• Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Mensen kom lite tidigare än beräknat denna månad så det tog sig inte denna gång heller... Därför startar jag denna tråd så vi som inte fick något plus i december tar nya tag och stöttar varandra till ett plus i januari i ställlet.

Själv har jag BIM runt 8 Januari och borde ha ÄL runt 22 december eller ev lite senare...  Detta blir försök nr 3 och man brukar ju säga tredje gången gillt 

Välkommen in i tråden! Nu ska vi ha en massa plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 23:05
    Nu har vi förlorat några kära medlemmar i tråden på grund av att de fått sina efterlängtade plus Massa grattis till er! Själv står jag just nu i ovisshet. Ingen mens, inget plus...

MEN, för alla i denna tråd som det ej tog sig för denna månad så kör vi en månad till! Nu satsar vi på plus i februari istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 19:32
    Det var många i tråden som fick mens i februari oxå, så vi kör på i MARS oxå!!!!!

• Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
  • Zophy
    sommar skrev 2010-12-20 09:10:17 följande:
    Hej alla goa tjejer. Måste få skriva av mig.Jag fick min mens förra fredag, På dag 26. Lite tidigare än vanliga 28 dagar. Den brukar hålla på i 5 dagar. Den var nästan som vanligt förutom att jag blödde mer. Sen mot slutet så blödde jag så där lite fortsatte dock att blöda fram till i går då det började komma ännu mer. Nu blöder jag mycket igen!!!! Har aldrig haft det så här sen jag fick min mens. Fattar inte vad det är med kroppen. Gör nåt fruktansvärt ont i äggstockarna, min son ligger hemma med feber, jag har jobbat hela dygnet. Denna veckan kan fan inte börja bättre. Vill mest skriva av mig. Någon som kanske känner igen mina symptom på en kropp som verkar reagera konstigt på allt som rör barnprojekt
    Vid min senaste mens var jag med om något liknande. Jag brukar alltid ha kort & lite (max fyra dagar liksom..), men denna gång blödde jag mycket i tio dagar! Fattade ingenting, det verkade aldrig sluta! Hoppas verkligen att det var en engångsföreteelse...
  • Mamman76

Hej, ny här:)
    Får man vara med på den fina listan? Har bim på nyårsafton och hoppas hoppas hoppas på ett plus!!!

• sommar
    Zophy skrev 2010-12-20 09:15:31 följande:
    Vid min senaste mens var jag med om något liknande. Jag brukar alltid ha kort & lite (max fyra dagar liksom..), men denna gång blödde jag mycket i tio dagar! Fattade ingenting, det verkade aldrig sluta! Hoppas verkligen att det var en engångsföreteelse...
    Ja, visst är det helt skumt. Då jag blödde väldigt väldigt lite i fredags och i lördags så hade vi sex båda dagarna. Skojade innan med min syster att mina ägg verkar reagera på hans vassa simmare men känns så knas i kroppen. Blev det bra för dig sen?? Har du fått svar vad det kunde varit??
  • Zophy
    sommar skrev 2010-12-20 09:19:43 följande:
    Ja, visst är det helt skumt. Då jag blödde väldigt väldigt lite i fredags och i lördags så hade vi sex båda dagarna. Skojade innan med min syster att mina ägg verkar reagera på hans vassa simmare men känns så knas i kroppen. Blev det bra för dig sen?? Har du fått svar vad det kunde varit??
    Ja kanske det, hahaFlört Hoppas det slutar snart för dig & att du börjar känna dig bättre i kroppen!
    Ja tack och lov slutade jag blöda där efter dag tio, har inte pratat med någon utbildad om vad det kan vara så jag vet inte alls varför... kanske bara menscykeln var helt uppochner? Men jag har även läst att ett mycket tidigt missfall, innan man ens märker att det rör sig om det, kan te sig som en försenad annorlunda riklig blödning.. så vem vet.. 
  • AMC80

Jag tänkte jag skulle skriva två knäppa saker ang känslor nu ska det bli ett + i januari.

I förra veckan så kände jag att det kommer inte att bli något denna månaden heller, alltså det kommer bli ett - den 8:e januari. Men känslan sa att tredje gången, DÅ kommer jag att bli gravid, alltså i februariBIM.

Eftersom det är ÄL snart så började vi igår med övningarna inför decemberägglossningen. Så i morse kände jag att, "jag tror att det blev något". Fast sedan tänkte jag att det var ganska dumt för ÄL ska ju inte komma förrän den 23-25:e typ. baserat på mina senaste två menscykler. En halvtimme efter att jag tänkt det så började en molande värk i äggstockarna, och det är väl ett typiskt tecken på ÄL? Lite skumt...

Förmodligen är det mer önsketänkande än riktiga känslor av att det lyckats (om nu ägget skulle ha blivit befruktat så har väl inte ägget ens satt sig än). Man vill ju så gärna att det ska bli något så det är väl det att man känner efter så in i bomben som gör att man tror att man känner att "nu har det lyckats".

Fortsättning följer.

• LängtarL
    skruttnorpan skrev 2010-12-20 07:38:35 följande:
    vet att diskussionen har varit uppe förut, men vilken tid på dygnet ÄL-tetar ni? Är det superviktigt med att inte ha kissat på 4h innan??
    Jag ältestar runt 17 på eftermiddan för då får jag mest utslag, men det är olika. men när jag började så testade jag vid 14 och den månaden missade jag äl. så jag rekomenderar att testa på eftermiddan efter 16 nångång.  den där med att man ska hålla sig i 4 timmar vet jag inte. jag höll mig bara i 1 timme igår och fick ändå utslag på ältestet Glad så testar du rätt tid så tror jag att det syns ändå {#emotions_dlg.flower} 
  • LängtarL
    Mamman76 skrev 2010-12-20 09:15:33 följande:
    Hej, ny här:)
    Får man vara med på den fina listan? Har bim på nyårsafton och hoppas hoppas hoppas på ett plus!!!
    Hej hej Glad klart du ska vara med, bara att skriva in dig=) här ska det bli många pluss Gravid
  • MiAmore
    sommar skrev 2010-12-20 09:10:17 följande:
    Hej alla goa tjejer. Måste få skriva av mig.Jag fick min mens förra fredag, På dag 26. Lite tidigare än vanliga 28 dagar. Den brukar hålla på i 5 dagar. Den var nästan som vanligt förutom att jag blödde mer. Sen mot slutet så blödde jag så där lite fortsatte dock att blöda fram till i går då det började komma ännu mer. Nu blöder jag mycket igen!!!! Har aldrig haft det så här sen jag fick min mens. Fattar inte vad det är med kroppen. Gör nåt fruktansvärt ont i äggstockarna, min son ligger hemma med feber, jag har jobbat hela dygnet. Denna veckan kan fan inte börja bättre. Vill mest skriva av mig. Någon som kanske känner igen mina symptom på en kropp som verkar reagera konstigt på allt som rör barnprojekt
    Det kan inte ha varit ett mf. då?
  • sommar
    MiAmore skrev 2010-12-20 11:51:15 följande:
    Det kan inte ha varit ett mf. då?
    Ringde mvc och blev direkt skickad till kk. Hon sa att det låter som ett tidigt mf och det är bättre att jag ringer dit. Har nu ringt och dom ska ringa efter kl 14. Blöder fortfarande och har ont. Känns som om det är lite tidigt för ett mf. Hur tidigt kan man få det??
  • SoMa72

Åhh, idag fick jag äntligen tillbaka mensen efter senaste missfallet, skönt!! Nya friska tag i januari...

HjärtaHjärta

BIM-listan

Brooklyn  -  ÄL 17-18 dec / BIM 31 dec-1 jan (3:e försöket, 2:a barnet)
    Laref  -  ÄL 17-18 dec / BIM 31 dec-2 jan (5:e/6:e försöket)
    Daniela01 - ÄL 16 dec /BIM 30 dec - 1 jan (2år)
    Systertillknorr  -  ÄL ? / BIM 1 jan (12:e försöket)
    Vill bli fyra  -  ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
    Frejja  -  ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)
    LetUsDoNumberTwo  -  ÄL 18-20 dec / BIM 2 jan (12:e försöket)
    Dellz  -  ÄL 21 / BIM 5 jan (3:e försöket)
    BlirSnart85  -  ÄL 22 dec / BIM 5 Jan (21:a försöket)
    Casiopeja  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (4:de försöket)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 19 dec / BIM 5 jan (8:e försöket)
    SysterAnna - ÄL 20-25 dec / BIM 5-6 jan (6:e försöket)
    Myrran81  -  ÄL ? / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Lovika83  -  ÄL 23 dec / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Tinkerlina - ÄL ? / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Baby W  -  ÄL 21 dec / BIM 6 jan (15:e försöket)
    Sommar   - ÄL 24 dec / BIM 7 jan (2:a försöket)
    Mischao  -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Babydreamer  -  ÄL 22 dec / BIM 8 jan (? försöket)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan ( 5:e försöket)
    ohbaby  -  ÄL 23-24 dec / BIM ca 8 jan (6:e försöket)
    Skruttnotpan  -  ÄL 24-27 dec / BIM 10-14 jan (12:e försöket)
    AnnJan  -  ÄL 25 dec / BIM 8 jan (2:a försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    Lolisa  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (2:a försöket)
    LilyRose  -  ÄL 31 dec / BIM 12 jan (2:a försöket)
    AngelandDevil  -  ÄL 29 dec / BIM 12 jan (1:a försöket)
    MiAmore  -  ÄL ca 29 dec / BIM 12 jan (6:e försöket)
    Babymoon  -  ÄL 30 dec / BIM 15 jan (1:a försöket)
    JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (2 försöket efter MF nov-10)
    SoMa72 - ÄL 3 jan7BIM 17 jan (1;a försöket efter Mf nov-10)
    annelibengtsson80 - ÄL 30 dec / BIM 13 jan (2:a försöket)
    Chokladmuffins - ÄL 9 jan/ Bim 23 jan (8 försöket)

HjärtaHjärta

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!