• HelenFr

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Daz: för mig fungerade skorpor bra, speciellt på morgonen, innan jag ur sängen... Det brukar ju tacksam försvinna. Det gick över i v 16 för min del

• HelenFr
    Maajsi skrev 2011-10-27 11:04:02 följande:
    Hej!

Tack för era värmande ord. Vet att det kommer ta tid men att det kommer att bli bättre. Men det känns så långt borta just nu. Han kommer alltid att fattas och det kommer alltid kännas tungt, men med tiden så kommer vi kunna hantera det bättre. I förrgår var vi och gjorde honom i ordning i kistan. Det var det tyngsta jag någonsin varit med om. Det gick väl något så när bra ända fram tills att vi skulle lägga honom i kistan och då brast det rejält. det är ju hans sista viloplats. Det var så feeeel att se honom ligga där. Men det blev fint hur som helst. Han fick nya kläder på sig som farmor har sytt. Jag känner mig nöjd trots allt. Igår kom prästen hem till oss. Vi valde henne själv eftersom det är min konfirmationspräst och hon har även haft kontakt med min sambo och hans släkt via begravningar och dop. Jag har nå så enorma mardrömmar över begravningen. Jag kommer inte klara av att stänga igen kistan och sänka ner den eftersom jag aldrig mer får se honom då, men jag måste. Det är det jobbigaste. Vetskapen om att jag måste göra det, oavsett hur det känns.

Känner så enormt med er i er svåra stund... Stora kramar till er!!!

Ens egna "problem" med att inte lyckas bli gravid känns små i jämförelse...   
  • HelenFr

Kan någon vänlig själ lägga in till mig (förstår inte varför det inte går när jag försöker göra det): Äl ca: 3 nov/ BIM ca:17 nov

• HelenFr
    Maajsi skrev 2011-11-01 17:04:53 följande:
    Jaha, då är det begravning imorgon.. känns väl sisådär. Men man får vara positiv och tänka att vi nu gjort det bästa vi kan och kommer kunna göra för vår lille prins. Inte nog med det så har min kropp satt igång igen. fick mensen idag. Känns skönt att slippa strul men samtidigt tråkigt eftersom man nu blev ännu mer påmind om att lillen inte finns kvar i magen längre. Gubben säger att han vill försöka igen så fort det går, dvs vid äl som kommer nu snart. Jag är bara så orolig över att det ska verka vara för bråttom. Jag vet inte riktigt. Vill ju hemskt gärna ha ett barn, som lever såklart. Men är så himla osäker. Mycket tankar man har just nu,
    Nu ska jag å titta till lokalen där vi ska ha minnesstund. Jag var och hämtade nycklarna tidigare idag. Det kommer att bli himla jobbigt men man får göra det bästa av situationen.

Tänker på er och skänker er en extra stor kram inför imorgon...
  • HelenFr
    Babydreamer skrev 2011-11-02 14:37:42 följande:
    Menshelvete!!!!!!!!!! Livet är ta me fasen värdelöst inte nog med att fanskapet kom idag... Mensvärken är värre än någonsin :'(

Vad tråkigt :(
  • HelenFr
    Maajsi skrev 2011-11-02 20:09:04 följande:
    Nu är vi hemma. Begravningsgudstjänsten blev helt underbart fin och även minnesstunden efteråt. Blev bara lite försenat, men det såklart, var hemskt jobbigt att ta till sig mod att kalla in han från begravningsbyrån och be honom stänga kistan. Det var ju sista gången man fick se honom. Nu är det bara att blicka framåt. Det jobbigaste är över. Nu kan man börja läka. Sorgen kommer alltid finnas där, den kommer aldrig att försvinna, men med tiden så läker det och blir lättare att hantera. Vi har gjort vad vi kan för vår ängel. Hoppas att han tittar ner på oss med ett leende. Tack för allt stöd. Ni är guldvärd. 

Vad skönt att det blev en bra ceremoni och att det känns som att ni kan börja läka nu... Klart att er ängel tittar på er och finns med er i allt ni gör... stora kramar...
  • HelenFr

Babydreamer: det ÄR påfrestande att försöka bli gravid när det inte händer något, och vissa gånger är man känsligare än andra. Jag kan också bli tårögd när jag ser en barnvagn eller gravida (och jävligt avundsjuk). Hoppas att du kan få stöd hos kuratorn, så du orkar med kämpande för att få en liten kramar till dig

• HelenFr

Har testat neg nu ett par dagar och det känns inte som om det har tagit sig så nu lägger vi ner verkstaden för ett tag... Kommer hålla koll på er andra dock här inne och hoppas ni får bättre tur...

• HelenFr

Mensen kom dessvärre här igår så nu kommer vi ta en paus i vår bebisverkstad... Min kropp blir konstigare av hormonerna och det har tagit oss ganska hårt att det tagit så lång tid... Men vi ger inte upp, vi ska bara återhämta oss något...

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!