• Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Mensen kom lite tidigare än beräknat denna månad så det tog sig inte denna gång heller... Därför startar jag denna tråd så vi som inte fick något plus i december tar nya tag och stöttar varandra till ett plus i januari i ställlet.

Själv har jag BIM runt 8 Januari och borde ha ÄL runt 22 december eller ev lite senare...  Detta blir försök nr 3 och man brukar ju säga tredje gången gillt 

Välkommen in i tråden! Nu ska vi ha en massa plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 23:05
    Nu har vi förlorat några kära medlemmar i tråden på grund av att de fått sina efterlängtade plus Massa grattis till er! Själv står jag just nu i ovisshet. Ingen mens, inget plus...

MEN, för alla i denna tråd som det ej tog sig för denna månad så kör vi en månad till! Nu satsar vi på plus i februari istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 19:32
    Det var många i tråden som fick mens i februari oxå, så vi kör på i MARS oxå!!!!!

• Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
  • systertillknorr
    Daniela01 skrev 2011-01-01 10:58:50 följande:
    Åh vad spännande!! Hoppas hoppas på ett pluss.. Det hade varit en riktigt bra start på året Plus
    Bim var nu igår, men tyvärr kom mensen. Men januari är inte slut än, får hoppas på slutet av månaden Skål
    Skall på äl-spolning och äl-stimulering, så det ska bli spännande Glad
    skruttnorpan skrev 2011-01-01 10:51:59 följande:
    Var det någon mer än jag som råkade ta ett glas för mycket igår??Obestämd Hatar dagen efter...helt vidrigt! Hamnade på en fest där en 38årig kvinna gravid i 6e månaden med sitt första barn satt och berättade om att det hade gått sååå lätt och de hade inte en s börjat försöka på riktigt utan det bara bleeev...Tänk att det kan vara så olika för folk...Ett par glas slank nog ner bara för att jag skulle dämpa orden lite, haha!

Bäbis2011- GRATTIS!!! Hoppas verkligen inte att det är rester, utan en ny liten stjärna som hälsar på! Håller tummarna för er!
    Suck ja det är lite halvtrist när de säger så, det bästa är när de lägger till den extra kommentaren "men varför ska inte NII ha barn, det är ju sååå underbart med barn, och jag njuter sååå av min graviditet.."
    vem vet, vi kanske oxå blir sånna bitchar sen Flört hehe..
    Åh då då håller jag mina tummar och tår för att du får ett fint plus i slutet av januari! Borde vara goda chanser tycker jag efter både spolning och stimulering =)
  • aikidoaasa

Jag tycker inte om denna väntan!

Jag testade idag men fick givetvis inget plus, men det är fortfarande tidigt så jag har fortfarande chansen... Men för varje dag som går så känns det som att det är mindre och mindre troligt. Nu har jag kännt mig annorlunda (igen) den här månaden så jag vet ännu inte "hur" det ska kännas när mensen är på G eller om det är förändringar som påvisar en liten bebis... vilket gör det ännu mer frustrerande!

Både jag och mannen blir bara mer och mer sugna, speciellt då vi tillbringade dagen och kvällen tillsammans med kompisar som har en 4 månaders bebis som är så söt go och rar!

Men jag håller fortfarande tummarna för vår del!

Lycka till att få era plus den här månaden också!  

• sommar

Hej vänner! God fortsättning på er Hjärta Jag vill nog vara med på listan. BIM ca den 10 jan. Jag äter ju primolut och man kan ska inte vara gravid när man äter dom men man kan bli gravid under tiden. Så jag hoppas ju att det stämmer. Vi har i allafall fått till det flera gånger denna veckan. Haha! Min syster är höggravid och bf var den 28. Vi firade in det nya året med att säga att det vore så underbart om vi kunde få samma år och vet ni vad. Hon är på väg till mina föräldrar för att lämna sin son där. Det är på gång. Så lycklig för hennes skull för dom har kämpat 1 år för den första och 2 år med denna. Nu är det snart mina tur och alla ni andra kommer plussa snart det känner jag på mig Glad 

• Daniela01
    skruttnorpan skrev 2011-01-01 11:15:52 följande:
    Haha, ja- men förhoppningsvis har den här tiden med ihärdiga försök och tester fått en att bli lite mer ödmjuk och kanske vakta tungan något i situtationer när barn kommer på tal. Har svårt att se mig själv ta den frågan i mun på ett bra tag framöver, haha.

Hoppas ÄL-stimuleringen fungerar bra för er! Själv hoppas jag på plus om 10 dagar, men annars blir det hormonstimulering och insemination i slutet av jan...Sätter mina förhoppningar till det...och på sikt IVF som vi köar för och har tid i oktober. Funkar inte första inseminationen (av tre) tänker jag ringa och utkräva vårdgarantin så man får IVF inom 3månader. Det finns en gräns på hur länge man orkar kämpa med glädje...den gränsen börjar komma väääldigt nära Tungan ute
    Hur länge har ni försökt??
    10 dagar, det kommer att gå snabbt Glad håller alla tummar och tår för ett stort FETT puss Plus
    Skönt att ni har en plan, vad som händer framöver med hormonstimulering o insemination och sedan ev. ivf. Det kan kännas lättare än om månaderna går, och går och inget händer, eller tråkigheter händer..
    Det är precis som du skriver, det finns en gräns på hur länge man orkar kämpa med glädje, och det känns som den gränen kommer och går imellanåt.. inte lätt det här med att skapa barn

vi har försökt i lite över 3år. Har blivit gravid med det har tyvärr inte slutat så bra. Sedan så har det ung. tagit ca ett halvår att bli gravid mellan gångerna. Det har kännts rätt så frustrerande, men jag tror för mitt psyke har det nog varit bra med lite väntetid. Inget ont som inte har ngt gott med sig. Min gynekolog sa att om det inte tog sig nu, så skulle vi göra äl-stimuleringen och spolningen denna månaden. Så det är med lite skräckfylld förtjusning jag ser fram emot det. Lite rädd är jag nog allt, fast det kanske är fullt normalt Obestämd
    systertillknorr skrev 2011-01-01 11:25:35 följande:
    Åh då då håller jag mina tummar och tår för att du får ett fint plus i slutet av januari! Borde vara goda chanser tycker jag efter både spolning och stimulering =)
    tack så mycket Glad jag hoppas så otroligt mycket på det, att det nästan känns som att det inte kommer att gå, dvs det hade varit för bra. Sen så är jag väll lite rädd oxå, om det går bra, jag kommer nog vara livrädd de första 20veckorna innan jag kan pusta ut och sedan oroa mig för andra saker mellan v.20-37 och sedan så är det väll nog en konstant oro för barnet hela livet.. hehe.. 
    Sens å är jag lite orolig för om det inte går så bra, då kanske jag blir ännu mer deppigare.. Hm inte lätt det här.. hehe..
  • Daniela01
    Bäbis2011 skrev 2011-01-01 11:53:38 följande:

vad ser ni???? berätta
    JAG SER ETT PLUSSS Plus 
    whohooooo ett superstort GRATTISSSSSSSSSSSS!!!!!
  • BabyW

Ett superstort GRATTIS, Bäbis2011!!!!!!!! Vilket fint plus!!! Så glad för din/er skull!

• systertillknorr
    Bäbis2011 skrev 2011-01-01 11:53:38 följande:

v

ad ser ni???? berätta
    Ser ett svagt men brett plus! bådar gott det härSkrattande gud va spännande! Vänta nån två dagar och testa igen så är det ingen tvekan sen! När hade du bim?
  • Bäbis2011
    systertillknorr skrev 2011-01-01 12:05:12 följande:
    Ser ett svagt men brett plus! bådar gott det härSkrattande gud va spännande! Vänta nån två dagar och testa igen så är det ingen tvekan sen! När hade du bim?
    vi kunde inte hålla oss som man kanske borde så vi testade på bim -6 ha ha
    men visst ser det bra ut .
  • systertillknorr
    Bäbis2011 skrev 2011-01-01 12:08:08 följande:
    vi kunde inte hålla oss som man kanske borde så vi testade på bim -6 ha ha
    men visst ser det bra ut .
    Oj va härligt! Då är det säkert en envis liten rackare som klamrade sig fast riktigt snabbtSkrattande
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!