• Myggan01

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

3d ul var riktigt skoj! smått besviken för beibis låg med huvudet neråt och snutta på moderkakan, men några fina bilder fick vi på våran fina fina tjej som låg och drack min frukost, där ett tag gjorde hon jävulstecknet med handen, hahaSkrattande

• Myggan01

Till alla er som känner redan av fogarna så gå på behandling!! I mitt fall är det redan försent så kiropraktor och sjukgymnastik måste bli efter födseln. Hade jag fått behandling v 15 så hade jag haft en chans att skjuta upp foglossningen till lite senare...
    Men TENS apparaten är GUDS bästa uppfinning, gör det lättare att somna!!
    Kryckor och sen får jag räkna med rullstol senare in i graviditeten. Läkarn sa till min karl att han får vara beredd på att vara hemma  efter förlossningen och hjälpa ialla fall 1 månad. Ja... vad gör man.. känns bra att få den här tiden att förbereda sig lite mentalt... helt sjukt att jag ens funderade på hur/om jag skulle kunna gå i högklack på bröllopet jag ska på i helgen... Jag har ju litat på min bm att det inte är foglossning utan bara lite vanlig ryggvärk -ut och träna liksom.

Jag har bytt barnmorska och läkaren och min nya bm (som sitter i källaren, så jag slipper möta min gamla bm igen)ser allvarligt på detta och ska ta upp detta med hela arbetsplatsen, att så här får det inte gå till. 

TENS apparaten är på och ett rykande greys anatomy, Trevlig helg!

• Myggan01

Julia - enligt min läkare så var det okej vilken TENS som hellst, bara man inte sätter TENS på magen, fast det säger väl sig självt;) men jag hyr av bm. Men om du har eller börjar få problem med fogarna eller rygg gå och kolla upp det!!!

• Myggan01

Någon som såg på svt "barn till varje pris" så himla tacksam och påminnd jag blir av att just jag sitter i v29 med sparkande mage. Drömmer Lycklig och skiter fullständigt i foglossningen just nu. Fy vilket helvete att vara barnlös och kämpa. Jag är så tacksam.

Tipsar om en fin låt av Uno Svenningsson ifall nån har lust att bli smått rörd... eller ja.. jag blir det i alla fallSkäms

"skymtar för en stund"

Jag är gråtglad, märklig känsla

• Myggan01

lycka till imorgon Eileen!!! det kommer gå bra, du gör det så du kan krama om beibis riktigt mycket! phillipe10 vad stark du är, hopp och styrka till dig och mormor.

• Myggan01
    SinnerSaint skrev 2011-09-28 08:19:06 följande:
    Vecka 29 nu.. Jag har börjat få så himla ont innanför höfterna, speciellt när bebis rör på sig. Det är också nästan som att hela livmodern är öm, njuter inget alla sen i förrgår när bebis rör sig för det är bara obehagligt Någon som känt något liknande? Har även nästan konstant molvärk i svanken. Allt kom Samtidigt i söndags. Vet inte om Det kan bero på att bebis vänt sig med huvudet neråt?
    Gå och kolla upp det!!
    No Ka Oi skrev 2011-09-28 08:02:31 följande:
    Får jag gnälla lite idag? Jag är så trött. Känns som jag aldrig får sova. Ändå sover jag hyffsat bra nu. Är inte på toa en enda gång på natten!!! Men jag har kramp i vaderna på natten... Helt hysteriskt ont gör det ibland. Och det sitter i dan efter oxå. Gör lixom ont i musklerna. Äter en magnesium tuggtablett om dan som BM rekomenderade. Ska dock kolla om jag kan få äta fler och se om det hjälper.

Och ett riktigt lågvattengnäll... Jag har längtat efter att få ta på mig den mammatröjan jag har på mig idag. Det har varit en favvorit de andra graviditeterna. Men jag tycker inte alls om den längre... Ärmarna är skitfula! Kan inte fatta att jag behöver gnälla över en sån sak. Skyller på hormonerna.  Flört

Det är vecka 23 nu för mig och dom här veckorna ska ju enl. boken vara "så bra veckor". Man är pigg, är inte så stor osv. Pyttsan...

Ok tänk positivt nu...
    *inte kissnödig på nätterna.
    *ingen foglossning
    *bebis rör sig och verkar må bra
    *det är mindre än halvvägs kvar
    *inget illamående
    *äter bra
    *det var inga köer när jag körde till jobbet i morse
    Se svt "barn till varje pris" det var som en "el chock" för hjärnan, tog bort nästan all gravidbesvär, ialla fall för stunden:)
  • Myggan01

Eileen1- nä fy vilken otur med magsjuka också!! Skönt att operationen gick bra, hoppas du repar dig snabbt! Vila och mys med magen kram

• Myggan01

ni som börjar närma er v 30, märker ni att sparkarna är mindre eller annorlunda jämfört med tidigare? Jag känner att det rör sig under huden och magen ändrar form, men panika lite imorske, då jag inte kände nått,,, åt frukost, drack iskallt vatten och lite coca cola, och då börja kalaset. Bebisarna sover mer nu också? Ah ska prata med bm ändå för att stilla mitt sköra mamma psykeGravid

• Myggan01

Ja, jag känner mig mycket lugnare nu, sen känns det tryggt att ringa förlossningen "ifall att" det skulle sluta kännas. Prata med en bra bm som verkar vara van just dom frågorna.

Min karl sa ikväll - om 10 veckor så kommer hon!! Känns så overkligt och jag är så otroligt lycklig och tacksam!

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan