• Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Mensen kom lite tidigare än beräknat denna månad så det tog sig inte denna gång heller... Därför startar jag denna tråd så vi som inte fick något plus i december tar nya tag och stöttar varandra till ett plus i januari i ställlet.

Själv har jag BIM runt 8 Januari och borde ha ÄL runt 22 december eller ev lite senare...  Detta blir försök nr 3 och man brukar ju säga tredje gången gillt 

Välkommen in i tråden! Nu ska vi ha en massa plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 23:05
    Nu har vi förlorat några kära medlemmar i tråden på grund av att de fått sina efterlängtade plus Massa grattis till er! Själv står jag just nu i ovisshet. Ingen mens, inget plus...

MEN, för alla i denna tråd som det ej tog sig för denna månad så kör vi en månad till! Nu satsar vi på plus i februari istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 19:32
    Det var många i tråden som fick mens i februari oxå, så vi kör på i MARS oxå!!!!!

• Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
  • LängtarL
    lolisa86 skrev 2010-12-17 21:48:06 följande:
    hoppar in här med hopp om att det blir en september bebis istället för augusti!
    har ÄL runt den 28 dec och BIM 11januari ca. Vårat andra försök med andra barnet.

Va kul! välkommen Glad
  • LängtarL
    malika skrev 2010-12-17 22:17:39 följande:
    Hej!

Hoppas in i denna tråd. Har ännu inte läst alla inlägg men trådnamnet talar för sig självt Flört
    Har försökt sen April i år så nu jäklar ska det där förbaskade Pluser komma!
    Du är så välkommen! kul med flera! Ja det hoppas vi verkligen för alla Glad
  • Zophy

Hej på er! Hänger på denna tråd Tungan ute 
    Jag och sambon hade förhoppningar om en tidig vårbebis/början av 2011 men det har inte blivit så alls, så nu hoppas jag innerligt på en september/höstbebis istället! Vi har alltså försökt några månader (känns som en evighet...Rynkar på näsan), men min menscykel har varit helt uppochner och bara haft mens ungefär varannan månad under denna tid..  Nu tror och hoppas jag cykeln åter blivit regelbunden igen (kroppen fick väl en chock av att få sköta allt själv igen efter år av p-piller/minipiller). Jag har beräknad ÄL den 22 dec och har precis börjat använda ÄL-stickor för att få lite mer koll på ägglossningen då cyklerna varit som de varit.. 

Hur gör ni andra här inne? Använder ni ägglossningstest eller kör ni på bara?  

• MiAmore

Välkommen alla nya!

Vi ska på adventsfika nu i em. Ska bli mysigt bortsett från att det även kommer kännas jobbigt.. Där kommer vara två stycken med mysiga grav magar.. *suckar* Vill också vara en av dem ju!

• systertillknorr
    Zophy skrev 2010-12-19 13:31:48 följande:
    Hej på er! Hänger på denna tråd Tungan ute 
    Jag och sambon hade förhoppningar om en tidig vårbebis/början av 2011 men det har inte blivit så alls, så nu hoppas jag innerligt på en september/höstbebis istället! Vi har alltså försökt några månader (känns som en evighet...Rynkar på näsan), men min menscykel har varit helt uppochner och bara haft mens ungefär varannan månad under denna tid..  Nu tror och hoppas jag cykeln åter blivit regelbunden igen (kroppen fick väl en chock av att få sköta allt själv igen efter år av p-piller/minipiller). Jag har beräknad ÄL den 22 dec och har precis börjat använda ÄL-stickor för att få lite mer koll på ägglossningen då cyklerna varit som de varit.. 

Hur gör ni andra här inne? Använder ni ägglossningstest eller kör ni på bara?  
    Välkommen=)! Skönt att kroppen börjar ställa om, nu blir det lättare ska du se!

Jag har gjort lite olika, men den här månaden har vi kört varannan dag och ägglossningstest + ligga kvar 30 min efter samlag så nu jävlarTungan ute skämt åsido men jag hoppas på den här månaden, testen och ett ultraljud av äggstockarna stämmer överens exakt och ägglossningstestet var väääldigt starkt så jag hoppas att det är vår månadGlad
  • LängtarL

Har varit bort någon dag härifrån och gud vad man missar saker. hihi Glad
    Miamore: förstår att det är svårt ibland att hinna med, men vi försöker köra varannan dag under hela cykeln, gubben är bara glad här hemma, är nog jag som kan bli lite trött ibland. men man måste ju tänka på att det för något gott med sig. *ler*

Jag sitter och väntar på att jag ska få utslag på ältesterna. men än så länge har inget hänt Rynkar på näsan Hoppas den kommer snart för nu har vi kört varannan dag sen förra helgen...

• MiAmore
    LängtarL skrev 2010-12-19 13:39:40 följande:
    Har varit bort någon dag härifrån och gud vad man missar saker. hihi Glad
    Miamore: förstår att det är svårt ibland att hinna med, men vi försöker köra varannan dag under hela cykeln, gubben är bara glad här hemma, är nog jag som kan bli lite trött ibland. men man måste ju tänka på att det för något gott med sig. *ler*

Jag sitter och väntar på att jag ska få utslag på ältesterna. men än så länge har inget hänt Rynkar på näsan Hoppas den kommer snart för nu har vi kört varannan dag sen förra helgen...
    Hinna med har vi inga bekymmer med, det är mer det där med orken.. Jag hade nog orkat med att ha sex var annan dag i 1-1½ vecka åtminstone, värre är det med min man tyvärr Och i barnagöra syfte är ju det viktigaste att guben orkar med..
  • LängtarL
    MiAmore skrev 2010-12-19 14:06:42 följande:
    Hinna med har vi inga bekymmer med, det är mer det där med orken.. Jag hade nog orkat med att ha sex var annan dag i 1-1½ vecka åtminstone, värre är det med min man tyvärr Och i barnagöra syfte är ju det viktigaste att guben orkar med..
    Okej. men om han inte äter zink så kan du ju prova att lura i honom det. för det ska ju vara bra för både spermerna och kanske sexlusten lite i alla fall=) har hört att visa killar orkar ha sex oftare om dom äter det*ler* men vet inte om det stämmer. men min kille äter det i alla fall och han vill varje dag nästan, haha
    Kram{#emotions_dlg.flower}
  • MiAmore
    LängtarL skrev 2010-12-19 14:15:59 följande:
    Okej. men om han inte äter zink så kan du ju prova att lura i honom det. för det ska ju vara bra för både spermerna och kanske sexlusten lite i alla fall=) har hört att visa killar orkar ha sex oftare om dom äter det*ler* men vet inte om det stämmer. men min kille äter det i alla fall och han vill varje dag nästan, haha
    Kram{#emotions_dlg.flower}
    heh, ja jag kan ju fråga honom, men han är väldigt anti allt sådant tyvärr Och lura i han, hur skulle jag göra då? Lägga det i maten som man gör ibland när man ska ge katten medecin eller? *flinar*
  • LängtarL
    MiAmore skrev 2010-12-19 14:25:22 följande:
    heh, ja jag kan ju fråga honom, men han är väldigt anti allt sådant tyvärr Och lura i han, hur skulle jag göra då? Lägga det i maten som man gör ibland när man ska ge katten medecin eller? *flinar*
    Haha kunde inte sluta le när jag läste ditt inlägg. Hihi =) Nej men zink är ju jätte bra för att öka kvaliteten på spermierna oxå. men det är väl bara att mosa dom och lägga dom i kaffet. haha nej skojja men fråga han bara, säg att du äter ju vitaminer för bebisen skull och då måste han oxå göra det Glad
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!