• Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Mensen kom lite tidigare än beräknat denna månad så det tog sig inte denna gång heller... Därför startar jag denna tråd så vi som inte fick något plus i december tar nya tag och stöttar varandra till ett plus i januari i ställlet.

Själv har jag BIM runt 8 Januari och borde ha ÄL runt 22 december eller ev lite senare...  Detta blir försök nr 3 och man brukar ju säga tredje gången gillt 

Välkommen in i tråden! Nu ska vi ha en massa plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 23:05
    Nu har vi förlorat några kära medlemmar i tråden på grund av att de fått sina efterlängtade plus Massa grattis till er! Själv står jag just nu i ovisshet. Ingen mens, inget plus...

MEN, för alla i denna tråd som det ej tog sig för denna månad så kör vi en månad till! Nu satsar vi på plus i februari istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 19:32
    Det var många i tråden som fick mens i februari oxå, så vi kör på i MARS oxå!!!!!

• Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
  • skruttnorpan

Här är den lilla fas-indelningen...häftigt hur sinnet fungerar ändå...

1. MENSEN
    En känsla av tomhet, maktlöshet och misstro till att det någonsin kommer gå- att man någonsin ska orka försöka igen. Någonstans en frustration över att man vet att man MÅSTE försöka igen, det finns ju inget annat val och mensen kommer ju komma varje månad i alla fall och påminna en om att man inte är gravid.

2. ÄGGLOSSNINGSTID
    Hoppet är tillbaka! En stark övertygelse om att DEN HÄR gången tar det! Ett nästan spännande arbete påbörjas med att planera-pricka in-göra rätt!

3. VECKAN INNAN BIM
    En berg-och-dalbana mellan övertygelse och misströstan. Ena sekunden säker på känslan att vara gravid; brösten känns ju si eller så, molar det inte lite? är jag inte tröttare än vanligt...? Nästa sekund förtvivlat säker på motsatsen- tomheten slår in och och bedövar...och så börjar man om igen...

Nu ska jag vila sinnet med lite basketspel. Skönt att man i alla fall har några oaser i vardagen där man faktiskt inte tänker på sin lilla verkstad alls Glad

STOR KRAM till er alla!

• MiAmore
    skruttnorpan skrev 2010-12-18 13:01:49 följande:
    Här är den lilla fas-indelningen...häftigt hur sinnet fungerar ändå...

1. MENSEN
    En känsla av tomhet, maktlöshet och misstro till att det någonsin kommer gå- att man någonsin ska orka försöka igen. Någonstans en frustration över att man vet att man MÅSTE försöka igen, det finns ju inget annat val och mensen kommer ju komma varje månad i alla fall och påminna en om att man inte är gravid.

2. ÄGGLOSSNINGSTID
    Hoppet är tillbaka! En stark övertygelse om att DEN HÄR gången tar det! Ett nästan spännande arbete påbörjas med att planera-pricka in-göra rätt!

3. VECKAN INNAN BIM
    En berg-och-dalbana mellan övertygelse och misströstan. Ena sekunden säker på känslan att vara gravid; brösten känns ju si eller så, molar det inte lite? är jag inte tröttare än vanligt...? Nästa sekund förtvivlat säker på motsatsen- tomheten slår in och och bedövar...och så börjar man om igen...

Nu ska jag vila sinnet med lite basketspel. Skönt att man i alla fall har några oaser i vardagen där man faktiskt inte tänker på sin lilla verkstad alls Glad

STOR KRAM till er alla!
    Och så var det det med den där "gillar" knappen igen
  • BabyW

Va f-n....?!? Skrev ännu mer men det försvann... Inte den optimala appen till telefonen, tydligen... Den får FL gärna göra bättre!!! Så man kan svara på ett inlägg t ex.

• SysterAnna

Bra sagt om faserna skruttnorpan!!! Känner så igen mig.

Har också haft tankarna att "då är det bäst med en bebis". Har väl släppt det mer eller mindre, nu vill jag bara ha ett plus. Börjar fundera på om jag har väldigt lång lutealfas och att jag har äl nu? Min livmodertapp sitter högt och känns öppen, men jag vet inte. Vi har fått till det varannan dag iallafall sedan mensen slutade och det är ju alltid trevligt Vill bara att det skall vara januari nuuuu!!! Har man lyckats eller inte? Skulle vara roligt att ge min pappa ett barnbarnsbesked i födelsedagspresent, om vi lyckats så kommer jag att vara i v. 6 ungefär när han fyller. Kan nog tänka mig att berätta så tidigt för mina föräldrar iallafall. 

• sommar

Vilka bra fraser. Stämmer så himla bra. Tror alla känner igen sig. Den fasen mellan mens och äl är ju hemskast tycker jag. Väntan. Haha! Sen kör man igång. Hihi! Kram och god jul på er tjejer. Glad att ni finns. Nu ska vi fira mini julafton då min underbara grabb sak fira med sin far och kommer inte hem innan nyår =( Men idag är det mys. Mys på alla tänkbara sätt ;)

• Babydreamer

Nu har jag läst alla inlägg som jag missat sista tiden. Jobbar så dumma tider så har ont om tid att hänga här på FL. Men nu börjar det närma sig ÄL Fick hem mina ÄL test i veckan och funderar på när jag ska börja testa... Tror att jag har ÄL runt 22... Men det kan ju även vara både tidigare och senare....

Jag fyller år i mitten av januari så det vore ju den bästa födelsedagspresenten någonsin att få ett Plus 

• Brooklyn

Tror också Januari är en bra månad. När jag fick reda på att jag väntade min sotter var det januari. Jag har ju BIM den 1 jan. Så det kan ju bli en riktigt bra start på året !
    Vi har legat i här hemma nu.. så nu blir det bara att vänta..
    Nu är det ju julafton nästa vecka så den här gången kommer det gå super fort fram till bim!
    *Längtar*

• SysterAnna

Ja, det är fördelen med att jobba på en bebis i december, man har så fullt upp med allt annat att man inte hinner sitta och vänta på bim! Nu ska här sättas igång med lagandet av mat och godis ås det blir fullt sjå, får ta paus lite då och då för mys dock!

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!