• Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Mensen kom lite tidigare än beräknat denna månad så det tog sig inte denna gång heller... Därför startar jag denna tråd så vi som inte fick något plus i december tar nya tag och stöttar varandra till ett plus i januari i ställlet.

Själv har jag BIM runt 8 Januari och borde ha ÄL runt 22 december eller ev lite senare...  Detta blir försök nr 3 och man brukar ju säga tredje gången gillt 

Välkommen in i tråden! Nu ska vi ha en massa plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 23:05
    Nu har vi förlorat några kära medlemmar i tråden på grund av att de fått sina efterlängtade plus Massa grattis till er! Själv står jag just nu i ovisshet. Ingen mens, inget plus...

MEN, för alla i denna tråd som det ej tog sig för denna månad så kör vi en månad till! Nu satsar vi på plus i februari istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 19:32
    Det var många i tråden som fick mens i februari oxå, så vi kör på i MARS oxå!!!!!

• Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
  • Adora1
    Bäbis2011: Grattis! Tror som din gube att det absolut är denna nya graviditeten som ger utslag! Ta om några dagar igen så är det säkert ett starkare plus!!
  • skruttnorpan
    Adora1 skrev 2011-01-01 15:15:12 följande:
    AAArrgghhh...Störigt med de som ska basunera ut att de minsann är "såååå kompatibla" för det tog "innan de ens hade börjat försöka" när man själv längtar och hoppas och väntar....Förstår att du tog ett glas extra!
    Haha, ja...man är väl RÄTT känslig för detta efter det här året. Tragiskt nog sitter jag redan och har dömt ut att jag nog inte blivit gravid, trots att jag hade fullt utslag på stickan för 3 dagar sedan...tycker att östen redan ömmar mindre efter ÄL och när jag var gravid höll de i sig från ÄL till BIM...och fortsatte...Menmen...det är ju bara till att vänta och se...igenTungan ute
    Hade du ett bra nyår??
  • HelenFr

Jag fick X slutet av december 2008 och hade väldigt mycket hcg, men på nyårsafton hade jag inget hcg kvar så det tror ja inte att du har heller... Lycka till massor!!!

• Adora1
    skruttnorpan skrev 2011-01-01 16:01:21 följande:
    Haha, ja...man är väl RÄTT känslig för detta efter det här året. Tragiskt nog sitter jag redan och har dömt ut att jag nog inte blivit gravid, trots att jag hade fullt utslag på stickan för 3 dagar sedan...tycker att östen redan ömmar mindre efter ÄL och när jag var gravid höll de i sig från ÄL till BIM...och fortsatte...Menmen...det är ju bara till att vänta och se...igenTungan ute
    Hade du ett bra nyår??
    Ja, jag och mannen och dottern åkte ut på landet. Somnade i soffan kl 21 ha ha...Men hann äta gott och dricka vin först så det var så bra så !

Håller tummarna för dig, ge inte upp hoppet fast det är så lätt hänt...Bergochdalbana verkligen det där barnagörandet!
  • SysterAnna

Hej! Grattis till er som plussat! och gott nytt år till er alla här i tråden, hoppas ni haft en kul nyår.

Känner att det är helt hopplöst att hålla tyst om att vi har startat bebisverkstan... Har kompisar som hela tiden frågar "funderar inte ni på att skaffa barn?", vet inte vad jag skall svara... Är så svårt att inte avslöja något. Vi är (vad vi vet) dem första bland kompisarna som planerar barn. Vi är även dem som har mest "läge" att skaffa barn så alla är nog nyfikna.
    Vet inte om jag känner något, tycker mig känna att det värker till och från i livmodern, men jag vet inte kan lika gärna vara inbillning. Höll mig nykter igår för säkerhets skull, skyllde på att jag kunde köra, är så jobbigt med bussen. Desstom skulle vi ha med oss mat och porslin till 14 pers, så buss hade varit svårt.
    Fick hem ÄL-tester i veckan, och min sambo var jättenyfiken på dem och jag förklarade hur dem fungerade osv. Så idag så frågade han "har du tagit några tester än?", så sött. Sa att det går inte förrän efter mensen, passade också på att fråga om han vill att jag säger till när jag får maxutslag och det ville han Så nu skall vi börja köra på lite mer "planerat". Om vi nu då inte skulle ha lyckats denna månaden, är väldigt fundersam till när jag skall testa mig, har BIM om 4-5 dagar och funderar på om man skall testa tidigt...

• skruttnorpan
    Adora1 skrev 2011-01-01 18:27:15 följande:
    Ja, jag och mannen och dottern åkte ut på landet. Somnade i soffan kl 21 ha ha...Men hann äta gott och dricka vin först så det var så bra så !

Håller tummarna för dig, ge inte upp hoppet fast det är så lätt hänt...Bergochdalbana verkligen det där barnagörandet!

Låter ju SUPERMYSIGT! Hur gammal är dottern?
    Jo, visst är det en berg och dalbana...enda skillnaden är att när man åker den på tivoli önskar man att det aldrig ska ta slut...barnagörandets berg och dalbana får gärna vara över snart, haha

SysterAnna; Vilke fin kille du har, vill verkligen vara delaktig!! Har du varit gravid tidigare? När plusade du då i sånt fall?? Testa kan man ju göra, bara man inte förväntar sig för mycket...Känner du av något i kroppen eller är allt som vanligt?

• SysterAnna
    skruttnorpan skrev 2011-01-01 22:02:43 följande:

SysterAnna; Vilke fin kille du har, vill verkligen vara delaktig!! Har du varit gravid tidigare? När plusade du då i sånt fall?? Testa kan man ju göra, bara man inte förväntar sig för mycket...Känner du av något i kroppen eller är allt som vanligt?

Ja, det är jättekul att han visar att han vill vara delaktig och vill att jag ska säga till om saker jag funderar på så att han också vet vad som ska göras.
    Nej, har inte varit gravid tidigare så allt är helt nytt... Känner inget särskilt, tycker mig känna lite värk till och från i tjejmagen men jag vet inte. Tror att allt är mest som vanligt :-/
  • skruttnorpan
    SysterAnna skrev 2011-01-01 22:13:45 följande:
    Ja, det är jättekul att han visar att han vill vara delaktig och vill att jag ska säga till om saker jag funderar på så att han också vet vad som ska göras.
    Nej, har inte varit gravid tidigare så allt är helt nytt... Känner inget särskilt, tycker mig känna lite värk till och från i tjejmagen men jag vet inte. Tror att allt är mest som vanligt :-/
    OK, men det behöver ju inte betyda att det inte blivit något Glad Blir spännande att se när du väl testar, har du bestämt hur du ska göra?

Jag funderar också lite på när jag ska testa...har rätt många dagar kvar, men kan inte bestämma om jag ska vänta till BIM eller om jag ska smygtarta. Om cykeln ser ut som förra månaden har jag en lite kortare lutealfas- typ 11 dagar efter maxutslag på stickan. Vet ni om man har svårare att visa ett tidigt + om man har kortare lutealfas?
    Hehe...efter den här prcessen kan man nästan bli barnmorska, med tanke på alla detaljer man snokat reda påTungan ute
  • Tiina84
    Bäbis2011 skrev 2011-01-01 12:42:17 följande:

Gubben min tror absolut att jag e gravid och att de "gamla" hormonerna inte finns kvar..

Men vad tror ni, jag vågar ju inte tro detta nu...

Såklart du ska våga tro...:) Tänk positivt.
    Jätte Grattis!
    En från mina hemtrakter? Borås?
    Håller tummarna att vi båda går med våra barnvagnar ute på stan i höst!
  • laref
    Hjärta Hjärta

BIM-listan

Brooklyn  -  ÄL 17-18 dec / BIM 31 dec - 1 jan (3:e försöket, 2:a barnet)
    Systertillknorr  -  ÄL ? / BIM 1 jan (12:e försöket)
    Vill bli fyra  -  ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
    LetUsDoNumberTwo  -  ÄL 18-20 dec / BIM 2 jan (12:e försöket)
    Frejja  -  ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)
    Baby W  -  ÄL 20-21 dec / BIM 5-6 jan (15:e försöket)
    Dellz  -  ÄL 21 / BIM 5 jan (3:e försöket)
    BlirSnart85  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (21:a försöket)
    Casiopeja  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (4:de försöket)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 19 dec / BIM 5 jan (8:e försöket)
    SysterAnna  -  ÄL 20-25 dec / BIM 5-6 jan (6:e försöket)
    Lovika83  -  ÄL 23 dec / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Tinkerlina  -  ÄL ? / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Mischao  -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Jaspis78  -  ÄL 20 dec / BIM 7 jan (2:a försöket)
    Zophy  -  ÄL 22 dec / BIM 7 jan (5:e / 6:e försöket)
    MiAmore  -  ÄL 25 dec / BIM 7 jan (6:e försöket)
    Babydreamer  -  ÄL 27 dec / BIM 8 jan (3:e försöket)
    Bäbis2011  -  ÄL 24 dec ? /  BIM 6 jan (5:e försöket)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan (5:e försöket)
    Ohbaby  -  ÄL 23-24 dec / BIM ca 8 jan (6:e försöket)
    AnnJan  -  ÄL 25 dec / BIM 8 jan (2:a försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    Mysloppan  -  ÄL ? / BIM 8-11 jan  (18:e försöket)
    Limpan 83  -  ÄL 26 dec / BIM 9 jan (1:a försöket)
    Linnsi  -  ÄL 23-25 dec / BIM 9-11 jan ( 2:a försöket)
    Skruttnotpan  -  ÄL 27-29 dec / BIM 10-14 jan (12:e försöket)
    Lolisa  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (2:a försöket)
    Matematik  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (15:e försöket)
    LilyRose  -  ÄL 31 dec / BIM 12 jan (2:a försöket)
    AngelandDevil  -  ÄL 29 dec / BIM 12 jan (1:a försöket)
    HelenFr  -  ÄL ca 29 dec / BIM 12 jan (4:e försöket)
    Annelibengtsson80  -  ÄL 30 dec / BIM 13 jan (2:a försöket)
    Deeya - ÄL 30-31 dec / BIM 14-15 jan (3:e försöket)
    Längtarefterbebis  -  ÄL 31 dec / BIM 14 jan (1:a försöket)
    Babymoon  -  ÄL 30 dec / BIM 15 jan (1:a försöket)
    Tigern01 - ÄL 31 dec / BIM 16 jan (2:a försöket)
    Adora1 - ÄL 2 jan / BIM ca 15 jan (2:a försöket)
    JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 16 jan (2 försöket efter MF nov-10)
    SoMa72  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (1:a försöket efter Mf nov-10) 
    Annakohler  -  ÄL 13/23 dec / BIM 5 jan (försökt sen mars 2010)
    Chokladmuffins  -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (8:e försöket)
    Sandy83  -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (4:e försöket)
    Flickanfin  -  ÄL ? / BIM ? (3:e riktiga försöket)
    T inne  -  ÄL 14 jan / BIM 28 jan (4:e försöket)
    Jessieåalbin  -  ÄL 12 jan / BIM 26 jan (3:e försöket - första med rosenrot)
    Lhea79  -  ÄL 22 dec / BIM 9 jan (3:e försöket)
    Kitty 87  -  ÄL ? / BIM 7 jan (1:a försöket, 4:e barnet)
    Daniela01  -  ÄL 16 jan / BIM 31 jan (2 års försök)

Plus - listan

Myrran81  -  på BIM -7
    Laref

Hjärta Hjärta
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!