• Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Mensen kom lite tidigare än beräknat denna månad så det tog sig inte denna gång heller... Därför startar jag denna tråd så vi som inte fick något plus i december tar nya tag och stöttar varandra till ett plus i januari i ställlet.

Själv har jag BIM runt 8 Januari och borde ha ÄL runt 22 december eller ev lite senare...  Detta blir försök nr 3 och man brukar ju säga tredje gången gillt 

Välkommen in i tråden! Nu ska vi ha en massa plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 23:05
    Nu har vi förlorat några kära medlemmar i tråden på grund av att de fått sina efterlängtade plus Massa grattis till er! Själv står jag just nu i ovisshet. Ingen mens, inget plus...

MEN, för alla i denna tråd som det ej tog sig för denna månad så kör vi en månad till! Nu satsar vi på plus i februari istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 19:32
    Det var många i tråden som fick mens i februari oxå, så vi kör på i MARS oxå!!!!!

• Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
  • annelibengtsson80

Som jag önskar att vi får ett plus i januari.

Snart har vi försökt ett år, men jag hade min första ägglossning nu i dec. Så det är väl först nu jag börjar inse hur jobbigt det är!

Jag har en hormonsjukdom som gör att äggen inte lossnar (ja ni vet säker vad jag menar =) ) och det var denna månad som jag fick hjälp med äggen. Jag var säker på att jag var gravid... kände ju så många teckan, men i veckan kom mensen och jag trodde inte det var sant. Hur ska man orka gå igenom detta månad efter månad.

Det är i alla fall skönt att höra att det finns fler i vår sitvation.

• MiAmore

Jag måste få fråga er.. Ni som lyckas få till det var annan dag i en hel vecka (och mer?), hur lyckas ni? Vi kan få till det var annan dag i tre dagar (alltså tex måndagen och onsdagen), sedan orkar inte min man mer på några dagar

• systertillknorr
    MiAmore skrev 2010-12-18 17:05:06 följande:
    Jag måste få fråga er.. Ni som lyckas få till det var annan dag i en hel vecka (och mer?), hur lyckas ni? Vi kan få till det var annan dag i tre dagar (alltså tex måndagen och onsdagen), sedan orkar inte min man mer på några dagar
    Förstår att det kan va lurigt! Ni har väl barn också? Vi har inte några än men ändå kan det va svårt att få till men vi försöker så gott det går =)

Idag fick jag superstarkt utslag på ägglossningstest, enligt ultraljud så borde äggblåsan vara 20 mm imorn vilket den skall vara för att släppa så verkar som att ägget mognat som det ska, bara hållla tummarna för att det är ett riktigt guldäggSkrattande blev så glad att jag inte visste vad jag skulle ta mig till när det blev så starkt. Igår kom vi på ett så fint namn också, bara så där helt enkelt och vi smalt båda tvåHjärta det kändes helt rätt (har länge haft en del namn på listan, men inget som känns helt rätt på pojksidan) nu är det bara bebis som fattas!
  • malika
    BabyW skrev 2010-12-18 00:17:03 följande:
    Malika - vill tipsa om att du får kollat upp om du verkligen får ÄL, eller om det är som jag hade det. Allt förbereddes i kroppen med enbart Pergotime med LH-stegring (dvs glad gubbe på ÄL-tester) och mogen äggblåsa, men ägget släppte aldrig... Därför får jag även Pregnyl-sprutan för att verkligen få ÄL! På mig tog det direkt med sprutan, men det slutade tyvärr i MF i somras... Bara ett tips! Vill inte skrämmas eller vara negativ på något sätt alls. Det är ju en enkel koll om du verkligen hat ÄL, menar jag. Bara ett blodprov ca dag 21-23.

Håller tummarna för att du hat ÄL såklart. Lycka till!!
    Tack för ditt tips! Vad omtänksamma ni är här inneGlad
    Jag har faktiskt varit o kollat hur det ligger till...
    Åt provera för att få igång min mens o så åt jag pergon för att försöka få igång min ÄL då jag inte verkar få någon egen. Gyn ville prova med en enkeldos första gången som misslyckades helt tyvärrGråter 
    Var så säker på att det äntligen skulle funka att få ÄL när jag fick pergon men ICKE!!
    Det var helt tomt på ägg.... inget hade hänt alls förutom att min slemmhinna hade blivit lite tjockare...
    Så nu i januari ska jag få dubbeldos o hoppas att också kunna få den där sprutan ni pratar om för att vara säker på att ägget släpper.. om nu kroppen behagar att skapa ett ägg först....
    Tack för tummhållningen!!! Det lär behövas!!!

Känner igen mig sååå väl i det ni skriver här om bebis-planeringen!!
    Vi hade planerat så fint att vi skulle ha en vår-bebis o att jag skulle vara mammaledig på sommaren o hej o hå.... men det misslyckades ju helt fatalt o nu spelar det ingen som hellst roll när jag skulle bli gravid... en bebis är så välkommen in i våra liv när som.... eller NU.. hahaha..Flört
    Vad man får tänka om när planerna går i kras sådär... för först sa vi att vi ska ha en vårbebis o att om det inte skulle funka så skulle vi vänta.. (knasigt va) men nu när man fått reda på att jag har svårt med ägglossning o allt så har våra tankebanor ändrats helt, vi längtar så ofantligt mycket så ju snarare jag blir gravid desto bättre!!
  • frejja

hej!! ha inte varit inne på ett tag nu, men håller mina tummar för oss alla!!
    jag ha ÄL typ nu, men hade sååå FRUKTANSVÄRT ont i torsdags, och lite smått igår, vilket gör att man inte är helt jätte sugen på mys i sänghalmen,,,men vill ju verkligen att det ska ta sig så de fick bli ett par alvedon och "och de" =) å dee gick över!  bästa medicinen för ägglossningssmärtor SEX =)=)

• SysterAnna
    Det är lite till och från hur ofta vi får till det, oftast blir det ofta precis när mensen är slut (mest för att vi är så sugna efter att ha gjort uppehåll från varandra i en vecka) sen brukar det bli mer sällan. Men det brukar väl ligga på 2-3 gånger i veckan. Men det hänger även på hur det ser ut här hemma, iom att jag har ett väldigt varierande schema så blir även sexet varierande.
  • isis bianco
    frejja skrev 2010-12-18 20:14:02 följande:
    hej!! ha inte varit inne på ett tag nu, men håller mina tummar för oss alla!!
    jag ha ÄL typ nu, men hade sååå FRUKTANSVÄRT ont i torsdags, och lite smått igår, vilket gör att man inte är helt jätte sugen på mys i sänghalmen,,,men vill ju verkligen att det ska ta sig så de fick bli ett par alvedon och "och de" =) å dee gick över!  bästa medicinen för ägglossningssmärtor SEX =)=)
    Jag brukar också få riktigt ont vid ÄL. Men om jag ligger helt på rygg så känns det mindre, så jag brukar hålla mig så still som möjligt, tråkigt för mannen dock får passa på nån dag innan och efter det gör ont också
  • lolisa86

Brooklyn - ÄL 17-18dec/BIM 31dec-1jan (3:e försöket, 2:a barnet)
    Laref  -  ÄL 17-18dec/ BIM 31dec-2jan (5:e/6:e försöket)
    Systertillknorr  -  ÄL ? / BIM 1 jan (12:e försöket)
    Vill bli fyra - ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
    Frejja  -  ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)
    LetUsDoNumberTwo  -  ÄL 18-20 Dec / BIM 2 Jan (12:e försöket)
    Dellz  -  ÄL 21 / BIM 5 jan (3:e försöket)
    BlirSnart85  -  ÄL 22 dec / BIM 5 Jan (21:a försöket)
    Casiopeja - ÄL 22 dec / BIM 5 Jan (4:de försöket)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 19 dec / BIM 5 jan (8:e försöket)
    SysterAnna - ÄL 20-25 dec / BIM 5-6 jan (6:e försöket)
    Myrran81  -  ÄL ? / BIM 6 januari (2:a försöket)
    Lovika83  -  ÄL 23 dec / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Tinkerlina - ÄL ? / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Baby W  -  ÄL 21 dec / BIM 6 jan (15:e försöket)
    Sommar   - ÄL 24 dec / BIM 7 jan (2:a försöket)
    Mischao  -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Babydreamer  -  ÄL 22 dec / BIM 8 jan (? försöket)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan ( 5:e försöket)
    ohbaby - ÄL 23-24 dec / BIM runt 8 jan (6:e försöket)
    Skruttnotpan  -  ÄL 24-27 dec / BIM 10-14 jan (12:e försöket)
    AnnJan  -  ÄL 25 dec / BIM 8 jan (2:a försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    Lolisa - ÄL 28 dec / BIM 11januari (2:a försöket)
    LilyRose  -  ÄL 31 dec / BIM 12 jan (2:a försöket)
    AngelandDevil  -  ÄL 29 dec / BIM 12 jan (1:a försöket)
    MiAmore - ÄL ca 29 Dec / BIM 12/1 (6:e försöket)
    Babymoon  -  ÄL 30 dec / BIM 15 jan (1:a försöket)
    Martini - ÄL 31 dec / BIM 12 jan (2:a försöket)
    JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 17jan (2 försöket efter MF nov-10)

alva 02.11.09
  • MiAmore
    systertillknorr skrev 2010-12-18 17:55:07 följande:
    Förstår att det kan va lurigt! Ni har väl barn också? Vi har inte några än men ändå kan det va svårt att få till men vi försöker så gott det går =)

Idag fick jag superstarkt utslag på ägglossningstest, enligt ultraljud så borde äggblåsan vara 20 mm imorn vilket den skall vara för att släppa så verkar som att ägget mognat som det ska, bara hållla tummarna för att det är ett riktigt guldäggSkrattande blev så glad att jag inte visste vad jag skulle ta mig till när det blev så starkt. Igår kom vi på ett så fint namn också, bara så där helt enkelt och vi smalt båda tvåHjärta det kändes helt rätt (har länge haft en del namn på listan, men inget som känns helt rätt på pojksidan) nu är det bara bebis som fattas!
    Jo vi har en liten kille på 2 år (i januari), så det är ju mkt pga det också som man kanske inte orkar få till det så ofta som vi klarade när vi försökte bli gravida med honom.

Då vet vi vad ni gör imorgon då Lycka till Cool
  • skruttnorpan
    martini bianco skrev 2010-12-18 13:10:41 följande:
    skruttnorpan
    Vilka bra faser!! skrivit den sjäv?
    jo, men visst! Men är det inte kosntigt att man fungerar lika dant VARJE månad?! och att vi alla verkar känna exakt lika dant! Någonstans i vårt undermedvetna måste det ju nästan finnas ett universalt medvetande, haha.
    annelibengtsson80 skrev 2010-12-18 16:20:18 följande:
    Jag har en hormonsjukdom som gör att äggen inte lossnar (ja ni vet säker vad jag menar =) ) och det var denna månad som jag fick hjälp med äggen. Jag var säker på att jag var gravid... kände ju så många teckan, men i veckan kom mensen och jag trodde inte det var sant. Hur ska man orka gå igenom detta månad efter månad.

förstår hur jobbigt det måste kännas. Fick min första ÄL och mens i september, lyckades inte i oktober men blev gravid i november- detta efter att ha krigatmed att försöka bli gravid sedan dec -09. Detta slutade i MF, men jag blev gravid i alla fall!! Försök att se det som att det är NU din rökning börjar, det är NU du har en ärlig chans att bli gravid och du har verkligen alla odds på din sida! Hoppas stenhårt på er!

Malika- ja, ibland kan man undra om det är någon som vill ge en en liten knäpp på näsan för att man hade tagit det här med barn för givet. Hur kunde jag vara så dum att gå omkring och säga till folk att "nä- men det är ju bara skönt att jag inte har mens, den kommer tillbaka när jag slutar träna och då kommer jag bli gravid direkt!". Nu ångrar jag mina ord ordentligt och, som sagt...det finns INGA dåliga dagar för barn i min kallender längre...
    Hoppas du får till det med högre dos av pergo...har du mått konstigt av den? Ska få min första dos i jan...gissar att de börjar med lägsta... har hört att man kan känna av hormonerna ordentligt, stämmer det??

Ja- asså...efter ett års konstant sexande då jag inte haft en aning om när Äl kan vara så måste jag säga att tom sambon börjar lessna...det känns som att man MÅSTE ha sex och då är det ju aldrig kul. Det är en avgörande faktor till att jag nu kör ÄL-stickor så att vi kan ha sex när vi KÄNNER för det resten av månaden och ligga i lite mer kring rätt dagar...hoppas det kan få tillbaka glädjen i det hela igen...

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!