Adora1 skrev 2011-09-20 23:38:10 följande:
Det blir igångsättning nästa vecka om läget är någorlunda gynnsamt men om det är helt omoget var läkaren tveksam till om det skulle funka. Förra gången blev jag igångsatt med omogen tapp och fick diagnosen primär värksvaghet efteråt. Det gick inte alls och det avslutades med sövt snitt efter 2 dygn.
Så nu försöker vi dels mjuka upp om det går och dels ge kroppen en vecka till att ev komma igång. På måndag är jag 38+4 så jag hoppas det är läge då. Jag är ju snittad innan så de kan ex bara ge en halv dos gel och inte full dos dropp etc. Så det är inte lika lätt riktigt heller denna gången...
Berätta om din igångsättning (om du vill?), blev du igångsatt med gel och dropp? Var du helt omogen?
Jag kommer få bardkateter denna gången igen, om de kan få in den.
Babydreamer skrev 2011-09-20 21:22:10 följande:
Usch... nu är förhoppningarna uppe igen... Har sedan igår haft som ilningar i tjejmagstrakten och neråt samt kissat mkt mer än vanligt... Kommer bli sådär extra besviken när mensen kommer i helgen :(
När har du BIM? Håller på dig!!
Oj ja det låter ju lite komplicerat så då förstår jag att de vill att det ska komma igång av sig själv...
Jag hade helt omogen livmodertapp och blev igångsatt med en dos gel bara... Gick supersmidigt enligt konstens alla regler, tog 12 h 31 min från gelen sattes tills det att hon var ute (fast jag tycker att det var en helvetesupplevelse)...
Jag hade dock gått igenom nästintill alla huskurer för att få igång förlossningen på egen hand och jag inbillar mig själv att det hade en gynnsam påverkan... (Hallonbladste drack jag från v 34 (sjukt äckligt), nattljusolja, ingefära, ananas, sex, gå i trappor, + diverse andra huskursbrygder) Tror att en av de få saker jag inte provade var öl blandat med ricinolja, som min svärmor gjorde när hon fick min man, tog fyra timmar tills han var ute, men det rekommenderas ju inte :)
Hoppas att det går bra för dig denna gången så du slipper få ett snitt... *håller tummarna*