• Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Mensen kom lite tidigare än beräknat denna månad så det tog sig inte denna gång heller... Därför startar jag denna tråd så vi som inte fick något plus i december tar nya tag och stöttar varandra till ett plus i januari i ställlet.

Själv har jag BIM runt 8 Januari och borde ha ÄL runt 22 december eller ev lite senare...  Detta blir försök nr 3 och man brukar ju säga tredje gången gillt 

Välkommen in i tråden! Nu ska vi ha en massa plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 23:05
    Nu har vi förlorat några kära medlemmar i tråden på grund av att de fått sina efterlängtade plus Massa grattis till er! Själv står jag just nu i ovisshet. Ingen mens, inget plus...

MEN, för alla i denna tråd som det ej tog sig för denna månad så kör vi en månad till! Nu satsar vi på plus i februari istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 19:32
    Det var många i tråden som fick mens i februari oxå, så vi kör på i MARS oxå!!!!!

• Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
  • annakohler

nu mår jag illa usch kom utan förvarning

• Daniela01
    laref skrev 2011-01-02 09:39:43 följande:
    testade med rfsus tidiga tester den 30e och idag med CB o båda var positiva
    mensen skulle eg kommit fre-sön så  BIM-1 - -4
    Grattis!!! Nu har du ett underbart år 2011 att se fram emot Baby
    annakohler skrev 2011-01-02 10:20:27 följande:
    nu mår jag illa usch kom utan förvarning
    Det låter positivt... Flört *hoppas*
  • sommar
    BIM-listan

Brooklyn  -  ÄL 17-18 dec / BIM 31 dec - 1 jan (3:e försöket, 2:a barnet)
    Systertillknorr  -  ÄL ? / BIM 1 jan (12:e försöket)
    Vill bli fyra  -  ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
    LetUsDoNumberTwo  -  ÄL 18-20 dec / BIM 2 jan (12:e försöket)
    Frejja  -  ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)
    Baby W  -  ÄL 20-21 dec / BIM 5-6 jan (15:e försöket)
    Dellz  -  ÄL 21 / BIM 5 jan (3:e försöket)
    BlirSnart85  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (21:a försöket)
    Casiopeja  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (4:de försöket)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 19 dec / BIM 5 jan (8:e försöket)
    SysterAnna  -  ÄL 20-25 dec / BIM 5-6 jan (6:e försöket)
    Lovika83  -  ÄL 23 dec / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Tinkerlina  -  ÄL ? / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Mischao  -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Jaspis78  -  ÄL 20 dec / BIM 7 jan (2:a försöket)
    Zophy  -  ÄL 22 dec / BIM 7 jan (5:e / 6:e försöket)
    MiAmore  -  ÄL 25 dec / BIM 7 jan (6:e försöket)
    Babydreamer  -  ÄL 27 dec / BIM 8 jan (3:e försöket)
    Bäbis2011  -  ÄL 24 dec ? /  BIM 6 jan (5:e försöket)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan (5:e försöket)
    Ohbaby  -  ÄL 23-24 dec / BIM ca 8 jan (6:e försöket)
    AnnJan  -  ÄL 25 dec / BIM 8 jan (2:a försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    Mysloppan  -  ÄL ? / BIM 8-11 jan  (18:e försöket)
    Limpan 83  -  ÄL 26 dec / BIM 9 jan (1:a försöket)
    Linnsi  -  ÄL 23-25 dec / BIM 9-11 jan ( 2:a försöket)
    Skruttnotpan  -  ÄL 27-29 dec / BIM 10-14 jan (12:e försöket)
    Lolisa  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (2:a försöket)
    Matematik  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (15:e försöket)
    LilyRose  -  ÄL 31 dec / BIM 12 jan (2:a försöket)
    AngelandDevil  -  ÄL 29 dec / BIM 12 jan (1:a försöket)
    HelenFr  -  ÄL ca 29 dec / BIM 12 jan (4:e försöket)
    Annelibengtsson80  -  ÄL 30 dec / BIM 13 jan (2:a försöket)
    Deeya - ÄL 30-31 dec / BIM 14-15 jan (3:e försöket)
    Längtarefterbebis  -  ÄL 31 dec / BIM 14 jan (1:a försöket)
    Babymoon  -  ÄL 30 dec / BIM 15 jan (1:a försöket)
    Tigern01 - ÄL 31 dec / BIM 16 jan (2:a försöket)
    Adora1 - ÄL 2 jan / BIM ca 15 jan (2:a försöket)
    JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 16 jan (2 försöket efter MF nov-10)
    SoMa72  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (1:a försöket efter Mf nov-10) 
    Annakohler  -  ÄL 13/23 dec / BIM 5 jan (försökt sen mars 2010)
    Chokladmuffins  -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (8:e försöket)
    Sandy83  -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (4:e försöket)
    Flickanfin  -  ÄL ? / BIM ? (3:e riktiga försöket)
    T inne  -  ÄL 14 jan / BIM 28 jan (4:e försöket)
    Jessieåalbin  -  ÄL 12 jan / BIM 26 jan (3:e försöket - första med rosenrot)
    Lhea79  -  ÄL 22 dec / BIM 9 jan (3:e försöket)
    Kitty 87  -  ÄL ? / BIM 7 jan (1:a försöket, 4:e barnet)
    Daniela01  -  ÄL 16 jan / BIM 31 jan (2 års försök)
    Sommar    ÄL??/ BIM  11 Jan ( 2:a försöket, 2:a barnet )

Plus - listan

Myrran81  -  på BIM -7
    Laref

Hjärta Hjärta
    La till mig på listan. Hoppas det inte gjorde nåt Glad Hoppas som så många andra på ett plus
  • BabyW

Skruttnorpan - jag har fått negativt i torsdags, igår och i morse... Det skumma är att jag har inte ett enda PMS-symptom som jag brukar och känslan säger ändå att jag är gravid... Mina bröst har blivit supertunga och liksom dragit sig söderut en del och ökat 5 cm i omkrets. Jag fattar inget!!
    Har varit låghormonare med båda mina barn och och inte fått plus förrän över en vecka efter BIM, men fick plus på BIM-2 i våras (som slutade i mf i v 12)...
    Så nu ger jag upp!! Tänker inte testa mer för jag blev så jä-la ledsen imorse. Orkar inte se ett enda negativt test till!! :'( Och min man frågar med enorm entusiasm VARJE morgon om jag testat och fått nåt plus än... Skiter i allt nu!!

• skruttnorpan
    BabyW skrev 2011-01-02 11:06:53 följande:
    Skruttnorpan - jag har fått negativt i torsdags, igår och i morse... Det skumma är att jag har inte ett enda PMS-symptom som jag brukar och känslan säger ändå att jag är gravid... Mina bröst har blivit supertunga och liksom dragit sig söderut en del och ökat 5 cm i omkrets. Jag fattar inget!!
    Har varit låghormonare med båda mina barn och och inte fått plus förrän över en vecka efter BIM, men fick plus på BIM-2 i våras (som slutade i mf i v 12)...
    Så nu ger jag upp!! Tänker inte testa mer för jag blev så jä-la ledsen imorse. Orkar inte se ett enda negativt test till!! :'( Och min man frågar med enorm entusiasm VARJE morgon om jag testat och fått nåt plus än... Skiter i allt nu!!
    Men BabyW! JAg går efter principen: Boobs don't lie! 5cm är en ganska redig ökning! Håll ut och testa om en vecka! Jag tror stenhårt på att du är gravid...intuitoinen och brösten...jag tror på ett + för din räkning!
  • Bäbis2011
    BabyW skrev 2011-01-02 11:06:53 följande:
    Så nu ger jag upp!! Tänker inte testa mer för jag blev så jä-la ledsen imorse. Orkar inte se ett enda negativt test till!! :'( Och min man frågar med enorm entusiasm VARJE morgon om jag testat och fått nåt plus än... Skiter i allt nn
    inte skall du ge upp nu , du hade väl bim samma dag som jag 6/1 eller hur va det.
    men visst tappar man hoppet ibland , men ge inte upp.
    du har ju en fin gubbe som bryr sig och det måste kännas härligt.
  • BabyW

Tack Skruttnorpan och Bäbis2011!!! Ni är urgulliga! Jo, jag har BIM 5-7 januari (har haft lite olika lutealfas sedan i våras - mellan 14-16 dagar...). Klart min man är gullig som bryr sig! Han är hundra med i allt som händer. Visst bör jag vänta till BIM eller efter, men i och med att min magkänsla säger att jag är gravid, vill jag vet nuuu!!
    Orkar bara inte vänta en hel vecka...
    Fick faktiskt ett positivt test i tisdags 28 december (RFSUs "TestaTigdigt"), och sen bara negativa (med TestLagrets stickor) efter det...
    Min gyn har inte nämnt ett ord om att Pregnylen kan ge falskt positivt. Läste lite på nätet och får olika svar. Oftast läser man om dem som gör insemination eller IVF och de får större doser och vid fler tillfällen. Så jag har pratat med tre olika BM på lasarettet och dom säger att Pregnylen INTE ska ge nåt utslag alls. Dom på 1177 säger att det oftast bara ger utslag efter flera behandlingar, som t ex vid IVF, men att det i vilket fall som bör vara borta efter max 6 dygn. Jag fick en dos måndagen den 20 dec och fick positivt gravv-test 8 dygn efter. Och sen då negativt 10 dygn efter... Aaaaahhhhh!!!! Jag blir GALEN!! Jag är sååå ledsen idag...
    Usch förlåt vad vidrigt negativ, jobbig, gnällig och tråkig jag blev nu... Sorry, tjejer!!!
    Kramar

• annakohler

nu mår jag skit

otroligt illamående och molvärk

• AngelandDevil
    JoWiAn skrev 2011-01-02 10:09:24 följande:
    Nu har jag sjkälv 13 dagars väntan framför mig....
    Jag med, 13 dagar kvar! Spännande tycker jag, trist att vänta men det lär nog gå fortare än man tror så länge man håller sig sysselsatt! Flört
  • LängtarL

BabyW- ge inte upp. plusset kan fortfarande komma! =) förstår att det är jobbigt.. jag själv testade på nyårsafton på bim-5 och det var tok negativt =( men blir så besviken. så nu ska jag inte testa någe mer. känner ingenting,
    men men man ska väl inte ge upp förens tant röd är här? Så nu håller vi upp hoppet tillsammans! Vi kanske har lyckats, och tänk vad glada vi blir då Glad vi har ju bim samtidigt så nåt måste det ju betyda ;) KRamar

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!