• Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Mensen kom lite tidigare än beräknat denna månad så det tog sig inte denna gång heller... Därför startar jag denna tråd så vi som inte fick något plus i december tar nya tag och stöttar varandra till ett plus i januari i ställlet.

Själv har jag BIM runt 8 Januari och borde ha ÄL runt 22 december eller ev lite senare...  Detta blir försök nr 3 och man brukar ju säga tredje gången gillt 

Välkommen in i tråden! Nu ska vi ha en massa plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 23:05
    Nu har vi förlorat några kära medlemmar i tråden på grund av att de fått sina efterlängtade plus Massa grattis till er! Själv står jag just nu i ovisshet. Ingen mens, inget plus...

MEN, för alla i denna tråd som det ej tog sig för denna månad så kör vi en månad till! Nu satsar vi på plus i februari istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 19:32
    Det var många i tråden som fick mens i februari oxå, så vi kör på i MARS oxå!!!!!

• Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
  • systertillknorr

Håller tummarna för oss alla tjejer!

Kitty: skumma test, men du har ju inte bim förns den 7e vänta några dagar så får du nog bättre resultat =)

annakohler: börjar bli riktigt spännande nu ju!

• Adora1
    Tiina84 skrev 2011-01-03 09:28:54 följande:
    Känns som en evighet kvar för min del har bim den 14/1...
    Känner ingeting än :(
    Vågar man ta sig ett glas vin på fredag? Vi ska nämligen ha lite folk hemma?
    Vet inte alls hur det funkar när det är så nära bim?

Kram
    Jag hade nog kunnat ta nåt enstaka glas vin innan jag definitivt visste om jag var gravid eller ej. Men inte druckit så mycket. Man vet väl inte helt säkert hur mycket det påverkar men man delar ju inte blodomlopp den första veckan/första två veckorna med bebisen på samma påtagliga vis som sen. Sen får vara och en känna efter vad som känns bra för dem!
    Hoppas du inte får nån mens sen utan är gravid!
    Jag har BIM den 15/1 och hoppas ju att den inte inte inte kommer...
  • BabyW

Babymoon - det finns ett bra alkoholfritt vitt vin (om du nu gillar vitt), som kanske kan hjälpa dig att "mörka" lite... Minns självklart inte vad det heter just nu, men flaskan är blå och det finns ju inte SÅ många alkoholfria att välja mellan. Lycka till!

• HelenFr

Vad det gäller alkohol så är det ingen fara att dricka fram til ungefär v6, eftersom embryot är självförsörjande tills dess... Så det är ingen fara...

• babymoon
    BabyW skrev 2011-01-03 09:57:15 följande:
    Babymoon - det finns ett bra alkoholfritt vitt vin (om du nu gillar vitt), som kanske kan hjälpa dig att "mörka" lite... Minns självklart inte vad det heter just nu, men flaskan är blå och det finns ju inte SÅ många alkoholfria att välja mellan. Lycka till!
    hej!

tyvärr så serveras det olika vin beroende på om det är förrätt eller huvudrätt, det är på grand hotell i sthlm så jag kan inte påverka så mycket, men skall låtsasdricka eller skylla på halsfluss....penecilin

kram 
  • Brooklyn

Vafasiken.. bim +3, ingen mens inget plus.. Aldrig haft sen mens..
    Båda gångerna jag varit gravid har det visat sig på ca bim -4...

Om jag nu inte är gravis kan väl mensen lika väl komma så man kan börja tänka på nästa äl...

• Zophy

Hej allihopa! Jag har varit bortrest hela jul-nyårsveckan och inte tittat in här någonting, OJ vad ni har skrivit! SkrattandeJag har nu fyra timmars bussresa framför mig på väg hem så då ska jag läsa ikapp vad som hänt under tiden - hoppas det kommit många plus! Plus

Jag har BIM på ons-tors... De senaste fyra-fem dagarna har jag haft så himla ömma & svullna bröst. Håller tummarna att det är pga en graviditet och inte att mensen är på ingång.. men jag tycker inte att de brukar bli såhär ömma & stora så långt innan när det är mens.. så vi får väl se Glad Känns dock som jag hoppas lite för mycket för mitt eget bästa.. man blir ju så himla ledsen när det inte är nåt..

Kramar till alla er som kämpar, längtar & hoppas!

• BabyW

Babymoon - haha!! Nej då blir det klart svårt! Jag trodde att du skulle ha det hemma... Sorry! Jag skyll på penicillin. Det brukar funka!

• babymoon
    BabyW skrev 2011-01-03 10:20:41 följande:
    Babymoon - haha!! Nej då blir det klart svårt! Jag trodde att du skulle ha det hemma... Sorry! Jag skyll på penicillin. Det brukar funka!
    japp, jag får nog göra det. mamma kommer att  vara där också så är orolig att hon skall genomskåda mig, hon som känner mig så väl, men hon får väl tro vad hon vill ;) men kommer inte att erkäna något så tidigt...
    skall hålla mig till v10 iaf..

bästa vännen kommer att få veta...och sambo... :)

• annakohler
    systertillknorr skrev 2011-01-03 09:51:04 följande:

Håller tummarna för oss alla tjejer!

Kitty: skumma test, men du har ju inte bim förns den 7e vänta några dagar så får du nog bättre resultat =)

annakohler: börjar bli riktigt spännande nu ju!

pratade med bm innan och hon vill att jag håller ut veckan ut om ingen mens har kommit så skulle jag ringa henne på måndag
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!