• Myggan01

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

BF
    20/12 - SinnerSaint. 1 IVF.
    20/12 - Ocean Pearl
    20/12 - Myggan01. 1 IVF
    26/12? - AG, 1 IVF
  • Myggan01

Glad Känns mer och mer verkligt i kroppen att den förändras. Brösten ömmar och gör ont (spec. på morgonen) halsbränna, migrän och huvudvärk, "mensvärk/molande"  och svullen mage kommer och går, tröttare än tröttast, fast konstigt pigg på morgonen. Illamående efter maten, behöver något sött direkt efter jag har ätit. Inga spec. cravlings men mindre sugen på "viss" mat. Luktsinne som en hund, kan lukta en rökare på 2 mils avståndFlört och gråtmild hela tiden tex. Söt hund på tve *snyft* fast det värsta är en unge i minutenGråter
    Idag ska vi skriva in hos barnmorska, vi gör det så tidigt för att min migrän har blivit värre och har varit sjukskriven sen orgalutran sprutan dvs Rätt länge.. Verkar bara finnas puckon till husläkare som har hittat sin läkarlicens i cornflakespaketet. Känns bra att få någon som vet hur det kan vara i början av en gravidiet.

Glad påsk

• Myggan01
    phillie12 skrev 2011-04-26 09:30:24 följande:
    HEJ! 
    Får jag snälla vara med här?
    Jag gråter fortfarande för vi testade plus bara för en och en halv timme sen! Så jäkla fantastiskt! Jag trodde aldrig jag skulle få skriva de här orden: Jag är gravid!!!
    Andra färskförsöket med hjälp av ICSI på RMC Malmö. Fick tillbaka en femcelling med lite fragmentering på dag 2! Idag är RD 11! Jag är så jäkla glad!  Ska räkna ut när BF är men tror det är 2 dagar innan min födelsedag! 
    Grattis! va roligt
  • Myggan01
    Cathy skrev 2011-04-29 12:57:28 följande:
    Tjejer! Behöver er hjälp! Var igår på första VUL och har sedan dess haft bruna flytningar. Ganska rikliga för har bytt trosskyddet flera gånger redan idag. Och har molvärk, fast värre än hittills. Någon annan som varit på VUL och fått flytningar efter det?
    Jag tycker du ska prata med en barnmorska istället för fråga oss "hobby googlare" :) Jag har lovat mig själv att inte analysera allt i minsta detalj och googla, fråga folk på nätet osv blir jag bara knäpp av,  jag vet ju heller aldrig om källorna är tillförlitliga och vi är alla olika. Jag har hittat en bra barnmorska och en bra läkare som verkligen lyssnar. Lycka till:)
  • Myggan01

Gnäll-fia nr 1 är jag. Går in i vecka 8 nu och tycker att all mat smakar dåligt, jag mår illa hela tiden men kräks inte. Jag har migrän 4 ggr i veckan och är heltidssjukskriven.  jag hoppas verkligen att detta försvinner så jag kan börja njuta av graviditeten. Hur mår ni?

• Myggan01

Jag har också postafen men jag tycker inte det funkar så där jätte bra. Jag har också tröttheten, känns som jag går omkring i en annan värld. Min läkare sa att bara jag får i mig vatten så är det ingen fara. Ska knapra lite knäck, det funkar för mig också fast jag inte alls e sugen.

• Myggan01

traskar in i v 9 :) Jag har legat i sängen sen v 5, illa mående och migrän, börjar bli riktigt knäpp!
    Så nu ska jag "lyxa" till det, eftersom jag låg hela min födelsedag, tvungen skippa överaskningsresan som min familj gett, (eg all social kontakt har upphört för jag orkar inte), så tar jag en del av mina födelsedagspengar och bokar ett utraljud. Kan inte tänka mig en bättre födelsedagspresent. Förhoppningsvis ger bilderna mig mer kraft och styrka till att fortsätta må illa ett tag till, migränen lär jag få dras med ett tag till. Nu håller vi bara tummarna på att jag mår bra (typ) på Onsdag så jag får uppleva min födelsedagspresent.

• Myggan01
    SinnerSaint skrev 2011-05-09 18:26:10 följande:
    Myggan: du går också in i vecka 9 imon v? Är inte du, jag å ocean på exakt samma dag? Så himla tråkigt att du är så dålig!!! Inget roligt alls. Som du säkert vet så blev det ju tvillingar för oss, men jag mår faktiskt ganska bra. Mår illa, men inte så att jag kräks. Å postafen hjälper mig. Får du inte lergigan av doktorn mot illamåendet då? Kram
    Jo jag har fått lergigan idag så blir att testa den imorrn. Yes vi ligger exakt samma :) va skönt att du mår hyfsat  och va kul med tvillingarna spännande!! Läste på min iphone app att vecka 9 är hormonernas vecka och illamåendet trappas upp, så det gäller att hålla i sig. Jag kommer knappt ihåg hur det kändes att inte må illa. :)
  • Myggan01
    Ocean Pearl skrev 2011-05-10 09:53:01 följande:
    Jag mår ganska bra. Är illamående till och från vissa dagar, andra känner jag inget alls. Är trött, trött, trött......
    Just nu väntar jag bara på att torsdagen skall komma då vi ska på vul. Vill veta att allt ser bra ut innan jag vågar hoppas för mycketDrömmer
    har du inte varit på vul än? jag fick göra det v 7
Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan