• emmm28

äggdonation; du med?

Hej! Jag är 28 år, och jag har problem att bli gravid på "naturlig väg", eftersom mina äggstockar verkar ha slutat fungera. Det känns otroligt tungt, men det verkar inte finnas något annat att göra än att inse sin situation. Det är väl så det är för många (de flesta av oss) som skriver/ läser just dessa trådar, så klart.
    Efter att jag ätit p-piller under flera år, höll jag upp med dem och fick då inte tillbaka min mens. Man har utrett detta under flera år, och på olika sätt. Det har visat sig att jag har höga FSH-värden (runt 50-80), och låga östradiolvärden. Alltså ser det mörkt ut. Jag har hittills haft svårt att acceptera att det inte finns något mer man kan göra för att verkligen, till 100%, konstatera att det inte finns chans till liv i äggstockarna och äggproduktionen. Men det verkar från sjukvårdens sida inte finnas mer att göra, än att konstatera att höga FSH + lågt östradiol i samband med små/något mindre äggstockar = ingen ( i princip) chans till graviditet.
    Nu står jag och min sambo inför besök på reproduktion. Jag vet inte exakt vad som kommer att ske där som första steg; min gynekolog pratade om att de eventuellt kommer att vilja göra "några fler utredningar" innan de låter oss gå vidare till äggdonation. Jag skulle väldigt gärna komma i kontakt med dig / er som befinner sig i samma situation. Nu eller kanske är en bit in i processen. Hur tänker och känner ni? Hur går en äggdonation till?
    Ha det fint!

• Svar på tråden äggdonation; du med?
  • Cillat

Det är väl bara att hålla alla tummar. Ska börja med progynon nu på lördag. Läste om alla hemska biverkningar man kan få. Hur har ni mått när ni tagit dom?

• Wella80
    Nahoj23 skrev 2012-05-23 08:59:45 följande:
    Hej Vi var par två och fick inga ägg. Då de har matchat paren våren och sommaren blir vi utan tyvärr hela våren vilket känns otroligt jobbigt. De vet ännu inte när de kan sätta igång oss igen.

Va? Har ni inte fått något nytt besked än? Vad tråkigt :( Jobbigt att gå och vänta på att de ska höra av sig. Kram till dig. Japp, testdag på söndag! Inga småblödningar i sikte, men inga andra symtom heller. Brukar ju alltid få ömma bröst före mens men jag känner ingenting. Vet inte vad jag ska tro...
  • Wella80
    Cillat skrev 2012-05-23 18:03:09 följande:
    Det är väl bara att hålla alla tummar. Ska börja med progynon nu på lördag. Läste om alla hemska biverkningar man kan få. Hur har ni mått när ni tagit dom?

Vi håller tummarna! Jag har tagit Progynon i flera veckor nu och jag känner inte av det alls, inte något jag tänker på iaf. Jag tror inte du behöver oroa dig så mycket över det.
  • Wella80

JAA!!! Efter fem kämpiga år med mycket tårar, hopp och förtvivlan har jag äntligen fått se ett plus!! Har egentligen testdag på söndag men kunde inte låta bli och så ville jag att min man skulle få vara med eftersom han åker bort i helgen. Jag testade med Clearblue digitaltest imorse och det stod "gravid" i rutan :) Enligt Uppsalas beräkningar går jag in i vecka fem på måndag om det håller i sig. Jag är jätteglad men samtidigt rädd för att det ska gå åt skogen, men nu ska jag verkligen försöka glädjas åt detta och inte tänka negativt! Besviken blir man ju ändå oavsett. Ska ringa till Uppsala på måndag om det fortfarande visar plus på söndag och boka in UL. Det blir troligtvis samma dag som vi kommer hem från våra två veckor i USA som vi åker till på torsdag :) Mycket roligt som händer nu.

• Thyra

Grattis Wella80, vad roligt att ni plussade! Vi har med hållit på i 5 år och gjort 4 äd-insättningar, vårt allra sista ägg gav oss pluss och vi väntar en liten tjej i Juli – helt ofattbart. Gick på KS i Huddinge.

Nahoj23 tråkigt med allt väntande, jag förstår att det är påfrestande. Fördelen är väl att ni är par ett nästa tillfälle, och blilr det färre ägg går dessa till er :)

Hur går det för er andra på tråden?

Kram!

• nevermind

Vänner!

Jag ska förhoppningsvis få donera snart. Skrattande Ska lämna de första proverna imorron.

Men... Maken hotar med skilsmässa. Gråter Han tycker att jag ska skaffa barn med honom istället för med en annan man. HUR kan jag skaffa barn med någon annan när jag är gift, och jag har ju minsann sagt i flera år att jag INTE vill ha barn...

Så jag behöver pepp tack!! Behöver ert stöd. Jag har fått så många fina ord från de som blivit föräldrar tack vare donation och jag blir så glad varje gång. Solig

http://livgivaren.bloggplatsen.se/

• Cillat

Igår gjorde jag ultraljud för att kolla slemhinnan och det såg bra ut! Så nästa vecka kan det bli av. Nu håller vi tummarna på att donatorn får ut mer ön 10 ägg så det blir några till oss! Åh vad jobbigt det är att inte veta!

• Cillat

Vi fick inga ägg. Det vart för få. Så himla jobbigt. Men fick i alla fall veta att det blir ett nytt försök v 34 och då är vi nr 1.

Svar på tråden äggdonation; du med?