• emmm28

äggdonation; du med?

Hej! Jag är 28 år, och jag har problem att bli gravid på "naturlig väg", eftersom mina äggstockar verkar ha slutat fungera. Det känns otroligt tungt, men det verkar inte finnas något annat att göra än att inse sin situation. Det är väl så det är för många (de flesta av oss) som skriver/ läser just dessa trådar, så klart.
    Efter att jag ätit p-piller under flera år, höll jag upp med dem och fick då inte tillbaka min mens. Man har utrett detta under flera år, och på olika sätt. Det har visat sig att jag har höga FSH-värden (runt 50-80), och låga östradiolvärden. Alltså ser det mörkt ut. Jag har hittills haft svårt att acceptera att det inte finns något mer man kan göra för att verkligen, till 100%, konstatera att det inte finns chans till liv i äggstockarna och äggproduktionen. Men det verkar från sjukvårdens sida inte finnas mer att göra, än att konstatera att höga FSH + lågt östradiol i samband med små/något mindre äggstockar = ingen ( i princip) chans till graviditet.
    Nu står jag och min sambo inför besök på reproduktion. Jag vet inte exakt vad som kommer att ske där som första steg; min gynekolog pratade om att de eventuellt kommer att vilja göra "några fler utredningar" innan de låter oss gå vidare till äggdonation. Jag skulle väldigt gärna komma i kontakt med dig / er som befinner sig i samma situation. Nu eller kanske är en bit in i processen. Hur tänker och känner ni? Hur går en äggdonation till?
    Ha det fint!

• Svar på tråden äggdonation; du med?
  • Jenkis
    Linn73 skrev 2013-04-02 18:53:35 följande:
    TACK för ditt fina inlägg! Betyder mycket för mig att läsa ska du veta.

Ett litet embryo från ett donerat ägg har flyttat in i mig i dag och det är så mycket känslor. Jag är så oerhört tacksam över att det finns kvinnor som helt osjälviskt donerar ägg för att hjälpa andra. Vill bara tacka den kvinna som hjälpt mig, även om jag inte kan! Samtidigt funderar jag en hel del på donatorn just nu och undrar vem det är. Men en kvinna med ett stort, gott, hjärta har hon ju bevisligen visat att hon är. Tänk vilken fantastisk egenskap som förhoppningsvis får leva vidare i mitt barn.

Stor kram

Fina ord även från dig. Känner också stor tacksamhet till vår donator, men även till den person som gick in som korsdonator för oss. Blir det ett barn som växer upp hos oss är vi evigt tacksamma. Att tre kvinnor som inte känner varann kan skapa något fantastiskt!
  • Wella80

Längesedan jag var in här nu, men lycka till alla som är på gång!!

Jenkis hur går det för er??

Vi har fullt upp med vår älskade lilla Casper som är 6 månader snart! Jag håller med er, vi kommer att vara evigt tacksamma för den kvinna som har hjälpt oss att få den finaste gåvan man kan få Hjärta

• Lillan15
    Wella80 skrev 2013-07-02 20:42:07 följande:

Vi har fullt upp med vår älskade lilla Casper som är 6 månader snart! Jag håller med er, vi kommer att vara evigt tacksamma för den kvinna som har hjälpt oss att få den finaste gåvan man kan få Hjärta

GRATTIS WElla80!
    Det är så härligt med barn.

Lycka till med lille Casper Nalle   
  • Wella80
    Lillan15 skrev 2013-07-02 23:54:38 följande:

GRATTIS WElla80!
    Det är så härligt med barn.

Lycka till med lille Casper Nalle   
    Tack så mycket Skrattande
  • Jenkis
    Wella80 skrev 2013-07-02 20:42:07 följande:

Vi vet inte hur det går just nu faktiskt. V. 19 nu och rutin-UL i måndags visade perfekt bebis utom hjärtat... Så nästa vecka skall vi till Uppsala och göra nytt UL och barnkardiolog skall vara med.
  • Fruhn

Jenkis, oj förstår att det känns väldigt nervöst nu. Jag hoppas verkligen allt går bra i nästa vecka! Håller tummarna för er att det inte är något allvarligt.

• Mary 562
    Jenkis skrev 2013-07-04 15:13:56 följande:
    Vi vet inte hur det går just nu faktiskt. V. 19 nu och rutin-UL i måndags visade perfekt bebis utom hjärtat... Så nästa vecka skall vi till Uppsala och göra nytt UL och barnkardiolog skall vara med.
    oj jenkins,  Obestämd  håller tummarna här med  Hjärta
    ?För hjärtat är livet enkelt: det slår så länge det kan.?
  • Jenkis
    Fruhn skrev 2013-07-06 22:07:20 följande:
    Jenkis, oj förstår att det känns väldigt nervöst nu. Jag hoppas verkligen allt går bra i nästa vecka! Håller tummarna för er att det inte är något allvarligt.
    Det var ett allvarligt hjärtfel med dåliga odds till överlevnad och många operationer för att överhuvudtaget överleva...

Slumpen säger läkarna...

Vår fina lilla flicka är i himlen nu. Hjärta   
  • Lillsudd
    Jenkis skrev 2013-07-20 18:18:32 följande:
    Det var ett allvarligt hjärtfel med dåliga odds till överlevnad och många operationer för att överhuvudtaget överleva...

Slumpen säger läkarna...

Vår fina lilla flicka är i himlen nu. Hjärta   
    Jag är så hemskt ledsen. Jag vet förstås att orden inte finns som borde sägas, men jag har inget annat än ord... Jag hoppas er dotter träffar min pojke där de nu är och att de ändå har roligt och vet att de är oändligt saknade härhemma.
Svar på tråden äggdonation; du med?