SinnerSaint skrev 2011-09-28 08:19:06 följande:
Vecka 29 nu.. Jag har börjat få så himla ont innanför höfterna, speciellt när bebis rör på sig. Det är också nästan som att hela livmodern är öm, njuter inget alla sen i förrgår när bebis rör sig för det är bara obehagligt
Någon som känt något liknande? Har även nästan konstant molvärk i svanken. Allt kom Samtidigt i söndags. Vet inte om Det kan bero på att bebis vänt sig med huvudet neråt?
Gå och kolla upp det!!
No Ka Oi skrev 2011-09-28 08:02:31 följande:
Får jag gnälla lite idag? Jag är så trött. Känns som jag aldrig får sova. Ändå sover jag hyffsat bra nu. Är inte på toa en enda gång på natten!!! Men jag har kramp i vaderna på natten... Helt hysteriskt ont gör det ibland. Och det sitter i dan efter oxå. Gör lixom ont i musklerna. Äter en magnesium tuggtablett om dan som BM rekomenderade. Ska dock kolla om jag kan få äta fler och se om det hjälper.
Och ett riktigt lågvattengnäll... Jag har längtat efter att få ta på mig den mammatröjan jag har på mig idag. Det har varit en favvorit de andra graviditeterna. Men jag tycker inte alls om den längre... Ärmarna är skitfula! Kan inte fatta att jag behöver gnälla över en sån sak. Skyller på hormonerna.
Det är vecka 23 nu för mig och dom här veckorna ska ju enl. boken vara "så bra veckor". Man är pigg, är inte så stor osv. Pyttsan...
Ok tänk positivt nu...
*inte kissnödig på nätterna.
*ingen foglossning
*bebis rör sig och verkar må bra
*det är mindre än halvvägs kvar
*inget illamående
*äter bra
*det var inga köer när jag körde till jobbet i morse
Se svt "barn till varje pris" det var som en "el chock" för hjärnan, tog bort nästan all gravidbesvär, ialla fall för stunden:)