• Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Mensen kom lite tidigare än beräknat denna månad så det tog sig inte denna gång heller... Därför startar jag denna tråd så vi som inte fick något plus i december tar nya tag och stöttar varandra till ett plus i januari i ställlet.

Själv har jag BIM runt 8 Januari och borde ha ÄL runt 22 december eller ev lite senare...  Detta blir försök nr 3 och man brukar ju säga tredje gången gillt 

Välkommen in i tråden! Nu ska vi ha en massa plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 23:05
    Nu har vi förlorat några kära medlemmar i tråden på grund av att de fått sina efterlängtade plus Massa grattis till er! Själv står jag just nu i ovisshet. Ingen mens, inget plus...

MEN, för alla i denna tråd som det ej tog sig för denna månad så kör vi en månad till! Nu satsar vi på plus i februari istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 19:32
    Det var många i tråden som fick mens i februari oxå, så vi kör på i MARS oxå!!!!!

• Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
  • BabyW

Usch... Förstår precis hur du tänker. Men sjuka-barn-tanken får man inte tänka... Visst kan det hända vem som helst, men tänk inte så. Hoppas på en bra graviditet och ett välskapt barn istället. Det är såna positiva tankar man tillåts ha, tycker jag. Om/när högre makter väl tillåter oss att få bli gravida !! Jag har kämpat mycket och länge för att få mina två barn men nu har jag ju en ny man och han vill sååå gärna... Han längtar lika mycket som jag - ja alla vi tjejer här inne! Och mina barn frågar hela tiden när vi ska få en bebis i familjen. Dom längtar massor! Det blev ett hårt slag för mina små älsklingar när vi fick mf både förra hösten och nu i våras... Stora sorger att bära för en 11-åring och en 13-åring. Negativ jag blev igen. Sorry...
    Men fram för positivt tänkande igen och tillbaks med alla hopp!! Nu ska vi göra allt för att få våra främsta julklappar!!! :P

• Chokladmuffins

Här är en till som SKA ha plus i jan!! Nu är jag trött på att jaga plus... Jag vet dock inte när min ÄL och BIM är i i jan för jag är just nu på BIM+5 och ingen mens i sikte än..

• SoMa72

Jag vill gärna vara med här! Fast eftersom jag fortf väntar på mens efter mf
    25 nov, så vet jag inte när bim är...

Håller tummarna för oss alla!

• deeya

Hejsan!

Jag hoppar gärna in här om de går bra? :)

Fick mens trots ett positivt test, så nu tar vi nya tag och satsar på ett plus i januari!
    Dock har jag inte en aning när bim är då min cykel är antingen 24 dagar eller 47 dagar ungefär.
    Men äl borde vara kring nyår skulle jag tro :)

• MiAmore

Välkomna alla nya!
    Här är man på andra dagen med Glandin. Hoppas SÅ att det ska göra under!

Ja man ändras verkligen i sitt tänk när man fått kämpa ett tag för att bli gravid. Tror att alla i början tänkte att "DEN månaden hade varit optimal att få bebis i!" Och "Den månaden vill jag inte att mitt barn ska födas i". Nu är det som ni säger "spelar ingen som helst roll när bebisen föds, bara det blir en bebis!!!"
    Men, januari är en bra månad! Då föddes min underbara son så det MÅSTE ju vara en bra månad!

• skruttnorpan
    BabyW skrev 2010-12-18 10:38:54 följande:
    Usch... Förstår precis hur du tänker. Men sjuka-barn-tanken får man inte tänka... Visst kan det hända vem som helst, men tänk inte så. Hoppas på en bra graviditet och ett välskapt barn istället. Det är såna positiva tankar man tillåts ha, tycker jag. Om/när högre makter väl tillåter oss att få bli gravida !! Jag har kämpat mycket och länge för att få mina två barn men nu har jag ju en ny man och han vill sååå gärna... Han längtar lika mycket som jag - ja alla vi tjejer här inne! Och mina barn frågar hela tiden när vi ska få en bebis i familjen. Dom längtar massor! Det blev ett hårt slag för mina små älsklingar när vi fick mf både förra hösten och nu i våras... Stora sorger att bära för en 11-åring och en 13-åring. Negativ jag blev igen. Sorry...
    Men fram för positivt tänkande igen och tillbaks med alla hopp!! Nu ska vi göra allt för att få våra främsta julklappar!!! :P
    Men GUD, klart du får falla in i lite neggo ett par rader! Inte konstigt med tanke på den press som vilar på dig juh! Jag tycker att det känn stungt bara att ha sambons sorg och frustration att hantera och att då tänka sig in i att dessutom ha 2 barn/ungdomar att länna ansvar för också går nästan inte! Släpp ut lite sorg i bland och påminn dig om att et finns INGENTING du kan göra och det är INTE DITT FEL att det har hänt! Försök att tänka på en extrema lyckan ni alla kommer dela när väl den stora dagen kommer!
    Massa kramar!!

MiAmore- Januari är DEFINITIIIIVT en kanonmånad att bli gravid i- garanterat!Skrattande Om bara det kunde vara ägglossning snart...vill bara upp på banan igen...

Välkomna alla nya tappra! Visste ni att januari är en KANONMÅNAD att bli gravid i??Flört
  • isis bianco

För varje dag som går är vi en dag närmare vår efterlängtade bebis! {#emotions_dlg.flower}

Tiden går sååå långsamt mellan mens och ÄL.. men försöker ändå peppa mig själv

• MiAmore

Är det bara jag som kan tycka att tiden mellan mens o äl KÄNNS långsam när man "är där" sas, men när väl äl varit och man tänker tillbaka, så gick tiden faktiskt rätt fort ändå?

• skruttnorpan

Jo- men visst är det så!! Satt ju här i måndags när mensne kom och kände verkligen som att luften gått ur- som att jag ville lämna svergie- börja något nytt långt här ifrån och aldrig mer ge ÄL-stickor och +önskningar en tanke. Men nu- 5dagar senare-- känns allting lite ljusare (mycket tack vare er tjejer!!) och tron på framtiden börjar åter spira. Vet inte om det var i denna tråd eller en annan jag tog upp de tre olika faserna?? Kan se om jag hittar den i något inlägg och kopiera in den här...får se om ni håller medFlört

• MiAmore
    skruttnorpan skrev 2010-12-18 12:58:42 följande:
    Jo- men visst är det så!! Satt ju här i måndags när mensne kom och kände verkligen som att luften gått ur- som att jag ville lämna svergie- börja något nytt långt här ifrån och aldrig mer ge ÄL-stickor och +önskningar en tanke. Men nu- 5dagar senare-- känns allting lite ljusare (mycket tack vare er tjejer!!) och tron på framtiden börjar åter spira. Vet inte om det var i denna tråd eller en annan jag tog upp de tre olika faserna?? Kan se om jag hittar den i något inlägg och kopiera in den här...får se om ni håller medFlört
    Synd att det inte finns en "gilla" knapp här som det finns på facebook *skrattar*

Hoppas du hittar listan du pratar om
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!