BabyW skrev 2011-01-12 15:58:27 följande:
Måste bara få vara lite positiv idag och få dela av mig lite av ett gjädlande besked jag fick nyss...
Har tidigare skrivit om att jag sökt om att få vara med i en studie för oss med historia av många mf. Jag pratade med den läkaren nyss (han var helt underbart trevlig!!) och han ställde frågor om min bakgrund och vad jag får för hjälp med hormoner just nu. Sammanfattningsvis tyckte han att jag kvalificerade mig på i stort sätt alla pukter så... JAG KOM MED!!!!
Vi är SÅÅÅ glada här hemma nu!!!
Detta innebär att jag, när (om) jag fått mitt plus ska dit direkt och få kollat upp allt med VUL. Så skönt att veta att man kan öka på oddsen liiite iaf, för att kunna gå en hel graviditet...
- Varannan vecka från plus tills v 12-14 gör det kontroller och VUL
- VARJE dag från plus till v 37, ger man sig sjäkv en injektion (innehållande bl a blodförtunnande)
- Efter v 32 (tror jag han sa) går man dit ofta igen för att göra tillväxtkontroller och UL
Så nu ska vi "bara" se till att få ett plus här!!!
Som alla här inne vet är ju det ordnat i ett nafs... Hahaha!! Nej, men skämt åsido - det känns skönt att ha nån positiv uppbackning att se fram emot, i den i övrigt snåriga blir-gravid-djungeln...
Glada kramar till alla fantastiska tjejer här inne
GRATTIS!!!
Vad roligt för dig... Eftersom jag har haft ett X och en blodpropp så får jag också göra regelbundna VUL och UL och tillväxtUL, och det är så skönt att ha de extra... :)