• MolleMalin

Prästen berättade att tomten inte finns på skolavslutningen!

Igår hade vi skolavslutning för vår sexåring i kyrkan. Årskurs 0-6 var där. Tvåorna höll i ett julspel. När allt var färdigt höll prästen ett litet tal inför församlingen o vet ni vad han sa???

"Det vet ni väl alla här inne att Tomten inte finns på riktigt... Det är bara föräldrarna som klär ut sig till tomtar..." o så tog han på sig tomtemask för att riktigt demonstrera hur det går till. Fortsatte att mala om det ytterligare lite o jag blev så förbannad!

Vad tycker ni om detta? Är det ok att ngn annan (prästen!) berättar för våra små barn att tomten inte finns???

• Svar på tråden Prästen berättade att tomten inte finns på skolavslutningen!
  • Blygdläppen
    mamma till tre busungar skrev 2010-12-22 15:07:06 följande:
    Det är bra att kunna svara för sig! Förresten är mitt nog mer missvisande än ditt då jag faktiskt numera har TRE barn.

Skrattande GOD JUL! Tomte
    Och jag har TVÅ blygdläppar! (Eller 4 har man väl egentligen)
  • Jenniifer
    Cocco skrev 2010-12-22 15:07:18 följande:
    Då tycker jag man ska berätta att gud inte heller finns för honom har ju ingen ens sett.
  • mamma till tre busungar
    Blygdläppen skrev 2010-12-22 15:11:04 följande:
    Då måste du genast se till att ta bort tre! ....eller byta nick? Flört
  • Zaaandra
    La Lola skrev 2010-12-22 08:20:01 följande:
    Märkligt sagt av nån som tror på något som verkligen inte finns......
    Haha skön kommentar där :)
  • mamma till tre busungar
    Blygdläppen skrev 2010-12-22 15:11:04 följande:
    Fast nu är du och jag off-topic så att det räcker och blir över! Skrattande

Önskar alla här inne en riktigt god jul med eller utan tomte!

TomteTomteTomte
  • Lördagkväll
    mamma till tre busungar skrev 2010-12-22 15:08:51 följande:
    Precis...vaddå jungfrufödsel liksom...tjena...
    Ja precis min tanke.. Nej nån måtta får det va på prästerna och deras dumheter..
  • Woodgrove

Det lät som stora ord från någon som tror på gud och massa annat strunt! Kanske skulle du själv tagit på dig ett skägg och sagt att det är bara jag som klär ut mig till gud?!

• Ekorrfamiljen
    Dajo skrev 2010-12-22 15:09:52 följande:
    Om du (TS) vill försöka lura dina barn att tomten verkligen existerar, så är det väl upp till dig tycker jag... men du kan väl inte på allvar mena att resten av samhället ska ställa upp på bluffen??
    Jag tror fortfarande på Tomten. (Inte Disneyvarianten, utan vår svenska lilla gårdstomte.) Så tror jag på älvor och annat knytt också.

Det är väl lika konstigt att tro på småfolket som på Gud så jag förstår inte riktigt skillnaden. Så länge det inte finns bevis för någonderas existens får man acceptera att var och en tror på det som känns rätt för dem.
    Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det! Eller jo..
  • livet leker
    Vilken präst??!! Fattar han inte att han förstör mystiken inför julen för barnen?? Vilken nolla, jag hade pratat med honom!
Svar på tråden Prästen berättade att tomten inte finns på skolavslutningen!