• HelenFr

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Tack för era pepp, ska försöka hålla mig någon dag och hoppas att  det bara beror på låga hormoner...

• HelenFr
    BabyW skrev 2011-01-12 15:58:27 följande:
    Måste bara få vara lite positiv idag och få dela av mig lite av ett gjädlande besked jag fick nyss...

Har tidigare skrivit om att jag sökt om att få vara med i en studie för oss med historia av många mf. Jag pratade med den läkaren nyss (han var helt underbart trevlig!!) och han ställde frågor om min bakgrund och vad jag får för hjälp med hormoner just nu. Sammanfattningsvis tyckte han att jag kvalificerade mig på i stort sätt alla pukter så... JAG KOM MED!!!!  Skrattande  Vi är SÅÅÅ glada här hemma nu!!!  Solig

Detta innebär att jag, när (om) jag fått mitt plus ska dit direkt och få kollat upp allt med VUL. Så skönt att veta att man kan öka på oddsen liiite iaf, för att kunna gå en hel graviditet...

- Varannan vecka från plus tills v 12-14  gör det kontroller och VUL
    - VARJE dag från plus till v 37, ger man sig sjäkv  en injektion (innehållande bl a blodförtunnande)
    - Efter v 32 (tror jag han sa) går man dit ofta igen för att göra tillväxtkontroller och UL

Så nu ska vi "bara" se till att få ett plus här!!!  Tungan ute  Som alla här inne vet är ju det ordnat i ett nafs... Hahaha!! Nej, men skämt åsido - det känns skönt att ha nån positiv uppbackning att se fram emot, i den i övrigt snåriga blir-gravid-djungeln...

Glada kramar till alla fantastiska tjejer här inne Hjärta
    GRATTIS!!!
    Vad roligt för dig... Eftersom jag har haft ett X och en blodpropp så får jag också göra regelbundna VUL och UL och tillväxtUL, och det är så skönt att ha de extra... :)
  • HelenFr

Okej nu väntade jag lite, en gång på kvällen igår och inget streck, men nu imorse så  fick jag ett svagt tunt streck igen... Kanske jag ser i  syne, vad säger ni?
  • HelenFr
    BabyW skrev 2011-01-15 10:48:10 följande:
    Får du bara svaga streck, så bör du kanske bara ta med morgnurin..? Jag tycker mig se ett svagt streck.  Skrattande  Vad är det för tester du använder? Hur såg det testet ut som du gjorde på BIM -1 och fick plus på och vad var det för test?

Förlåt för de många frågorna...  Skäms
    Det var med morgonurin på dessa... det har varit olika test, det första av ett vanligt från testlagret och nu provade jag stav från billigatester.se
    Ja jag håller mina tummar och hoppas att jag verkligen inte ser i syne... Måste sluta vara sån testnarkoman, men det är ju så lätt...

Sedan så förstår jag att det är svårt att se från en bild och på en dators skärm...
  • HelenFr

Åh vad skönt det är att ni finns här som pepp... Har testat slut på mina test hemma så jag får vänta tills på måndag nu och det är väl lite tur det... :)

• HelenFr
    Adora1 skrev 2011-01-17 10:27:10 följande:
    NEGATIVT!! Jävla Tant att luras så...Ingen blödning eller mensvärk har jag hellerrr...AArrgghhh

Ps.  Tack för stödet, ni är så snälla!
    Gud vad trist... JAg väntar på att posten ska komma med nya tester och försöker förbereda mig i att det inte är positivt så man inte blir lika nedslagen när minuset kommer...
  • HelenFr
    Kitty 82 skrev 2011-01-17 12:51:13 följande:
    Tjejer kan ni svara mig lite?

KAN man ha 2 st ÄL på en månad eller kan min ÄL ha varigt senare denna månaden?

För jag fick ju även starka utslag på ÄL-tester från den 9:e och 3-4 dagar frammåt så kand et varigt en extra ÄL så jag har BIm kansek nu från o med 19:e istället? (Brukar ha 10 dagar mellan ÄL-Bim)
    Ja man kan ha två ägglossningar på samma cykel, har läst i tidningar och så om barn som skulle födas med 2 månaders mellanrum, för att hon blev gravid under graviditeten...
  • HelenFr

Inte gravid stod det på mitt test idag... suger verkligen... men det är bara och börja om från början eller att det digitala hade fel igen...

• HelenFr
    Kitty 82 skrev 2011-01-19 12:56:57 följande:
    Vill ha plus imorgon då jag tänkte köpa cb test istället. Det skulle ju vara den bästa födelsedagspresenten för mig imrgon då på min födelsedag
    Ska också testa en sista gång imorgon, på min dotters ett-årsdag :) Så vi hoppas på att stjärnorna är med oss...
  • HelenFr
    HjärtaHjärta
    BIM-LISTAN

Babydreamer - ÄL ? BIM ? (7:e försöket, inga barn) AgnesGN - ÄL ? / BIM ? (försökt sen dec -10, inga barn)' Lyckliglängtan - ÄL 16 augusti/ BIM 1 september(15:e försöket) DazHamster - ÄL: 24 Augusti/ BIM 7 September (20:e försöket, inga barn) Swn - ÄL 27. Augusti / BIM 9.September ( 18:e försöket, 2:a barnet) HelenFr BIM c:a 14/9 (15+ försöket, 2:a barnet)  HannaFia- ÄL 31 Augusti/ BIM 17 September (8:e försöket, inga barn)

Plus - listan

Myrran81 - plus på BIM -7 Laref - plus på BIM ? Systertillknorr - plus på BIM+3 Elle1984 - plus på BiIM -? Lovika83 - plus på BIM +3/4 Matematik - plus på BIM -1 AngelandDevil - plus på BIM -1  Babymoon - plus på BIM -3 AngelandDevil - plus på BIM -1/ +1 Skruttnorpan - plus på BIM +/- (?) Delight87 - plus på BIM +1 Adora1 - plus på BIM +8 Daniela01 - plus på BIM -4 Chokladmuffins - plus på BIM ? Skyrocket - plus på BIM -4 Baby88 - plus på BIM ? T inne - plus på BIM -4 Dellz - plus på BIM +2 FruDahllöw - plus på BIM -1 Lilla Ego 07 - plus på BIM +1 Limpan 83 - plus på BIM -4 Bebis11 - plus på BIM -6 Deeya - plus på BIM -7 Sommar - plus på BIM -2 Bia 80 - plus på BIM -6 Trollbusarna - plus på BIM -2 LilyRose - plus på BIM +5 MiAmore - plus på BIM -2 Brooklyn - plus på BIM -1 Maajsi - plus på BIM + 1 ACJL - plus på BIM Ohbaby - plus på första testet på BIM+4 SoMa72 - plus på BIM-4 HjärtaHjärta
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!