• HelenFr

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

skyrocket skrev 2012-02-12 13:57:56 följande:
    Stort grattis till dig ACJL!

Här är det sådär. Saga har varit hostig och rosslig i 2 veckor samt haft hög feber i 9 dagar. Varit inne på barnakuten 3 gånger då hon varit andningspåverkad. Fått inhalera syrgas, koksalt och adrenalin. Skruttfian. Men nu hoppas vi att det ska vara på bättringsvägen annars blir hon inlagd nästa vecka.. Tyvärr har hon gått ner 100g senaste veckan också så nu är det ännu viktigare att hon får i sig massa mat. (Väger bara 5480g och är 4 mån imorgon).

Det enda roliga jag har att berätta är att Saga har fått smaka havregröt och älskade det, fick även smaka lite kokt potatis med massa bröstmjölk men det hatade hon. Hehe. Nästa projekt är morötter. :)

Ta hand om er och jag håller tummarna för att de sista plusen också ska trilla in snart!

VI har också varit inne massor med gånger med andningsproblem, men har numera medicin hemma så vi kan förebygga det och det har hjälpt massor... Hoppas att hon snart blir bra snart...

BLev moster idag till en liten liten bebis idag, 780g och 34 cm :) 
  • HelenFr
    Adora1 skrev 2012-02-13 08:03:57 följande:
    Vägde den 780 g? Vilken vecka?
    Grattis hursomhelst till mosterskapet!! 

Ja 780 g i v30... De ska redan prova att ta bort respiratorn idag så det känns bra i alla fall...
  • HelenFr
    Babydreamer skrev 2012-02-16 14:15:43 följande:
    Gick in i vecka 16 igår och i förrgår är jag nästan helt säker på att jag kände någon som bökade runt i magen <3

Såhär ser magen ut idag <3

Underbart :) De små buffarna är så mysiga... det blir värre sedan när de kommer och sparkar dig i revbenen eller rakt på urinblåsan när du är som mest kissnödig, men det är ju värt det :)
  • HelenFr

Daz: Du kan köpa i princip allt där... Vi gjorde detsamma med dottern, och köpte allt från nappflaskor, våtservetter, nappflaskdiskborstar och ställ, till babygym, leksaker, kläder, platstad frotte, sängkläder, madrasser, kuddar... Tänk på att Ullared är stort och som gravid känns det mycket större (tyckte jag i alla fall)..

Har du testat akupunktur mot foglossningen? För mig var det räddningen från rullstol när jag var gravid... 

• HelenFr
    DazHamster skrev 2012-02-23 10:12:54 följande:
    aha de där ska jag skriva upp på min "köpa lista" tack för tipset :D jo jag vet ja tycker det är fruktansvärt stort som icke gravid men vi ska bo där en natt så vi tar det lugnt åh lunkar fram =)
    Nä jag har inte testat det men min sjukgymnast sa att vi skulle ta till de om inte bältet hjälpte åh det gör det ju inte så ja ska faktiskt ringa åh boka en tid för det =) Jag tror att det kan bli rullstol eller kryckor för min del om det fortsätter så här :/ jag måste verkligen hitta en lösning!

Prova verkligen det... Min foglossning började i v 14 och jag kunde inte gå ur sängen utan hjälp ens, och jag var skeptisk innan, tänkte mest vad ska lite nålar göra, men blev glatt överraskad när jag sedan kunde röra mig ordentligt igen... Tyvärr tar den ju inte bort allt, men allt som tas bort är bra...
  • HelenFr

Jag tyckte att det mesta låg runt halva priset på Ullared jämfört med här i Malmö, men jag vet ju inte hur det är nu...

• HelenFr

Vi köpte en barnvagn på tradera, helt ny, från Tyskland, där babyskydd, parasoll,mjuklift och regnskydd ingick, för 3000:- inklusive frakt... Och den har varit suverän, man fick även välja vilka hjul och vilken färg man ville ha. Kände lite glädje när jag kom med min icke "märkesvagn" i snön och gick hur lätt som helst, medan andra kämpade i sina pimpinetta vagnar... :) Trots att jag bor i storstan...

• HelenFr

Hoppas också att värken minskar med hjälpen, lever ju själv med konstant värk så jag vet hur det känns...

• HelenFr

Absolut får du fråga... Jag har ME/CFS (kroniskt trötthetssyndrom), och fibromyalgi, vilket gör att jag alltid har ont kroppen och i mina leder på ett eller annat sätt, och det blir värre av ansträngning... Det blir som reumatiska sjukdomar också värre ju kallare det blir så sedan oktober har jag inte varit ute jättemycket, om jag inte har färdats med bil... Det finns massor av andra saker som påverkar också, extrem lkud och ljuskänslighet, försvagat immunförsvar, sömnstörningar, konstant trötthet, ett par gånger om året får jag konstiga feber toppar på 41-42 grader och får ligga inlagd en vecka men det vet aldrig varför, och det är bara en liten del...

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!