• Myggan01

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

break a leg till RUL imorrn turlid70

• Myggan01

Va härligt med alla RUL och positiva besked! Skrattande

va tragiskt att folk lägger näsa i blöt och "tror" att de hjälper med en massa skrämmsel skit..  efter 4,5 månaders sängliggandes har jag fått höra negativa saker som - oj förr i tiden dog kvinnor som var så sjuka som du verkar vara.... eller men hur ska du klara av att ta hand om en beibis om du mår så här??! men att vara så här sjuk som dig är onormalt, jag kräktes på morgonen och sen var det bra... att vara gravid är ju det naturligaste som finns, inget som man ska bli sjuk från...

ja.. nått jag har lärt mig so far är att spara på energi och rensar "vänner" från mobil och facebook, behöver inte en massa skit.
    Jag har good days and bad days men de bra dagarna lyser allt mer, kräks inte alls nu!!Solig Halsbränna, dålig sömn och känsla av värmeslag är det jobbigaste nu.

En fråga, jag går in i v 25, någon fler som har "sammandragningar" typ fast de släpper lika fort som den kommer, kan upprepas några gånger,magen blir riktigt hård där det gör ont, nu gör det inte ont ont, men det känns obehagligt och kan komma typ 4-5 ggr per dag i både vila och rörelse. jag ska till BM på tisdag så jag ska fråga där, och jag känner mig eg inte alls så orolig, vill mest veta typ:)

• Myggan01
    No Ka Oi skrev 2011-08-30 10:52:55 följande:
    Jag är helt uppe i varv! Hög! Galet lycklig! Har massor på jobbet som måste göras men kan inte koncentrera mig. Bebis märker av att jag är uppe i varv. Det är betydligt mer buffar just nu! Har känt det förut att min puls påverkar frekvensen på buffarna.

Jag vill inte jobba! Jag vill få svar på mitt mejl och ge mig ut på stan och köpa bebiskläder! Och lite mammakläder. Behöver ett par vita leggings.  

Jag kanske måste börja göra en lista på vad jag måste fixa innan bebis. Jag gillar listor! Får ordning på mina snurriga tankar då.

Även om man har två barn och massor av kläder och saker så måste man väl få köpa lite nytt!?! Pimpa vagnen kanske. En ny gosig filt till sängen. Vad kan man hitta på som är enkelt och inte så dyrt?
    ÅH jag vet precis ditt lyckorus!! det är helt underbart!!!!  Grattis!!
    Idag ska jag boka in 3d ultraljud, ska försöka göra det i v28, någon fler som ska 3d??
     ska till bm idag och mäta, väga osv
  • Myggan01

grattis till killen och ett lyckat RUL Anljoos och välkommen till tråden Eviglängtan.

alltså detta med 3d så har jag fått den infon att göra det mellan v 25-30 senare kan beibis ha vänt sig neråt eller blivit förstor för att synas skarpt.. ? vad vet ni?

vi gör 3d för vi lär nog inte få något mer ultraljud och jag vill så himla mycket se lill sötis, det är fan det bästa jag vet!! jag håller på längta ihjäl mig till dec, har vänner som enbart räknar dagar till sin bf, känns som år bort dec, fast det är skönt att räkna ner veckorna och ser att det rör på sig ialla fall:) RUL var det bästa jag har varit med om, ja bästa efter plusset såklart:)

• Myggan01

haha ja jag har också julstämmning i kroppen, jag är eg ingen jul människa:)

vi inhandla ett stetoskop i tron att höra hjärtslag, men bm sa att stetoskopen inte hör vattenburna ljud, därför har vi inte kunnat höra hjärtslag. Så vi testade high tec (iphone 4) ladda ner stetoskop app och det hördes riktigt bra!! vi lyssnar även i hörlurar så bebis inte blir stressad.

• Myggan01

jag hör hjärtljuden riktigt bra, min kompis som också har använt sig av sin iphone började höra i v 25, hon hörde inget tidigare, jag är i v 25 nu så det kanske beror på i vilken vecka

• Myggan01

välkommen Julia blir en GOD JUL!! Jag har också BF 20 dec.

Vi har en gravidförsäkring av trygghansa Gravid plus, börjar gälla i veckan (v26) tills beibis är 6 månader, kostade en slant men den verkade bäst av alla.

Min lilla tjej hoppar och studsar som mest 23.30, precis då jag just har somnatGlad
    Ikväll är det mamma vattengympa igen!! ser framemot det varje vecka! mirakel för kroppen.

Nästa vecka börjar föräldrautbildningen, och veckan efter det 3d!!

• Myggan01
    phillie12 skrev 2011-09-05 09:00:28 följande:
    Välkommen Julia09! 

Behövde ni någon speciell anledning för att göra 3D-ultraljud eller räcker det med att man bara vill liksom? Försöker kolla på hemsidorna men det står att det alltid ska göras i samband med en undersökning, exempelvis tillväxtultraljud och så?

vi bokade 3d för att det är en kul grej för oss och för de förhoppningsvis fina bildera på en privat 3d klinik, kostar 1500
  • Myggan01

Nåågon fler än jag som vaknar tidigt typ 4 och kan inte somna om..? beibis sparkar som bara den, morgonpigg tjejFlört

jag har som funderingar kring mitt blod, jag ligger på 100 (blodbrist) fortfarande och har knaprat järn, blodpudding och annat skit i snart 16 veckor, Bm sa förra veckan att jag skulle ta 2 järnpiller (mina tarmar har slutat excistera nu)
    BM sa att om det sjunker till 90 eller 80 så mår beibis inte bra och då blir det blodsprutor.. Fattar inte varför dom inte bara kan ge mig direkt i armen nu när värderna ligger på 100 fortfarande, är väl rätt självklart att kroppen inte tar upp järnet.. tänk så himla bra jag skulle kunna må om jag bara låg lite högre i värderna, slippa huvudvärk, trötthet och suset i öronen., förbättra livskvalitèn, jag har inte tid att vara "sjuk" vi har bokat in mys hotell osv --passa på göra saker innan beibis

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan