• malika

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Hej!

Hoppas in i denna tråd. Har ännu inte läst alla inlägg men trådnamnet talar för sig självt Flört
    Har försökt sen April i år så nu jäklar ska det där förbaskade Pluser komma!

• malika

Så nu har jag läst igenom alla inlägg.
    Vilken underbar tråd detta verkar vara.. precis som jag troddeSolig
    Fick i September veta att jag knappt har någon egen ÄL så har nu fått hjälp i form av provera och pergotime.
    Körde med det första gången månaden som var nu utan någon som hellst effekt alls. Så nu väntar jag o ser om jag får egen mens, vilket jag känner på mig att jag inte kommer att få. Men hur som haver så ska jag börja på en dubbelkur här i Januari så nu jäklar SKA det funka!!!
    Har inte en aning om datum för ÄL och BIM eftersom jag inte ens vet om jag kommer att få egen ÄL men hoppas på att jag får vara med i detta trevliga gäng ändåGlad{#emotions_dlg.flower}

• malika
    BabyW skrev 2010-12-18 00:17:03 följande:
    Malika - vill tipsa om att du får kollat upp om du verkligen får ÄL, eller om det är som jag hade det. Allt förbereddes i kroppen med enbart Pergotime med LH-stegring (dvs glad gubbe på ÄL-tester) och mogen äggblåsa, men ägget släppte aldrig... Därför får jag även Pregnyl-sprutan för att verkligen få ÄL! På mig tog det direkt med sprutan, men det slutade tyvärr i MF i somras... Bara ett tips! Vill inte skrämmas eller vara negativ på något sätt alls. Det är ju en enkel koll om du verkligen hat ÄL, menar jag. Bara ett blodprov ca dag 21-23.

Håller tummarna för att du hat ÄL såklart. Lycka till!!
    Tack för ditt tips! Vad omtänksamma ni är här inneGlad
    Jag har faktiskt varit o kollat hur det ligger till...
    Åt provera för att få igång min mens o så åt jag pergon för att försöka få igång min ÄL då jag inte verkar få någon egen. Gyn ville prova med en enkeldos första gången som misslyckades helt tyvärrGråter 
    Var så säker på att det äntligen skulle funka att få ÄL när jag fick pergon men ICKE!!
    Det var helt tomt på ägg.... inget hade hänt alls förutom att min slemmhinna hade blivit lite tjockare...
    Så nu i januari ska jag få dubbeldos o hoppas att också kunna få den där sprutan ni pratar om för att vara säker på att ägget släpper.. om nu kroppen behagar att skapa ett ägg först....
    Tack för tummhållningen!!! Det lär behövas!!!

Känner igen mig sååå väl i det ni skriver här om bebis-planeringen!!
    Vi hade planerat så fint att vi skulle ha en vår-bebis o att jag skulle vara mammaledig på sommaren o hej o hå.... men det misslyckades ju helt fatalt o nu spelar det ingen som hellst roll när jag skulle bli gravid... en bebis är så välkommen in i våra liv när som.... eller NU.. hahaha..Flört
    Vad man får tänka om när planerna går i kras sådär... för först sa vi att vi ska ha en vårbebis o att om det inte skulle funka så skulle vi vänta.. (knasigt va) men nu när man fått reda på att jag har svårt med ägglossning o allt så har våra tankebanor ändrats helt, vi längtar så ofantligt mycket så ju snarare jag blir gravid desto bättre!!
  • malika

Skruttnorpan:
    Tack så mycketGlad
    Har du också så för att du har tränat o haft dig? Då är vi 2...
    Enligt gyn så måste det vara så för innan jag började med p-piller så var allt som det skulleRynkar på näsan
    Ja.. nu vill jag inte skrämma någon med min historia men kan ju ändå berätta hur jag mådde under min första omgång med pergon.
    Dom första 2 dagarna mådde jag kanonbra! Kändes som att jag aldrig mått så bra i hela mitt liv.. kändes som att gå runt på rosa moln... var så glad för att känna så! MEN... sen efter det så dippade det rejält o allt rasade... min kropp svullnade upp, humöret var verkligen botten + att jag fick så väldigt ont i magen. Fick även ont i brösten o så började det ena rinnaFörvånad... tror också det var därör jag blev sjuk 2ggr i rad så jag var tvungen att stanna hemma från jobbet 2ggr på 2 veckor!! Först blev jag typ rejält förkyld och sen fick jag världens influensa.. jag som aldrig har haft det förut o aldrig brukar bli sjuk. jag är ALLTID den som klarar sig från sånt så jag tror verkligen att det var pergons "fel".
    Måste erkänna att jag känner lite oro för att få dubbeldosen nu i januari.. jag som mådde så såligt av en enkelkur... hur ska jag må denna gång?!?!
    Men jag vet folk som inte kännt någonting av den så jag antar att det bara är jag som reagerar lite extra på dom eller så... alla är vi olika tack o lovGlad

Håller verkligen tummarna för att det kommer att fungera för dej!!
    Massa lyckoönskningar till dig och till alla andra i denna tråd!!!
    Som sagt... nu MÅSTE det vara våran turSolig

• malika
    skruttnorpan skrev 2010-12-19 11:16:40 följande:

Malika- Ja, ibland får man igen för något man trodde var bra, men visade sig vara motsatsen Glad Skumt ändå att vissa, som typ malin ewerlöf är toktanig och tränar som en elitidrottare även om hon slutat och hon har inte haft några problem med att få fram tre små fina stjärnor...en annan tappade mensen utan att ens se särskillt tanig ut. Som sagt- alla är vi olika och tur är väl det!Flört
    Roligt, det du berättar om att bli sjuk i samband med kuren. Den gång jag blev gravid blev jag tokförkyld mellan ÄL och BIM och jag brukar verkligen inte åka dit på några sånna grejer. Har tom undrat ibland om jag har ett FÖR startk imunförsvar som tar kål på alla simmare innan de når ägget, haha.

Hoppas du slipper att må lika dåligt denna gång! Kroppen kanske har vant sig lite till denna laddning och inte reagerar lika starkt. Vi kan ju i alla fall hålla tummen för det!
    De varnade mig på kliniken att man kunde må ganska taskigt i samband med Pergon och att det är därför de börjar på låga doser. Hoppas du inte behöver göra sista stegringen uan att det tar sig på nästa!
    Jag är bara otålig, vill hoppa på behandligen nu, men de har julstängt fram til l10/1...Menmen...kroppen kanske fixar det på egen hand innan dess! *hoppashoppashoppashoppas*

Brooklyn- så var det faktiskt för mig när jag blev gravid, snustortt efter ÄL fram till bim, den "vita fasen" försvann lixom bara. Det är ju olika för alla, men vi kan ju hoppas!

Ja fy bubblan vad livet är orättcvist ibland! Visst... folk tycker att jag tränar mycket... men ändå lååååååångt lååååångt ifrån en elitidrottare!! Haha... känner igen den känslan du beskriver om ditt imunförsvar!!Tungan ute Men vem vet.. vi kanske har värsta killer imunförsvaretFlört
    Tack! Hoppas också att jag kommer att må bättre under min andra kur! För om jag ska gå runt o må dubbelt så dåligt... ja då vet jag inte riktigt hur jag ska klara detta.... psykiskt alltså... vissa perioder var typ nattsvarta.. men som du säger så kanske koppen fattat galoppen lite efter första o klarar nästa gallant??
    Tråkigt att alla ska ha juluppehåll tycker jag.. det är ju jobbigt att vänta som det är... o nu måste man vänta extra... är lika otålig jag... hahaha!!
    Håller tummarna hårt att din kropp kommer igång av sig självt innan Januari!!Glad
  • malika
    Zophy skrev 2010-12-19 14:45:06 följande:
    Tack! Känner så väl igen känslan.. samma som när någon i bekantskapskretsen berättar att de väntar smått, då blir man så glad för deras skull samtidigt som man känner att "nej men det skulle ju vara JAG/vi..!" Försök mysa på fikat ändå och tänk att snart är det säkert din tur! Så säger sambon alltid till mig "tids nog är det din tur, vänta bara ska du få se".. men jag vill inte vänta mer, jag vill nuuuuu Flört
    systertillknorr skrev 2010-12-19 13:37:41 följande:
    Välkommen=)! Skönt att kroppen börjar ställa om, nu blir det lättare ska du se!

Jag har gjort lite olika, men den här månaden har vi kört varannan dag och ägglossningstest + ligga kvar 30 min efter samlag så nu jävlarTungan ute skämt åsido men jag hoppas på den här månaden, testen och ett ultraljud av äggstockarna stämmer överens exakt och ägglossningstestet var väääldigt starkt så jag hoppas att det är vår månadGlad
    Känner även igen mig i den situationen.. hahaha!!!
    Min man säger precis lika dant.. "vänta ska du få se"
    Men precis som du säger.. jag vill ju INTE vänta mer!!!!Tungan ute
    Man känner sig som ett otåligt litet barn.. jag vill NU Nu Nu!!

Kul det där med att lura i mannen Zinket... hahaha... skulle va riktigt kulCool
  • malika

Hej igen!

God fortsättning på er alla!!

Så snart är jag med i racet igen...
    Har varit väääldigt segt att vänta på mens som inte kommer och så men nästa Tisdag ska jag till gyn och börja med dubbeldosen med Pergo så snart kan jag börja hoppas igenGlad
    Ska bli så himla härligt och hoppas verkligen på att det kommer att funka denna gång!!

• malika

Skruttnorpan: Tack så mycketGlad
    Hoppas ju i alla fall att Pergon kommer att funka som den ska denna gång!{#emotions_dlg.flower}

• malika

Håller med er alla.
    Känns verkligen som att allt o alla är gravida och springer runt med deras runda tjocka magar.
    Det hjälper inte att det typ är baby-boom på jobbet så känns lite extra jobbigt.
    Till råga på allt så börjar min mamma börja pika mig att hon verkligen läääängtar efter att bli mormor... *suck*
    Vill inte säga nått för än det tagit sig... tycker att det är onödigt att berätta att vi planerar barn innan dess...
    Känns som att tiden står stilla just nu... bara en enda lång väntan tills allt drar igång igen...
    Hoppas på att kunna skriva in mig på BIM-listan snart! 

• malika
    myrran81 skrev 2010-12-29 10:06:20 följande:
    Vet ni vad??? Jag kunde inte hålla mig, så det blev ett test till från billiga tester denna gång och det visade ett mycket starkare streck :D Nu vågar jag nog tro på det hela :)

Räknade ut att om allt går som det ska så är lilla bebis beräknad till den 10/9, min egen 30-års dag, hihi.
    Stort GRATTIIIIIIIIIIIS till dig!!{#emotions_dlg.flower}
    Lycka till nu med allt och att vi andra kommer att kunna joina dig snartDrömmer
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!