• Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Mensen kom lite tidigare än beräknat denna månad så det tog sig inte denna gång heller... Därför startar jag denna tråd så vi som inte fick något plus i december tar nya tag och stöttar varandra till ett plus i januari i ställlet.

Själv har jag BIM runt 8 Januari och borde ha ÄL runt 22 december eller ev lite senare...  Detta blir försök nr 3 och man brukar ju säga tredje gången gillt 

Välkommen in i tråden! Nu ska vi ha en massa plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 23:05
    Nu har vi förlorat några kära medlemmar i tråden på grund av att de fått sina efterlängtade plus Massa grattis till er! Själv står jag just nu i ovisshet. Ingen mens, inget plus...

MEN, för alla i denna tråd som det ej tog sig för denna månad så kör vi en månad till! Nu satsar vi på plus i februari istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 19:32
    Det var många i tråden som fick mens i februari oxå, så vi kör på i MARS oxå!!!!!

• Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
  • annakohler
    LilyRose skrev 2011-01-02 18:41:19 följande:
    har nu upptäckt att jag fått en liten blödning....om det är mensen som kommit så är den för tidig....det har endast gått 24 dagar sen den senaste mensen.
    Testade positivt på älstickorna den 22, 23 samt 24 dec och hade sex dessa dagar. Jag har haft känningar i magen, framför allt mot sidorna och ner mot ljumsken, men inget som jag skulle beskriva som mensvärk. Jag har inte haft något som har förvarnat om att mensen är pågång, blev väldigt förvånad när jag såg att jag hade fått en brunaktig flytning. Jag hoppas innerligt att det inte är mensen som kommit....
    det är inte omöjligt att mensen kan komma 4dagar för tidigt
  • Daniela01
    LilyRose skrev 2011-01-02 18:41:19 följande:
    har nu upptäckt att jag fått en liten blödning....om det är mensen som kommit så är den för tidig....det har endast gått 24 dagar sen den senaste mensen.
    Testade positivt på älstickorna den 22, 23 samt 24 dec och hade sex dessa dagar. Jag har haft känningar i magen, framför allt mot sidorna och ner mot ljumsken, men inget som jag skulle beskriva som mensvärk. Jag har inte haft något som har förvarnat om att mensen är pågång, blev väldigt förvånad när jag såg att jag hade fått en brunaktig flytning. Jag hoppas innerligt att det inte är mensen som kommit....
    det kan även vara en nid blödning som kan komma upp till 10 dagar efter ägglossning!
  • 83Lovika

Börjar närma sig BIM för mig, känner dock inga symtom alls så det har nog inte tagit sig denna månad..

Ont i brösten - men det brukar jag ha innan mens.

• LilyRose
    annakohler skrev 2011-01-02 18:48:17 följande:
    det är inte omöjligt att mensen kan komma 4dagar för tidigt

nä det är ingen omöjlighet att den kan komma förtidigt, man blir bara väldigt ledsen och besviken! Särskilt när man denna månaden lyckades pricka in äl perfekt och ändå blev det inget. När man längtar så otroligt mycket så känns det jättejobbigt när det inte lyckas....

Daniela01 skrev 2011-01-02 18:49:21 följande:
    det kan även vara en nid blödning som kan komma upp till 10 dagar efter ägglossning!

Tror inte att det är en nidblödning...nu är det ingen brunaktig flytning längre utan blodrött...så det är med största sannolikhet mensen. Den kom igång ovanligt snabbt också, brukar ha brunaktiga flytningar en dag eller två innan det blir blodrött, nu blev det blodrött på knappt en timme...så himla typiskt...

• SysterAnna

Tror jag skall testa imorgon, BIM -2/3.  Känner dock inget särskilt, tyckte att det värkte till i tjejmagen förrut men det gav med sig efter en dryg kvart. Tycker mig även ana nånting, inte värk med nåt, neråt vänster äggstock till och från. Men just nu pendlar man mellan hopp och förtvivlan, vill så himla gärna lyckas nu!!! Är så fruktansvärt less på att vänta mer

• annakohler
    LilyRose skrev 2011-01-02 19:06:12 följande:

nä det är ingen omöjlighet att den kan komma förtidigt, man blir bara väldigt ledsen och besviken! Särskilt när man denna månaden lyckades pricka in äl perfekt och ändå blev det inget. När man längtar så otroligt mycket så känns det jättejobbigt när det inte lyckas....

Daniela01 skrev 2011-01-02 18:49:21 följande:

Tror inte att det är en nidblödning...nu är det ingen brunaktig flytning längre utan blodrött...så det är med största sannolikhet mensen. Den kom igång ovanligt snabbt också, brukar ha brunaktiga flytningar en dag eller två innan det blir blodrött, nu blev det blodrött på knappt en timme...så himla typiskt...

jag tycker så himla synd om alla som får sin mens o inte sitt fina plus
  • Vattenglas

Nu har vi försökt i snart 6 månader men inget glädjande besked än så länge. Så nu har jag slutat hoppas på det varje månad å bara försöka ta det som det kommer istället. Jag försöker tänka att jag plussar väl när det är meningen att jag ska göra det. Men det är trist. 

• Adora1
    MiAmore skrev 2011-01-02 14:18:21 följande:
    Hej tjejer! Nu är vi hemma från några underbara och minnesvärda dagar på Lalandia i Danmark. Åkte i torsdags och kom hem nu för ca en timme sedan. Milo fullkomligt ÄLSKADE att bada där och var nästan helt orädd! Något som överraskade oss båda positivt. Han har inte varit så förtjust i att bada på badhus tidigare nämligen.

Har Bim på fred och har fram tills igår haft ovanligt lite flytningar. Dem började öka i mängd igår. Något jag där emot har ovanligt MYCKET av, är finnar. Det har poppat upp finnar lite här o var både i ansikte och på överkropp. Inte speciellt roligt alls faktiskt. (men är det pga graviditet så står jag självklart ut med detta ) Förutom detta så har jag dem vanliga symptomen; bröst som värker, mage som känns svullen på kvällarna och lite molande värk här o där. Vet inte vad tempen ligger på eftersom att jag inte tempat mig när vi varit iväg. Ska bli spännande att se vad den visar imorgon bitti.

Hur är allt i tråden annars? Har det blivet några plus?
    Håller alla tummr för att symtomen är pga gravidtet!
    Brooklyn skrev 2011-01-02 15:01:00 följande:
    Hej tjejer, ingen mens och inget plus.. antar att min mens bara är sen, vilket den aldrig varit förut..
    Surt surt.. Men det är väl bara vänta  och se..
    Ville ju så gärna ha ett plus..
    Har du testat?
    dellz skrev 2011-01-02 15:12:27 följande:
    fannnnnnnn. nu e jag bitter å känner att orkane att fösöka försvinner=(. inte kännt av att mensen ska komma alls men när jag torkade mig nu kom det blod på pappret=(. så kort cykel som jag haft nu har jag aldrig haft. brukar ha 30 dagar och förra månaden hade jag 28 men nu kom den ännu tidiagre=(känner hopplöshet nu!!!!!!!!!!!! sorry för allt negativt men behöver skriva av mig.
    Fan vad tråkigt! Skriv så mycket du orkar bara!!
    MiAmore skrev 2011-01-02 15:06:17 följande:
    Min/vår son föddes i januari månad. Det MÅSTE ju betyda att det är en lyckomånad, eller hur tjejor?
     GladHelt rätt!! Jag har iaf tänkt bli gravid i januari ha ha!!
  • Adora1
    Vattenglas skrev 2011-01-02 21:05:42 följande:
    Nu har vi försökt i snart 6 månader men inget glädjande besked än så länge. Så nu har jag slutat hoppas på det varje månad å bara försöka ta det som det kommer istället. Jag försöker tänka att jag plussar väl när det är meningen att jag ska göra det. Men det är trist. 
    Mmm, vad segt... Om det går att tänka så är det ju bra..Men ibland bryter det ändå igenom med hoppet... Man vill inte hoppas för man vill inte bli besviken.. Kram till dig!
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!