förstår hur jobbigt det måste kännas. Fick min första ÄL och mens i september, lyckades inte i oktober men blev gravid i november- detta efter att ha krigatmed att försöka bli gravid sedan dec -09. Detta slutade i MF, men jag blev gravid i alla fall!! Försök att se det som att det är NU din rökning börjar, det är NU du har en ärlig chans att bli gravid och du har verkligen alla odds på din sida! Hoppas stenhårt på er!
Malika- ja, ibland kan man undra om det är någon som vill ge en en liten knäpp på näsan för att man hade tagit det här med barn för givet. Hur kunde jag vara så dum att gå omkring och säga till folk att "nä- men det är ju bara skönt att jag inte har mens, den kommer tillbaka när jag slutar träna och då kommer jag bli gravid direkt!". Nu ångrar jag mina ord ordentligt och, som sagt...det finns INGA dåliga dagar för barn i min kallender längre...
Hoppas du får till det med högre dos av pergo...har du mått konstigt av den? Ska få min första dos i jan...gissar att de börjar med lägsta... har hört att man kan känna av hormonerna ordentligt, stämmer det??
Tack!
Jag har inte mått så dårligt av pergo. Visst humörsvägningar och spända brödsvårtor har jag haft men inte så mycket värre än så.
Jag började med en tab./dag men inget ägg lossnade så föra månaden fick jag två/dag och då lossnade det första ägget. Så det är tydligen 2 per/dag som gäller för mig =) Jag har också hört att man kan må väldigt dårligt av hormonerna, att man till och med kan bli deprimerad...Men jag tror inte det är så vanligt, är man bara uppmärksam på symtomerna så går det nog bra.
Jag håller med om det där med mensen... men måste säga att fram tills vi ville ha barn har det varit ganska skönt att "slippa" mensen varje månad. Idag är det väl inte riktigt lika kul.
Hoppas det går bra med pergo för dig! Jag ska börja min 3:e omgång imorgon...