Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
Hej!
Hoppas in i denna tråd. Har ännu inte läst alla inlägg men trådnamnet talar för sig självt
Har försökt sen April i år så nu jäklar ska det där förbaskade er komma!
Hej!
Hoppas in i denna tråd. Har ännu inte läst alla inlägg men trådnamnet talar för sig självt
Har försökt sen April i år så nu jäklar ska det där förbaskade er komma!
Så nu har jag läst igenom alla inlägg.
Vilken underbar tråd detta verkar vara.. precis som jag trodde
Fick i September veta att jag knappt har någon egen ÄL så har nu fått hjälp i form av provera och pergotime.
Körde med det första gången månaden som var nu utan någon som hellst effekt alls. Så nu väntar jag o ser om jag får egen mens, vilket jag känner på mig att jag inte kommer att få. Men hur som haver så ska jag börja på en dubbelkur här i Januari så nu jäklar SKA det funka!!!
Har inte en aning om datum för ÄL och BIM eftersom jag inte ens vet om jag kommer att få egen ÄL men hoppas på att jag får vara med i detta trevliga gäng ändå
Skruttnorpan:
Tack så mycket
Har du också så för att du har tränat o haft dig? Då är vi 2...
Enligt gyn så måste det vara så för innan jag började med p-piller så var allt som det skulle
Ja.. nu vill jag inte skrämma någon med min historia men kan ju ändå berätta hur jag mådde under min första omgång med pergon.
Dom första 2 dagarna mådde jag kanonbra! Kändes som att jag aldrig mått så bra i hela mitt liv.. kändes som att gå runt på rosa moln... var så glad för att känna så! MEN... sen efter det så dippade det rejält o allt rasade... min kropp svullnade upp, humöret var verkligen botten + att jag fick så väldigt ont i magen. Fick även ont i brösten o så började det ena rinna... tror också det var därör jag blev sjuk 2ggr i rad så jag var tvungen att stanna hemma från jobbet 2ggr på 2 veckor!! Först blev jag typ rejält förkyld och sen fick jag världens influensa.. jag som aldrig har haft det förut o aldrig brukar bli sjuk. jag är ALLTID den som klarar sig från sånt så jag tror verkligen att det var pergons "fel".
Måste erkänna att jag känner lite oro för att få dubbeldosen nu i januari.. jag som mådde så såligt av en enkelkur... hur ska jag må denna gång?!?!
Men jag vet folk som inte kännt någonting av den så jag antar att det bara är jag som reagerar lite extra på dom eller så... alla är vi olika tack o lov
Håller verkligen tummarna för att det kommer att fungera för dej!!
Massa lyckoönskningar till dig och till alla andra i denna tråd!!!
Som sagt... nu MÅSTE det vara våran tur
Malika- Ja, ibland får man igen för något man trodde var bra, men visade sig vara motsatsen Skumt ändå att vissa, som typ malin ewerlöf är toktanig och tränar som en elitidrottare även om hon slutat och hon har inte haft några problem med att få fram tre små fina stjärnor...en annan tappade mensen utan att ens se särskillt tanig ut. Som sagt- alla är vi olika och tur är väl det!
Roligt, det du berättar om att bli sjuk i samband med kuren. Den gång jag blev gravid blev jag tokförkyld mellan ÄL och BIM och jag brukar verkligen inte åka dit på några sånna grejer. Har tom undrat ibland om jag har ett FÖR startk imunförsvar som tar kål på alla simmare innan de når ägget, haha.
Hoppas du slipper att må lika dåligt denna gång! Kroppen kanske har vant sig lite till denna laddning och inte reagerar lika starkt. Vi kan ju i alla fall hålla tummen för det!
De varnade mig på kliniken att man kunde må ganska taskigt i samband med Pergon och att det är därför de börjar på låga doser. Hoppas du inte behöver göra sista stegringen uan att det tar sig på nästa!
Jag är bara otålig, vill hoppa på behandligen nu, men de har julstängt fram til l10/1...Menmen...kroppen kanske fixar det på egen hand innan dess! *hoppashoppashoppashoppas*
Brooklyn- så var det faktiskt för mig när jag blev gravid, snustortt efter ÄL fram till bim, den "vita fasen" försvann lixom bara. Det är ju olika för alla, men vi kan ju hoppas!
Hej igen!
God fortsättning på er alla!!
Så snart är jag med i racet igen...
Har varit väääldigt segt att vänta på mens som inte kommer och så men nästa Tisdag ska jag till gyn och börja med dubbeldosen med Pergo så snart kan jag börja hoppas igen
Ska bli så himla härligt och hoppas verkligen på att det kommer att funka denna gång!!
Skruttnorpan: Tack så mycket
Hoppas ju i alla fall att Pergon kommer att funka som den ska denna gång!
Håller med er alla.
Känns verkligen som att allt o alla är gravida och springer runt med deras runda tjocka magar.
Det hjälper inte att det typ är baby-boom på jobbet så känns lite extra jobbigt.
Till råga på allt så börjar min mamma börja pika mig att hon verkligen läääängtar efter att bli mormor... *suck*
Vill inte säga nått för än det tagit sig... tycker att det är onödigt att berätta att vi planerar barn innan dess...
Känns som att tiden står stilla just nu... bara en enda lång väntan tills allt drar igång igen...
Hoppas på att kunna skriva in mig på BIM-listan snart!