BabyW skrev 2010-12-18 00:17:03 följande:
Malika - vill tipsa om att du får kollat upp om du verkligen får ÄL, eller om det är som jag hade det. Allt förbereddes i kroppen med enbart Pergotime med LH-stegring (dvs glad gubbe på ÄL-tester) och mogen äggblåsa, men ägget släppte aldrig...
Därför får jag även Pregnyl-sprutan för att verkligen få ÄL! På mig tog det direkt med sprutan, men det slutade tyvärr i MF i somras... Bara ett tips!
Vill inte skrämmas eller vara negativ på något sätt alls. Det är ju en enkel koll om du verkligen hat ÄL, menar jag. Bara ett blodprov ca dag 21-23.
Håller tummarna för att du hat ÄL såklart.
Lycka till!!
Tack för ditt tips! Vad omtänksamma ni är här inne
Jag har faktiskt varit o kollat hur det ligger till...
Åt provera för att få igång min mens o så åt jag pergon för att försöka få igång min ÄL då jag inte verkar få någon egen. Gyn ville prova med en enkeldos första gången som misslyckades helt tyvärr
Var så säker på att det äntligen skulle funka att få ÄL när jag fick pergon men ICKE!!
Det var helt tomt på ägg.... inget hade hänt alls förutom att min slemmhinna hade blivit lite tjockare...
Så nu i januari ska jag få dubbeldos o hoppas att också kunna få den där sprutan ni pratar om för att vara säker på att ägget släpper.. om nu kroppen behagar att skapa ett ägg först....
Tack för tummhållningen!!! Det lär behövas!!!
Känner igen mig sååå väl i det ni skriver här om bebis-planeringen!!
Vi hade planerat så fint att vi skulle ha en vår-bebis o att jag skulle vara mammaledig på sommaren o hej o hå.... men det misslyckades ju helt fatalt o nu spelar det ingen som hellst roll när jag skulle bli gravid... en bebis är så välkommen in i våra liv när som.... eller NU.. hahaha..
Vad man får tänka om när planerna går i kras sådär... för först sa vi att vi ska ha en vårbebis o att om det inte skulle funka så skulle vi vänta.. (knasigt va) men nu när man fått reda på att jag har svårt med ägglossning o allt så har våra tankebanor ändrats helt, vi längtar så ofantligt mycket så ju snarare jag blir gravid desto bättre!!