• Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Mensen kom lite tidigare än beräknat denna månad så det tog sig inte denna gång heller... Därför startar jag denna tråd så vi som inte fick något plus i december tar nya tag och stöttar varandra till ett plus i januari i ställlet.

Själv har jag BIM runt 8 Januari och borde ha ÄL runt 22 december eller ev lite senare...  Detta blir försök nr 3 och man brukar ju säga tredje gången gillt 

Välkommen in i tråden! Nu ska vi ha en massa plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 23:05
    Nu har vi förlorat några kära medlemmar i tråden på grund av att de fått sina efterlängtade plus Massa grattis till er! Själv står jag just nu i ovisshet. Ingen mens, inget plus...

MEN, för alla i denna tråd som det ej tog sig för denna månad så kör vi en månad till! Nu satsar vi på plus i februari istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 19:32
    Det var många i tråden som fick mens i februari oxå, så vi kör på i MARS oxå!!!!!

• Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
  • bellaz

Här är en till som hoppas på plus i januari! Ligger i som bara den ;)

• Kitty 82

Tog ett test från RFSU och det kom fram två streck dels det vanliga men även ett svagt till och va där också första 5 min men vad tror ni det sker sen?

Streckhelvettet försvinner?!?!?!?

Har tagit mååååånga tester nu och alla blir så. Olika tester som tex billigatester,RFSU samt andra märken.

Har många så fel på sina tester?

Jag blir tokig här!

• Tiina84
    babymoon skrev 2011-01-03 09:49:39 följande:
    hmm, jag skall ha min STORA examensfest den 15e jan med hela släkten och alla vänner :/ och läste på att det är just nu, mellan v4-5 till v8 ca, då fostret ä mest påverkad av alkohol o nikotin, så jag vågar nog inte.....
    samtidigt så vet jag att ett glas finns det studier på att det tom kan vara bra för fostret.....men jag tror jag skall lura alla på något sätt iaf.....kommer inte kunna förlåta mig själv om det skulle hända något....

kram 
    Har också läst det nånstans att man ska avstå från alkohol efter vecka 5. Tror inte heller jag kommer kunna förlåta mig själv om man tog ett glas vin och sen händer det nåt. Får se vad jag gör men lutar åt det att jag hoppar det.
    Ja just det du skulle ha din stora fest då...:)
    Hur långt är du gången när du ska ha din fest?
  • Tiina84
    Adora1 skrev 2011-01-03 09:52:52 följande:
    Jag hade nog kunnat ta nåt enstaka glas vin innan jag definitivt visste om jag var gravid eller ej. Men inte druckit så mycket. Man vet väl inte helt säkert hur mycket det påverkar men man delar ju inte blodomlopp den första veckan/första två veckorna med bebisen på samma påtagliga vis som sen. Sen får vara och en känna efter vad som känns bra för dem!
    Hoppas du inte får nån mens sen utan är gravid!
    Jag har BIM den 15/1 och hoppas ju att den inte inte inte kommer...
    Får se hur jag gör....tror det blir en nykter kväll....Om jag bestämmer mig för att ta nåt så blir det nog max ett glas rött.
    Hoppas också på ett pluss för din del me...
    Känner du av nånting än?
  • HelenFr
    HjärtatAlicia skrev 2011-01-03 12:20:35 följande:
    nån som vet hur tidigt man kan se en graviditet med rul?
    Med ett VUL kan de se det i vecka 5 i alla fall... Jag har fått ett X tidigare och får gå och kolla så att ägget fäster rätt och det gör de i v 5 som tidigast...
  • babymoon
    Tiina84 skrev 2011-01-03 12:13:13 följande:
    Har också läst det nånstans att man ska avstå från alkohol efter vecka 5. Tror inte heller jag kommer kunna förlåta mig själv om man tog ett glas vin och sen händer det nåt. Får se vad jag gör men lutar åt det att jag hoppar det.
    Ja just det du skulle ha din stora fest då...:)
    Hur långt är du gången när du ska ha din fest?
    då skulle jag vara i v5!! så jag skall hoppa vinet sen skall jag lista ut hur jag skall lura hela släkten o alla vänner :/

eller först så skall jag ju bli gravid ;)

när skall du testa??

kram 
  • dellz

det sket sig. mer blod idag=(. någon som vet hur man går tillväga om man vill kolla så allt står rätt till där nera å om man har äl?. bättre att gå till privat klinik eller ?

• annakohler

Det står på internet att man ska undvika kaffe o ägg bland annat när man har illamående men hur ska jag kunna undvika det när jag på sistone har blivit besatt av ägg?? men mår sky fanken illa av ägg haha
    sen även av kaffe mår jag skit..

har ni några tips

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!