• Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Mensen kom lite tidigare än beräknat denna månad så det tog sig inte denna gång heller... Därför startar jag denna tråd så vi som inte fick något plus i december tar nya tag och stöttar varandra till ett plus i januari i ställlet.

Själv har jag BIM runt 8 Januari och borde ha ÄL runt 22 december eller ev lite senare...  Detta blir försök nr 3 och man brukar ju säga tredje gången gillt 

Välkommen in i tråden! Nu ska vi ha en massa plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 23:05
    Nu har vi förlorat några kära medlemmar i tråden på grund av att de fått sina efterlängtade plus Massa grattis till er! Själv står jag just nu i ovisshet. Ingen mens, inget plus...

MEN, för alla i denna tråd som det ej tog sig för denna månad så kör vi en månad till! Nu satsar vi på plus i februari istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 19:32
    Det var många i tråden som fick mens i februari oxå, så vi kör på i MARS oxå!!!!!

• Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
  • AngelandDevil
    sommar skrev 2010-12-17 19:21:27 följande:

Hihi!!!! Precis Tungan ute Önskar det blev lägg dags för stora grabben här så vi kan mysa. Hihihihi!!! Är det inte så att sträcken ska bli starkare ju närmre äl man kommer???

Min gyn trodde också att jag var på väg att få äl när jag var där sist och då var det också 8 dagar efter senaste mensens första dag.

Olika personer får ÄL på olika tidpunkter i sin cykel, finns de som har sin ÄL under mensen! Men de brukar även ha en lite kortare cykel än vad majoriteten har. Så det är ju fullt möjligt att ha ÄL på den 8:nde dagen! Men jag har inte använt mig av ÄL-stickor så om dem kan jag inte säga så mycket. Tungan ute Om jag skulle varit du hade jag kört på för säkerhets skull, jag menar det kan ju knappast skada! Flört

Kramar!
  • LängtarL
    SofiaO skrev 2010-12-17 09:57:15 följande:
    En nyfiken fråga.... Vart köper ni glandin? Hittade denna:

www.halsans.com/eshop/Glandinprodukter/biogla... 

Kan den funka tro...?
    Jag vet inte, jag köpte glandin 25 ifrån den här länken

http://www.svenskhalsokost.se/#!produkter/glandin_25?gclid=CJXk_pn786UCFQm_zAodhFu_mQ

Tror inte att Jättenattljusolja är exakt samma. det är i alla fall inte lika stark. Hoppas det hjälpteGlad
  • LängtarL
    martini bianco skrev 2010-12-17 10:54:45 följande:
    Är billiga-testers äl stickor bra? De billigaste små stickorna alltså?
    Jag har provat dom i två månader nu och jag tycker dom är bra. får alltid utslag. jag kör dom den här månaden med Glad jag får bäst utslag vid 17 på eftermiddan. men det är olika så du får prova dig fram. *ler*
  • skruttnorpan

någon som vet hur länge man har ÄL?? eller...snarare hur länge man är fertil?? förra ÄL testade jag neg på morgonen men fick jättetydliga ÄL-flytningar runt lunch. Testade sedan positivt på e-middagen och flytningarna var helt borta dagen efter. Var iof första ÄL efter MF så allt funkade kanske inte som det skulle...men...var det inte en väldigt kort ÄL?? mina stickor var slut och jag kunde därför inte testa dagen efter om jag fortf hade, men alla tecken på det var heeelt borta dagen efter...Hur brukar ni ha det?

• MiAmore
    skruttnorpan skrev 2010-12-17 20:13:39 följande:
    någon som vet hur länge man har ÄL?? eller...snarare hur länge man är fertil?? förra ÄL testade jag neg på morgonen men fick jättetydliga ÄL-flytningar runt lunch. Testade sedan positivt på e-middagen och flytningarna var helt borta dagen efter. Var iof första ÄL efter MF så allt funkade kanske inte som det skulle...men...var det inte en väldigt kort ÄL?? mina stickor var slut och jag kunde därför inte testa dagen efter om jag fortf hade, men alla tecken på det var heeelt borta dagen efter...Hur brukar ni ha det?
    Om jag inte är helt fel ute är man som mest fertil två dagar innan äl, på äl dagen och 1-2 dagar efter äl. Men som mest fertilast är man nog EN dag innan äl, på äl dagen och EN dag efter äl.
  • LängtarL
    skruttnorpan skrev 2010-12-17 20:13:39 följande:
    Vad jag har förstått så är det så att när du får utslag på älstickorna så har du äl 12-48 timmar efter. så om du fick utslag på eftermiddan så borde du inte ha haft äl förens dagen efter tidigast. och när du får utslag så är du ju som mest förtil den dagen och dom kommande två Glad det där med älflytningar vet jag inte för den dagen jag har äl, tycker inte jag att jag har speciellt mycke flytningar. men det är nog väldigt olika och induviduellt. Hoppas du blev något klokare på det jag skrev, Kram{#emotions_dlg.flower}
  • isis bianco
    LängtarL skrev 2010-12-17 20:01:45 följande:
    Jag har provat dom i två månader nu och jag tycker dom är bra. får alltid utslag. jag kör dom den här månaden med Glad jag får bäst utslag vid 17 på eftermiddan. men det är olika så du får prova dig fram. *ler*
    Vad bra! Har också hört att eftermiddagen är bäst att testa på så det får det bli!
  • MiAmore
    martini bianco skrev 2010-12-17 20:48:36 följande:
    Vad bra! Har också hört att eftermiddagen är bäst att testa på så det får det bli!
    Ja man ska iaf INTE testa sig med morgon urinet med äl-tester. Jag gjorde det förut, och då fick jag i princip aldrig något tydligt positivt utslag. Sedan fick jag höra att man ska testa sig mitt på dagen med äl-test, att man får bäst utslag då. Testade detta, och jajemen! Har fått riktigt positivt utslag (denna månaden kom tom. teststrecket fram innan kontrollstrecket ) två månader på raken nu
  • isis bianco
    MiAmore skrev 2010-12-17 21:03:40 följande:
    Ja man ska iaf INTE testa sig med morgon urinet med äl-tester. Jag gjorde det förut, och då fick jag i princip aldrig något tydligt positivt utslag. Sedan fick jag höra att man ska testa sig mitt på dagen med äl-test, att man får bäst utslag då. Testade detta, och jajemen! Har fått riktigt positivt utslag (denna månaden kom tom. teststrecket fram innan kontrollstrecket ) två månader på raken nu
    vilka tester använder du?
  • laref

ja testade på morgonurin o det visade..

har trott att jag haft koll på ÄL för det har känts i kroppen oså flytningarna..men nu när jag testade.. hade mest flytningar innan det visade o ÄL kommer ju dagen efter typ..så inte spec mycket flytningar här heller när väl ÄL sker

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!