• Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Mensen kom lite tidigare än beräknat denna månad så det tog sig inte denna gång heller... Därför startar jag denna tråd så vi som inte fick något plus i december tar nya tag och stöttar varandra till ett plus i januari i ställlet.

Själv har jag BIM runt 8 Januari och borde ha ÄL runt 22 december eller ev lite senare...  Detta blir försök nr 3 och man brukar ju säga tredje gången gillt 

Välkommen in i tråden! Nu ska vi ha en massa plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 23:05
    Nu har vi förlorat några kära medlemmar i tråden på grund av att de fått sina efterlängtade plus Massa grattis till er! Själv står jag just nu i ovisshet. Ingen mens, inget plus...

MEN, för alla i denna tråd som det ej tog sig för denna månad så kör vi en månad till! Nu satsar vi på plus i februari istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 19:32
    Det var många i tråden som fick mens i februari oxå, så vi kör på i MARS oxå!!!!!

• Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
  • MiAmore

Jag tror att vi kan ha gjort ett fel hela tiden denna gången (sedan vi började försöka med syskon). Vi har slutat att ha sex så fort jag haft min äl. Pga att vi legat i så mycket från mensen och fram till äl. Har kanske haft sex en gång till precis innan mens, men annars inget. Kan ju vara så att jag haft senare äl än test o temp visat? Så denna månaden ska jag se till så att vi fortsätter ha sex regelbundet enda fram till Bim

• malika

Skruttnorpan:
    Tack så mycketGlad
    Har du också så för att du har tränat o haft dig? Då är vi 2...
    Enligt gyn så måste det vara så för innan jag började med p-piller så var allt som det skulleRynkar på näsan
    Ja.. nu vill jag inte skrämma någon med min historia men kan ju ändå berätta hur jag mådde under min första omgång med pergon.
    Dom första 2 dagarna mådde jag kanonbra! Kändes som att jag aldrig mått så bra i hela mitt liv.. kändes som att gå runt på rosa moln... var så glad för att känna så! MEN... sen efter det så dippade det rejält o allt rasade... min kropp svullnade upp, humöret var verkligen botten + att jag fick så väldigt ont i magen. Fick även ont i brösten o så började det ena rinnaFörvånad... tror också det var därör jag blev sjuk 2ggr i rad så jag var tvungen att stanna hemma från jobbet 2ggr på 2 veckor!! Först blev jag typ rejält förkyld och sen fick jag världens influensa.. jag som aldrig har haft det förut o aldrig brukar bli sjuk. jag är ALLTID den som klarar sig från sånt så jag tror verkligen att det var pergons "fel".
    Måste erkänna att jag känner lite oro för att få dubbeldosen nu i januari.. jag som mådde så såligt av en enkelkur... hur ska jag må denna gång?!?!
    Men jag vet folk som inte kännt någonting av den så jag antar att det bara är jag som reagerar lite extra på dom eller så... alla är vi olika tack o lovGlad

Håller verkligen tummarna för att det kommer att fungera för dej!!
    Massa lyckoönskningar till dig och till alla andra i denna tråd!!!
    Som sagt... nu MÅSTE det vara våran turSolig

• Chokladmuffins
    lolisa86 skrev 2010-12-18 21:14:49 följande:
    Brooklyn - ÄL 17-18dec/BIM 31dec-1jan (3:e försöket, 2:a barnet)
    Laref  -  ÄL 17-18dec/ BIM 31dec-2jan (5:e/6:e försöket)
    Systertillknorr  -  ÄL ? / BIM 1 jan (12:e försöket)
    Vill bli fyra - ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
    Frejja  -  ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)
    LetUsDoNumberTwo  -  ÄL 18-20 Dec / BIM 2 Jan (12:e försöket)
    Dellz  -  ÄL 21 / BIM 5 jan (3:e försöket)
    BlirSnart85  -  ÄL 22 dec / BIM 5 Jan (21:a försöket)
    Casiopeja - ÄL 22 dec / BIM 5 Jan (4:de försöket)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 19 dec / BIM 5 jan (8:e försöket)
    SysterAnna - ÄL 20-25 dec / BIM 5-6 jan (6:e försöket)
    Myrran81  -  ÄL ? / BIM 6 januari (2:a försöket)
    Lovika83  -  ÄL 23 dec / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Tinkerlina - ÄL ? / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Baby W  -  ÄL 21 dec / BIM 6 jan (15:e försöket)
    Sommar   - ÄL 24 dec / BIM 7 jan (2:a försöket)
    Mischao  -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Babydreamer  -  ÄL 22 dec / BIM 8 jan (? försöket)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan ( 5:e försöket)
    ohbaby - ÄL 23-24 dec / BIM runt 8 jan (6:e försöket)
    Skruttnotpan  -  ÄL 24-27 dec / BIM 10-14 jan (12:e försöket)
    AnnJan  -  ÄL 25 dec / BIM 8 jan (2:a försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    Lolisa - ÄL 28 dec / BIM 11januari (2:a försöket)
    LilyRose  -  ÄL 31 dec / BIM 12 jan (2:a försöket)
    AngelandDevil  -  ÄL 29 dec / BIM 12 jan (1:a försöket)
    MiAmore - ÄL ca 29 Dec / BIM 12/1 (6:e försöket)
    Babymoon  -  ÄL 30 dec / BIM 15 jan (1:a försöket)
    Martini - ÄL 31 dec / BIM 12 jan (2:a försöket)
    JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 17jan (2 försöket efter MF nov-10)
    Jag vill gärna vara med  i listan men får vänta tills min mens behagar att komma.. Så jag vet när nästa ÄL och BIM äger rum! Är på BIM+6 idag.. Allså 34 dagar nu..Aldrig haft så lång cykel innan.. Har alltid haft runt 28 dagar + -1dag SEGT!!!
  • BabyW

Hoppa in här när du vet bara! Skrattande

HjärtaHjärta

BIM-listan

Brooklyn  -  ÄL 17-18 dec / BIM 31 dec-1 jan (3:e försöket, 2:a barnet)
    Laref  -  ÄL 17-18 dec / BIM 31 dec-2 jan (5:e/6:e försöket)
    Systertillknorr  -  ÄL ? / BIM 1 jan (12:e försöket)
    Vill bli fyra  -  ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
    Frejja  -  ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)
    LetUsDoNumberTwo  -  ÄL 18-20 dec / BIM 2 jan (12:e försöket)
    Dellz  -  ÄL 21 / BIM 5 jan (3:e försöket)
    BlirSnart85  -  ÄL 22 dec / BIM 5 Jan (21:a försöket)
    Casiopeja  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (4:de försöket)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 19 dec / BIM 5 jan (8:e försöket)
    SysterAnna - ÄL 20-25 dec / BIM 5-6 jan (6:e försöket)
    Myrran81  -  ÄL ? / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Lovika83  -  ÄL 23 dec / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Tinkerlina - ÄL ? / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Baby W  -  ÄL 21 dec / BIM 6 jan (15:e försöket)
    Sommar   - ÄL 24 dec / BIM 7 jan (2:a försöket)
    Mischao  -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Babydreamer  -  ÄL 22 dec / BIM 8 jan (? försöket)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan ( 5:e försöket)
    ohbaby  -  ÄL 23-24 dec / BIM ca 8 jan (6:e försöket)
    Skruttnotpan  -  ÄL 24-27 dec / BIM 10-14 jan (12:e försöket)
    AnnJan  -  ÄL 25 dec / BIM 8 jan (2:a försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    Lolisa  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (2:a försöket)
    LilyRose  -  ÄL 31 dec / BIM 12 jan (2:a försöket)
    AngelandDevil  -  ÄL 29 dec / BIM 12 jan (1:a försöket)
    MiAmore  -  ÄL ca 29 dec / BIM 12 jan (6:e försöket)
    Babymoon  -  ÄL 30 dec / BIM 15 jan (1:a försöket)
    Martini  -  ÄL 31 dec / BIM 12 jan (2:a försöket)
    JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (2 försöket efter MF nov-10)

HjärtaHjärta

Så nu ser listan ut som innan igen. Lättare att hitta och att läsa...  Tungan ute

❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • Brooklyn

Bara gått 2 dagar sen vi myste och nu sitter jag här med en ilande värk som kom och gick, långt ner i tjejmagen så det kändes ut i ryggen. Ooo vad det känns länge innan man kan testa...

Ska verkligen försöka att inte tänka på det, men den värken var inget vanligt.. svårt och ignornera..
    Nu ska vi ut och köpa gran!

• Brooklyn
    Brooklyn skrev 2010-12-19 10:04:27 följande:
    Bara gått 2 dagar sen vi myste och nu sitter jag här med en ilande värk som kom och gick, långt ner i tjejmagen så det kändes ut i ryggen. Ooo vad det känns länge innan man kan testa...

Ska verkligen försöka att inte tänka på det, men den värken var inget vanligt.. svårt och ignornera..
    Juste, måste även fråga er tjejer. Jag brukar alltid ha  äl-flytningar i flera dagar. Men efter vi myst i fredags så tvärförsvann allt. Kan jag ha haft en kortare äl än vanligt?
    Brukar alltid ha genomskinliga flytningar först som sen slutar i vita.. Men nu tvärdog dom.

Ursäkta detaljerna.
  • skruttnorpan

Malika- Ja, ibland får man igen för något man trodde var bra, men visade sig vara motsatsen Glad Skumt ändå att vissa, som typ malin ewerlöf är toktanig och tränar som en elitidrottare även om hon slutat och hon har inte haft några problem med att få fram tre små fina stjärnor...en annan tappade mensen utan att ens se särskillt tanig ut. Som sagt- alla är vi olika och tur är väl det!Flört
    Roligt, det du berättar om att bli sjuk i samband med kuren. Den gång jag blev gravid blev jag tokförkyld mellan ÄL och BIM och jag brukar verkligen inte åka dit på några sånna grejer. Har tom undrat ibland om jag har ett FÖR startk imunförsvar som tar kål på alla simmare innan de når ägget, haha.

Hoppas du slipper att må lika dåligt denna gång! Kroppen kanske har vant sig lite till denna laddning och inte reagerar lika starkt. Vi kan ju i alla fall hålla tummen för det!
    De varnade mig på kliniken att man kunde må ganska taskigt i samband med Pergon och att det är därför de börjar på låga doser. Hoppas du inte behöver göra sista stegringen uan att det tar sig på nästa!
    Jag är bara otålig, vill hoppa på behandligen nu, men de har julstängt fram til l10/1...Menmen...kroppen kanske fixar det på egen hand innan dess! *hoppashoppashoppashoppas*

Brooklyn- så var det faktiskt för mig när jag blev gravid, snustortt efter ÄL fram till bim, den "vita fasen" försvann lixom bara. Det är ju olika för alla, men vi kan ju hoppas!

• annelibengtsson80
    Skruttnorpan skrev Lör 18 dec 21:24 följande:
    förstår hur jobbigt det måste kännas. Fick min första ÄL och mens i september, lyckades inte i oktober men blev gravid i november- detta efter att ha krigatmed att försöka bli gravid sedan dec -09. Detta slutade i MF, men jag blev gravid i alla fall!! Försök att se det som att det är NU din rökning börjar, det är NU du har en ärlig chans att bli gravid och du har verkligen alla odds på din sida! Hoppas stenhårt på er!

Malika- ja, ibland kan man undra om det är någon som vill ge en en liten knäpp på näsan för att man hade tagit det här med barn för givet. Hur kunde jag vara så dum att gå omkring och säga till folk att "nä- men det är ju bara skönt att jag inte har mens, den kommer tillbaka när jag slutar träna och då kommer jag bli gravid direkt!". Nu ångrar jag mina ord ordentligt och, som sagt...det finns INGA dåliga dagar för barn i min kallender längre...
    Hoppas du får till det med högre dos av pergo...har du mått konstigt av den? Ska få min första dos i jan...gissar att de börjar med lägsta... har hört att man kan känna av hormonerna ordentligt, stämmer det??

Tack!

Jag har inte mått så dårligt av pergo. Visst humörsvägningar och spända brödsvårtor har jag haft men inte så mycket värre än så.

Jag började med en tab./dag men inget ägg lossnade så föra månaden fick jag två/dag och då lossnade det första ägget. Så det är tydligen 2 per/dag som gäller för mig =) Jag har också hört att man kan må väldigt dårligt av hormonerna, att man till och med kan bli deprimerad...Men jag tror inte det är så vanligt, är man bara uppmärksam på symtomerna så går det nog bra. 

Jag håller med om det där med mensen... men måste säga att fram tills vi ville ha barn har det varit ganska skönt att "slippa" mensen varje månad. Idag är det väl inte riktigt lika kul.

Hoppas det går bra med pergo för dig! Jag ska börja min 3:e omgång imorgon...
  • dellz

enligt  fl äl räknare har jag äl  den 23 så jag började testa med äl test idag för att se. Fick en glad gubbe direkt. tror min tid mellan mens å äl e kortare än melllan äl och mens! får se till å börja mysa nu =)

• annelibengtsson80
    Brooklyn skrev 2010-12-19 10:04:27 följande:

Förstår precis hur du känner! Har precis gått igenom min första "omgång" och misslyckats =( jag trodde vi hade lyckats för jag kännde ju så mycket tecken. Det är ju såååå svårt att inte tänka på det när man hela tiden känner något...

Jag hoppas med hel mitt hjärta att ni har lyckats!
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!