• Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Mensen kom lite tidigare än beräknat denna månad så det tog sig inte denna gång heller... Därför startar jag denna tråd så vi som inte fick något plus i december tar nya tag och stöttar varandra till ett plus i januari i ställlet.

Själv har jag BIM runt 8 Januari och borde ha ÄL runt 22 december eller ev lite senare...  Detta blir försök nr 3 och man brukar ju säga tredje gången gillt 

Välkommen in i tråden! Nu ska vi ha en massa plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 23:05
    Nu har vi förlorat några kära medlemmar i tråden på grund av att de fått sina efterlängtade plus Massa grattis till er! Själv står jag just nu i ovisshet. Ingen mens, inget plus...

MEN, för alla i denna tråd som det ej tog sig för denna månad så kör vi en månad till! Nu satsar vi på plus i februari istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 19:32
    Det var många i tråden som fick mens i februari oxå, så vi kör på i MARS oxå!!!!!

• Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
  • Zophy
    MiAmore skrev 2010-12-19 13:36:09 följande:

Välkommen alla nya!

Vi ska på adventsfika nu i em. Ska bli mysigt bortsett från att det även kommer kännas jobbigt.. Där kommer vara två stycken med mysiga grav magar.. *suckar* Vill också vara en av dem ju!

Tack! Känner så väl igen känslan.. samma som när någon i bekantskapskretsen berättar att de väntar smått, då blir man så glad för deras skull samtidigt som man känner att "nej men det skulle ju vara JAG/vi..!" Försök mysa på fikat ändå och tänk att snart är det säkert din tur! Så säger sambon alltid till mig "tids nog är det din tur, vänta bara ska du få se".. men jag vill inte vänta mer, jag vill nuuuuu Flört
    systertillknorr skrev 2010-12-19 13:37:41 följande:
    Välkommen=)! Skönt att kroppen börjar ställa om, nu blir det lättare ska du se!

Jag har gjort lite olika, men den här månaden har vi kört varannan dag och ägglossningstest + ligga kvar 30 min efter samlag så nu jävlarTungan ute skämt åsido men jag hoppas på den här månaden, testen och ett ultraljud av äggstockarna stämmer överens exakt och ägglossningstestet var väääldigt starkt så jag hoppas att det är vår månadGlad
    Tackar! Ja jag hoppar också det Skrattande 
    Jag har också funderat på att börja ligga kvar lite extra & kudde under så att man hjälper till på traven Flört Mest för att det ska kännas som att man gör allt man kan, för visst är det väl så att det kommer fram bra ändå?! Jag har för mig att jag har läst att sperman kan liknas vid ett glas filmjölk, om man vänder upp & ner på det och häller ut så sitter ju mycket kvar på glaset liksom Glad
  • skruttnorpan

Hej alla fina! Kul med många nya att stöttas av och stötta i vintervädret! Ni ska veta hur mycket ni har betytt för mig under denna vecka! Heelt galet, det är EN vecka sedan mitt första inlägg och det känns ändå som att man börjar få koll på vilken fas folk här inne är i; vem som fått pergo, vem som försökt ett tag- kanske tvingats genomgå MF och vilka som än så länge är rätt så nya i ÄL- och gravtestsdjungelnSkrattande

MiAmore och Zophy- skriver också under på den känslan! Grannen har just fått en liten och vi började 2010 med att prata om hur vi ville ha barn och hur roligt det skulle vara om vi fick dela upplevelsen. För henne gick det 2mån efter avbrott med p-piller innan +et var där...för mig blev det utredningar och neg besked.
    Kan inte låta bli att slinka över titt som tätt och hälsa på den lille, men gråter nästan varje gång när jag kommit hem för att saknaden gör så ont.

Har också köpt upp mig på ÄL-stickor den här måndaden också och ska försöka ligga kvar i sängen så länge det går under ÄL-veckan i alla fall. Har en HIMLA positiv känlsa kring den här cykeln. Andra efter MF och folk säger ju att man har bra hormonpåslag efter en graviditet så jag sätter min tro till det. Tror jag hoppas så mycket för att det är sista chansen innan behandling och insemination påbörjas och någonstans i hjärtat vill jag nog att det ska gå på naturlig väg. MEN!! Gör det inte det är jag såååå tacksam för att hjälpen finns en månad bort...

Asså- MiAmore! SNÄLLA, lura i honom zinket...GUD vilket praktical joke!!!Cool Fatta om det har världens effekt på honom och han inte får veta förr än efteråt! Hysteriskt roligtDrömmer
    Nä, men skämt å sido...du äter väl antagligen folsyra för att öka oddsen för ett friskt pyre och varför inte dra en liten vit om att zink har motsvarande syfte för män?? Han lär känna sig mer motiverad till att ta det och förhoppningsvis blir det lite mer action i sänghalmen!

Stor Kram och Glad Advent till alla!!

• Daniela01

Hej tjejer! Här är en till som har fått nog och vill ha ett plus Gravid i januari!

HjärtaHjärta

BIM-listan

Brooklyn  -  ÄL 17-18 dec / BIM 31 dec-1 jan (3:e försöket, 2:a barnet)
    Laref  -  ÄL 17-18 dec / BIM 31 dec-2 jan (5:e/6:e försöket)
    Daniela01 - ÄL 16 dec /BIM 30 dec - 1 jan (2år)
    Systertillknorr  -  ÄL ? / BIM 1 jan (12:e försöket)
    Vill bli fyra  -  ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
    Frejja  -  ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)
    LetUsDoNumberTwo  -  ÄL 18-20 dec / BIM 2 jan (12:e försöket)
    Dellz  -  ÄL 21 / BIM 5 jan (3:e försöket)
    BlirSnart85  -  ÄL 22 dec / BIM 5 Jan (21:a försöket)
    Casiopeja  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (4:de försöket)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 19 dec / BIM 5 jan (8:e försöket)
    SysterAnna - ÄL 20-25 dec / BIM 5-6 jan (6:e försöket)
    Myrran81  -  ÄL ? / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Lovika83  -  ÄL 23 dec / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Tinkerlina - ÄL ? / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Baby W  -  ÄL 21 dec / BIM 6 jan (15:e försöket)
    Sommar   - ÄL 24 dec / BIM 7 jan (2:a försöket)
    Mischao  -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Babydreamer  -  ÄL 22 dec / BIM 8 jan (? försöket)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan ( 5:e försöket)
    ohbaby  -  ÄL 23-24 dec / BIM ca 8 jan (6:e försöket)
    Skruttnotpan  -  ÄL 24-27 dec / BIM 10-14 jan (12:e försöket)
    AnnJan  -  ÄL 25 dec / BIM 8 jan (2:a försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    Lolisa  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (2:a försöket)
    LilyRose  -  ÄL 31 dec / BIM 12 jan (2:a försöket)
    AngelandDevil  -  ÄL 29 dec / BIM 12 jan (1:a försöket)
    MiAmore  -  ÄL ca 29 dec / BIM 12 jan (6:e försöket)
    Babymoon  -  ÄL 30 dec / BIM 15 jan (1:a försöket)
    Martini  -  ÄL 31 dec / BIM 12 jan (2:a försöket)
    JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (2 försöket efter MF nov-10)

HjärtaHjärta

• skruttnorpan

Välkommen Daniela01! 2år är en lång tid att kämpa...STOR styrkekram! Nu är det din tur att få ha mage!

• SysterAnna
    Zophy skrev 2010-12-19 14:45:06 följande:
    Tack! Känner så väl igen känslan.. samma som när någon i bekantskapskretsen berättar att de väntar smått, då blir man så glad för deras skull samtidigt som man känner att "nej men det skulle ju vara JAG/vi..!" Försök mysa på fikat ändå och tänk att snart är det säkert din tur! Så säger sambon alltid till mig "tids nog är det din tur, vänta bara ska du få se".. men jag vill inte vänta mer, jag vill nuuuuu Flört
    Känner också igen mig i det där... Och sambon som säger "men det är ju ingen brådska, det kommer när det kommer". Det vet jag väl! Men jag vill nu!!!
  • Zophy
    SysterAnna skrev 2010-12-19 15:56:36 följande:
    Känner också igen mig i det där... Och sambon som säger "men det är ju ingen brådska, det kommer när det kommer". Det vet jag väl! Men jag vill nu!!!
    Ja, tänk om man kunde ta efter killen lite i sättet att tänka ändå.. åtminstone lite grann! Glad Det känns som de är bättre på att ta det lugnt och inte stressa/oroa sig i onödan.. utan ta det lite mer som det kommer Tungan ute
  • malika
    skruttnorpan skrev 2010-12-19 11:16:40 följande:

Malika- Ja, ibland får man igen för något man trodde var bra, men visade sig vara motsatsen Glad Skumt ändå att vissa, som typ malin ewerlöf är toktanig och tränar som en elitidrottare även om hon slutat och hon har inte haft några problem med att få fram tre små fina stjärnor...en annan tappade mensen utan att ens se särskillt tanig ut. Som sagt- alla är vi olika och tur är väl det!Flört
    Roligt, det du berättar om att bli sjuk i samband med kuren. Den gång jag blev gravid blev jag tokförkyld mellan ÄL och BIM och jag brukar verkligen inte åka dit på några sånna grejer. Har tom undrat ibland om jag har ett FÖR startk imunförsvar som tar kål på alla simmare innan de når ägget, haha.

Hoppas du slipper att må lika dåligt denna gång! Kroppen kanske har vant sig lite till denna laddning och inte reagerar lika starkt. Vi kan ju i alla fall hålla tummen för det!
    De varnade mig på kliniken att man kunde må ganska taskigt i samband med Pergon och att det är därför de börjar på låga doser. Hoppas du inte behöver göra sista stegringen uan att det tar sig på nästa!
    Jag är bara otålig, vill hoppa på behandligen nu, men de har julstängt fram til l10/1...Menmen...kroppen kanske fixar det på egen hand innan dess! *hoppashoppashoppashoppas*

Brooklyn- så var det faktiskt för mig när jag blev gravid, snustortt efter ÄL fram till bim, den "vita fasen" försvann lixom bara. Det är ju olika för alla, men vi kan ju hoppas!

Ja fy bubblan vad livet är orättcvist ibland! Visst... folk tycker att jag tränar mycket... men ändå lååååååångt lååååångt ifrån en elitidrottare!! Haha... känner igen den känslan du beskriver om ditt imunförsvar!!Tungan ute Men vem vet.. vi kanske har värsta killer imunförsvaretFlört
    Tack! Hoppas också att jag kommer att må bättre under min andra kur! För om jag ska gå runt o må dubbelt så dåligt... ja då vet jag inte riktigt hur jag ska klara detta.... psykiskt alltså... vissa perioder var typ nattsvarta.. men som du säger så kanske koppen fattat galoppen lite efter första o klarar nästa gallant??
    Tråkigt att alla ska ha juluppehåll tycker jag.. det är ju jobbigt att vänta som det är... o nu måste man vänta extra... är lika otålig jag... hahaha!!
    Håller tummarna hårt att din kropp kommer igång av sig självt innan Januari!!Glad
  • malika
    Zophy skrev 2010-12-19 14:45:06 följande:
    systertillknorr skrev 2010-12-19 13:37:41 följande:
    Välkommen=)! Skönt att kroppen börjar ställa om, nu blir det lättare ska du se!

Jag har gjort lite olika, men den här månaden har vi kört varannan dag och ägglossningstest + ligga kvar 30 min efter samlag så nu jävlarTungan ute skämt åsido men jag hoppas på den här månaden, testen och ett ultraljud av äggstockarna stämmer överens exakt och ägglossningstestet var väääldigt starkt så jag hoppas att det är vår månadGlad
    Känner även igen mig i den situationen.. hahaha!!!
    Min man säger precis lika dant.. "vänta ska du få se"
    Men precis som du säger.. jag vill ju INTE vänta mer!!!!Tungan ute
    Man känner sig som ett otåligt litet barn.. jag vill NU Nu Nu!!

Kul det där med att lura i mannen Zinket... hahaha... skulle va riktigt kulCool
  • frejja
    martini bianco skrev 2010-12-18 21:03:12 följande:
    Jag brukar också få riktigt ont vid ÄL. Men om jag ligger helt på rygg så känns det mindre, så jag brukar hålla mig så still som möjligt, tråkigt för mannen dock får passa på nån dag innan och efter det gör ont också
    ja de få man ju göra =) de bästa är ju att man verkligen känner när det är på gång, och få man till de dagarna innan så är det ju kanon =)
  • isis bianco

Hej tjejer! Jag tar bort mig från listan igen. Jag känner för mycket press redan. Ska nog lugna ner mig och försöka att inte tänka så mycket och lyssna mer på min kropp.
    Kramar till er alla och god jul! Kanske skriver in mig igen senare, vem vet

HjärtaHjärta

BIM-listan

Brooklyn  -  ÄL 17-18 dec / BIM 31 dec-1 jan (3:e försöket, 2:a barnet)
    Laref  -  ÄL 17-18 dec / BIM 31 dec-2 jan (5:e/6:e försöket)
    Daniela01 - ÄL 16 dec /BIM 30 dec - 1 jan (2år)
    Systertillknorr  -  ÄL ? / BIM 1 jan (12:e försöket)
    Vill bli fyra  -  ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
    Frejja  -  ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)
    LetUsDoNumberTwo  -  ÄL 18-20 dec / BIM 2 jan (12:e försöket)
    Dellz  -  ÄL 21 / BIM 5 jan (3:e försöket)
    BlirSnart85  -  ÄL 22 dec / BIM 5 Jan (21:a försöket)
    Casiopeja  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (4:de försöket)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 19 dec / BIM 5 jan (8:e försöket)
    SysterAnna - ÄL 20-25 dec / BIM 5-6 jan (6:e försöket)
    Myrran81  -  ÄL ? / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Lovika83  -  ÄL 23 dec / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Tinkerlina - ÄL ? / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Baby W  -  ÄL 21 dec / BIM 6 jan (15:e försöket)
    Sommar   - ÄL 24 dec / BIM 7 jan (2:a försöket)
    Mischao  -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Babydreamer  -  ÄL 22 dec / BIM 8 jan (? försöket)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan ( 5:e försöket)
    ohbaby  -  ÄL 23-24 dec / BIM ca 8 jan (6:e försöket)
    Skruttnotpan  -  ÄL 24-27 dec / BIM 10-14 jan (12:e försöket)
    AnnJan  -  ÄL 25 dec / BIM 8 jan (2:a försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    Lolisa  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (2:a försöket)
    LilyRose  -  ÄL 31 dec / BIM 12 jan (2:a försöket)
    AngelandDevil  -  ÄL 29 dec / BIM 12 jan (1:a försöket)
    MiAmore  -  ÄL ca 29 dec / BIM 12 jan (6:e försöket)
    Babymoon  -  ÄL 30 dec / BIM 15 jan (1:a försöket)
    JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (2 försöket efter MF nov-10)

HjärtaHjärta

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!