• HelenFr

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Jag kan ju alltid hoppas och ingen mens än och det är konstigt för har inte gått en dag över tiden så länge jag har ätit Pergotime men det känns mer negativt med dessa digitala...

• HelenFr
    Chokladmuffins skrev 2011-09-19 12:06:11 följande:

fan va segt.. Bara att hoppa upp på hästen igen och hoppas på nästa månad.. =)

Ja det känns jävligt segt faktiskt... har läst lite runt i trådar här om folk som käkar rosenrot och bidrottninggele, så tänkte prova det med, detta blir ju vårt 18:e försök så lite hjälp på traven verkar ju behövas... Så märkligt för det gick så snabbt med dottern...
  • HelenFr

Adora: Varför har du inte fått tid för igångsättning istället? Jag hade precis som du extrem foglossning och förvärkar och blev igångsatt v38+1 utan någonting innan...

• HelenFr

Nu är rosenrot och extra folsyra beställt så nu hoppas jag att det ska hjälpa inför nästa försök, tillsammans med vanliga Pergotime...

• HelenFr
    Adora1 skrev 2011-09-20 23:38:10 följande:
    Det blir igångsättning nästa vecka om läget är någorlunda gynnsamt men om det är helt omoget var läkaren tveksam till om det skulle funka. Förra gången blev jag igångsatt med omogen tapp och fick diagnosen primär värksvaghet efteråt. Det gick inte alls och det avslutades med sövt snitt efter 2 dygn.
    Så nu försöker vi dels mjuka upp om det går och dels ge kroppen en vecka till att ev komma igång. På måndag är jag 38+4 så jag hoppas det är läge då. Jag är ju snittad innan så de kan ex bara ge en halv dos gel och inte full dos dropp etc. Så det är inte lika lätt riktigt heller denna gången...

Berätta om din igångsättning (om du vill?), blev du igångsatt med gel och dropp? Var du helt omogen?
    Jag kommer få bardkateter denna gången igen, om de kan få in den. 
    Babydreamer skrev 2011-09-20 21:22:10 följande:
    Usch... nu är förhoppningarna uppe igen... Har sedan igår haft som ilningar i tjejmagstrakten och neråt samt kissat mkt mer än vanligt... Kommer bli sådär extra besviken när mensen kommer i helgen :(
     När har du BIM? Håller på dig!!

Oj ja det låter ju lite komplicerat så då förstår jag att de vill att det ska komma igång av sig själv...

Jag hade helt omogen livmodertapp och blev igångsatt med en dos gel bara... Gick supersmidigt enligt konstens alla regler, tog 12 h 31 min från gelen sattes tills det att hon var ute (fast jag tycker att det var en helvetesupplevelse)... 
    Jag hade dock gått igenom nästintill alla huskurer för att få igång förlossningen på egen hand och jag inbillar mig själv att det hade en gynnsam påverkan... (Hallonbladste drack jag från v 34 (sjukt äckligt), nattljusolja, ingefära, ananas, sex, gå i trappor, + diverse andra huskursbrygder) Tror att en av de få saker jag inte provade var öl blandat med ricinolja, som min svärmor gjorde när hon fick min man, tog fyra timmar tills han var ute, men det rekommenderas ju inte :)
    Hoppas att det går bra för dig denna gången så du slipper få ett snitt...  *håller tummarna* 
  • HelenFr
    Adora1 skrev 2011-09-21 18:47:42 följande:
    HelenFr: Jag kör med hallonbladste blandat med kanelstång och hel nejlika enligt tips, dricker en stor mängd nu varje dag och hoppas det kan ha nån effekt. Var på helkroppsmassage idag för att öka på oxytocinflödet. Och vilar/sover mycket enl tips från bm för att öka på lugn- och ropåslag i kroppen som man tror ökar chanen att förlossningen kommer igång. Ätit ananas igår och idag och ingefära. Undviker också ricinolja, som man från barnmorskehåll direkt avråder från.
    Ja de värkarna man får av droppet är icke att leka med, jag minns det mycket väl Förvånad . Det gick inte ens att häva dem med bricanyldropp när de beslutat för snitt, jobbigt...
    Hoppas dock på bättre förutsättningar denna gång eftersom det är andra barnet *tänka positivt*----- 

Du har ju den bästa förutsättningen att du har gått igenom det tidigare och kroppen har varit med om det innan så den kanske kopplar lite bättre denna gången... Jag har hört många liknande historier där ettan var komplicerad på olika sätt, men sedan med tvåan så gick det för det mesta långt över förväntan :)
  • HelenFr
    Adora1 skrev 2011-09-22 19:29:47 följande:
    Hoppas det är så!! De var faktiskt mjukt idag (i måndags var tappen fast) och litelite öppet. Hon kom inte åt att svepa ordentligt men det kändes rejält ont och hon drog med sig lite slempropp ut (urk!)så det var ju positivt Drömmer.
    Tillbaks måndag morgon för mer plågeri!
    Limpan 83 skrev 2011-09-22 13:21:33 följande:
    Precis så känner jag, är lika trött nu som i början av graviditeten. Plus att illamåendet också har kommit tillbaka :( Men nu vet man iaf att det inte kan pågå i en evighet till, man ser iaf ett ljus i tunneln :) Tänker på dig idag!

Babydreamer: Hoppas att tanten håller sig borta på söndag och att du istället får ett fint plus!!! :)
     Glad Tackar! Nej inte långt kvar  för dig min vän!

Babydreamer: Ja, vi håller verkligen tummarna för dig!! 

Oh vad bra att den mjukats upp... då är det i alla fall på rätt väg... :)
  • HelenFr

Adora: det låter som att det är på g ju... Uppdatera så mycket du kan, följer med spänning î? och håller mina tummar att det blir en lätt förlossning...î?

• HelenFr
    Babydreamer skrev 2011-09-25 17:37:20 följande:
    BIM idag! Ingen mens eller mensvärk ännu... Har ont i tjejmagen, det hugger och drar lite men känns inte som mensvärk... Hoppas!!!!!!!!!

Håller också tummarna för dig :)
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!