• Zophy

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Hej på er! Hänger på denna tråd Tungan ute 
    Jag och sambon hade förhoppningar om en tidig vårbebis/början av 2011 men det har inte blivit så alls, så nu hoppas jag innerligt på en september/höstbebis istället! Vi har alltså försökt några månader (känns som en evighet...Rynkar på näsan), men min menscykel har varit helt uppochner och bara haft mens ungefär varannan månad under denna tid..  Nu tror och hoppas jag cykeln åter blivit regelbunden igen (kroppen fick väl en chock av att få sköta allt själv igen efter år av p-piller/minipiller). Jag har beräknad ÄL den 22 dec och har precis börjat använda ÄL-stickor för att få lite mer koll på ägglossningen då cyklerna varit som de varit.. 

Hur gör ni andra här inne? Använder ni ägglossningstest eller kör ni på bara?  

• Zophy
    MiAmore skrev 2010-12-19 13:36:09 följande:

Välkommen alla nya!

Vi ska på adventsfika nu i em. Ska bli mysigt bortsett från att det även kommer kännas jobbigt.. Där kommer vara två stycken med mysiga grav magar.. *suckar* Vill också vara en av dem ju!

Tack! Känner så väl igen känslan.. samma som när någon i bekantskapskretsen berättar att de väntar smått, då blir man så glad för deras skull samtidigt som man känner att "nej men det skulle ju vara JAG/vi..!" Försök mysa på fikat ändå och tänk att snart är det säkert din tur! Så säger sambon alltid till mig "tids nog är det din tur, vänta bara ska du få se".. men jag vill inte vänta mer, jag vill nuuuuu Flört
    systertillknorr skrev 2010-12-19 13:37:41 följande:
    Välkommen=)! Skönt att kroppen börjar ställa om, nu blir det lättare ska du se!

Jag har gjort lite olika, men den här månaden har vi kört varannan dag och ägglossningstest + ligga kvar 30 min efter samlag så nu jävlarTungan ute skämt åsido men jag hoppas på den här månaden, testen och ett ultraljud av äggstockarna stämmer överens exakt och ägglossningstestet var väääldigt starkt så jag hoppas att det är vår månadGlad
    Tackar! Ja jag hoppar också det Skrattande 
    Jag har också funderat på att börja ligga kvar lite extra & kudde under så att man hjälper till på traven Flört Mest för att det ska kännas som att man gör allt man kan, för visst är det väl så att det kommer fram bra ändå?! Jag har för mig att jag har läst att sperman kan liknas vid ett glas filmjölk, om man vänder upp & ner på det och häller ut så sitter ju mycket kvar på glaset liksom Glad
  • Zophy
    SysterAnna skrev 2010-12-19 15:56:36 följande:
    Känner också igen mig i det där... Och sambon som säger "men det är ju ingen brådska, det kommer när det kommer". Det vet jag väl! Men jag vill nu!!!
    Ja, tänk om man kunde ta efter killen lite i sättet att tänka ändå.. åtminstone lite grann! Glad Det känns som de är bättre på att ta det lugnt och inte stressa/oroa sig i onödan.. utan ta det lite mer som det kommer Tungan ute
  • Zophy

Just ja, jag har ju inte skrivit in mig i listan än.. Detta är de datum jag tror i alla fall, får se om ägglossningstesten håller med annars får jag väl uppdatera senare Glad

HjärtaHjärta

BIM-listan

Brooklyn  -  ÄL 17-18 dec / BIM 31 dec-1 jan (3:e försöket, 2:a barnet)
    Laref  -  ÄL 17-18 dec / BIM 31 dec-2 jan (5:e/6:e försöket)
    Daniela01 - ÄL 16 dec /BIM 30 dec - 1 jan (2år)
    Systertillknorr  -  ÄL ? / BIM 1 jan (12:e försöket)
    Vill bli fyra  -  ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
    Frejja  -  ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)
    LetUsDoNumberTwo  -  ÄL 18-20 dec / BIM 2 jan (12:e försöket)
    Dellz  -  ÄL 21 / BIM 5 jan (3:e försöket)
    BlirSnart85  -  ÄL 22 dec / BIM 5 Jan (21:a försöket)
    Casiopeja  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (4:de försöket)
    Zophy - ÄL 22 dec / BIM 5 jan (5:e/6:e försöket)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 19 dec / BIM 5 jan (8:e försöket)
    SysterAnna - ÄL 20-25 dec / BIM 5-6 jan (6:e försöket)
    Myrran81  -  ÄL ? / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Lovika83  -  ÄL 23 dec / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Tinkerlina - ÄL ? / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Baby W  -  ÄL 21 dec / BIM 6 jan (15:e försöket)
    Sommar   - ÄL 24 dec / BIM 7 jan (2:a försöket)
    Mischao  -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Babydreamer  -  ÄL 22 dec / BIM 8 jan (? försöket)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan ( 5:e försöket)
    ohbaby  -  ÄL 23-24 dec / BIM ca 8 jan (6:e försöket)
    Skruttnotpan  -  ÄL 24-27 dec / BIM 10-14 jan (12:e försöket)
    AnnJan  -  ÄL 25 dec / BIM 8 jan (2:a försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    Lolisa  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (2:a försöket)
    LilyRose  -  ÄL 31 dec / BIM 12 jan (2:a försöket)
    AngelandDevil  -  ÄL 29 dec / BIM 12 jan (1:a försöket)
    MiAmore  -  ÄL ca 29 dec / BIM 12 jan (6:e försöket)
    Babymoon  -  ÄL 30 dec / BIM 15 jan (1:a försöket)
    JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (2 försöket efter MF nov-10)
    annelibengtsson80 - ÄL 30 jan / BIM 13 jan (2:a försöket)

HjärtaHjärta 

• Zophy
    skruttnorpan skrev 2010-12-20 07:38:35 följande:
    vet att diskussionen har varit uppe förut, men vilken tid på dygnet ÄL-tetar ni? Är det superviktigt med att inte ha kissat på 4h innan??
    Det undrar jag också! Men efter vad jag läst på om ÄL-test bör man inte ha kissat på 3-4 timmar och testet bör inte tas med morgonurin (?) så helst mellan kl 10-14. Däremot står det inget om detta på instruktionen till mina ÄL-stickor, så jag vet inte vad som gäller Glad
  • Zophy
    sommar skrev 2010-12-20 09:10:17 följande:
    Hej alla goa tjejer. Måste få skriva av mig.Jag fick min mens förra fredag, På dag 26. Lite tidigare än vanliga 28 dagar. Den brukar hålla på i 5 dagar. Den var nästan som vanligt förutom att jag blödde mer. Sen mot slutet så blödde jag så där lite fortsatte dock att blöda fram till i går då det började komma ännu mer. Nu blöder jag mycket igen!!!! Har aldrig haft det så här sen jag fick min mens. Fattar inte vad det är med kroppen. Gör nåt fruktansvärt ont i äggstockarna, min son ligger hemma med feber, jag har jobbat hela dygnet. Denna veckan kan fan inte börja bättre. Vill mest skriva av mig. Någon som kanske känner igen mina symptom på en kropp som verkar reagera konstigt på allt som rör barnprojekt
    Vid min senaste mens var jag med om något liknande. Jag brukar alltid ha kort & lite (max fyra dagar liksom..), men denna gång blödde jag mycket i tio dagar! Fattade ingenting, det verkade aldrig sluta! Hoppas verkligen att det var en engångsföreteelse...
  • Zophy
    sommar skrev 2010-12-20 09:19:43 följande:
    Ja, visst är det helt skumt. Då jag blödde väldigt väldigt lite i fredags och i lördags så hade vi sex båda dagarna. Skojade innan med min syster att mina ägg verkar reagera på hans vassa simmare men känns så knas i kroppen. Blev det bra för dig sen?? Har du fått svar vad det kunde varit??
    Ja kanske det, hahaFlört Hoppas det slutar snart för dig & att du börjar känna dig bättre i kroppen!
    Ja tack och lov slutade jag blöda där efter dag tio, har inte pratat med någon utbildad om vad det kan vara så jag vet inte alls varför... kanske bara menscykeln var helt uppochner? Men jag har även läst att ett mycket tidigt missfall, innan man ens märker att det rör sig om det, kan te sig som en försenad annorlunda riklig blödning.. så vem vet.. 
  • Zophy

Oj, det ser ut som jag försvunnit från listan någonstans på vägen.. lägger in mig igen.. Jag har i alla fall beräknad ägglossning idag, men vet inte alls om det är så eller inte (hela menscykeln har varit lite uppochner de senaste månaderna), så det ska bli spännande och se om ägglossningstestet ger något utslag idag.

HjärtaHjärta

BIM-listan

Daniela01 -  ÄL 16 dec /BIM 30 dec - 1 jan (2 år)
    Brooklyn  -  ÄL 17-18 dec / BIM 31 dec-1 jan (3:e försöket, 2:a barnet)
    Laref  -  ÄL 17-18 dec / BIM 31 dec-2 jan (5:e/6:e försöket)
    Systertillknorr  -  ÄL ? / BIM 1 jan (12:e försöket)
    Vill bli fyra  -  ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
    LetUsDoNumberTwo  -  ÄL 18-20 dec / BIM 2 jan (12:e försöket)
    Frejja  -  ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)
    Dellz  -  ÄL 21 / BIM 5 jan (3:e försöket)
    BlirSnart85  -  ÄL 22 dec / BIM 5 Jan (21:a försöket)
    Casiopeja  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (4:de försöket)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 19 dec / BIM 5 jan (8:e försöket)
    SysterAnna - ÄL 20-25 dec / BIM 5-6 jan (6:e försöket)
    Myrran81  -  ÄL ? / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Lovika83  -  ÄL 23 dec / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Tinkerlina - ÄL ? / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Baby W  -  ÄL 21 dec / BIM 6 jan (15:e försöket)
    Mischao  -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Jaspis78 - ÄL 20 dec /BIM 7 jan (2:a försöket)
    Zophy - ÄL 22 dec /BIM 7 jan (5:e/6;e försöket)
    Babydreamer  -  ÄL 22 dec / BIM 8 jan (? försöket)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan ( 5:e försöket)
    Ohbaby  -  ÄL 23-24 dec / BIM ca 8 jan (6:e försöket)
    AnnJan  -  ÄL 25 dec / BIM 8 jan (2:a försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    Limpan 83 - ÄL 26 dec / BIM 9 jan (1:a försöket)
    Linnsi 
    -  ÄL 23-25 dec / BIM 9-11 jan ( 2:a försöket)
    Skruttnotpan  -  ÄL 24-27 dec / BIM 10-14 jan (12:e försöket)
    Lolisa  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (2:a försöket)
    Matematik  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (12:e försöket)
    LilyRose  -  ÄL 31 dec / BIM 12 jan (2:a försöket)
    AngelandDevil  -  ÄL 29 dec / BIM 12 jan (1:a försöket)
    HelenFr - ÄL ca 29 dec/ BIM 12 jan (4:e försöket)
    MiAmore 
    -  ÄL ca 29 dec / BIM 12 jan (6:e försöket)
    Annelibengtsson80  -  ÄL 30 dec / BIM 13 jan (2:a försöket)
    Babymoon  -  ÄL 30 dec / BIM 15 jan (1:a försöket)
    JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (2 försöket efter MF nov-10)
    SoMa72  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (1:a försöket efter Mf nov-10)
    Chokladmuffins  -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (8:e försöket)

HjärtaHjärta

• Zophy

Hej allihopa! Jag har varit bortrest hela jul-nyårsveckan och inte tittat in här någonting, OJ vad ni har skrivit! SkrattandeJag har nu fyra timmars bussresa framför mig på väg hem så då ska jag läsa ikapp vad som hänt under tiden - hoppas det kommit många plus! Plus

Jag har BIM på ons-tors... De senaste fyra-fem dagarna har jag haft så himla ömma & svullna bröst. Håller tummarna att det är pga en graviditet och inte att mensen är på ingång.. men jag tycker inte att de brukar bli såhär ömma & stora så långt innan när det är mens.. så vi får väl se Glad Känns dock som jag hoppas lite för mycket för mitt eget bästa.. man blir ju så himla ledsen när det inte är nåt..

Kramar till alla er som kämpar, längtar & hoppas!

• Zophy

Grattis till plussen i tråden! Vad härligt!

Enligt FL:s ägglossningskalender har jag BIM imorgon, men eftersom min menscykel varit så uppochner de senaste månaderna tänker jag nog att den säkert är ytterligare några dagar fram. MEN jag tänker nog våga mig på att ta ett test imorgonbitti.. för nu börjar jag bli tokig av att undra och inte veta Glad Vet inte vad jag ska tro, men de senaste fem dagarna har jag haft så onda & svullna bröst och imorse fick jag konstig metallsmak i munnen.. jättekonstigt & äckligt Tungan ute Så antingen är det något på gång eller så spelar kroppen mig ett spratt.. Hoppas på det förstnämnda lite för mycket för mitt eget bästa Glad

• Zophy
    skruttnorpan skrev 2011-01-04 19:22:22 följande:
    Åh, vad spännande! Då hoppas vi på att vakna upp till ett gott besked imorgon då! Funderar också på att testa imorrn, men jag har minst 5 dagar kvar till BIM (har lite oregelbunden) så jag hoppas egentligen inte på att se något än...
    Men det där med metallsmaken låter ju positivt, det kan man väl inte inbilla sig ändå?? Vet inte ens hur metall smakar om jag tänker efterTungan ute
    Ja, positiva besked hoppas vi på Skrattande

HAHA, jag har väl egentligen inte heller smakat metall på riktigt, men det kändes ungefär så som vatten smakar när det stått i ledning länge blandat med blod/järnsmak Glad Metalliskt liksom! Kan säkerligen vara inbillning eller något annat konstigt. Inget förvånar mig längre Flört
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!