Inlägg från: SysterAnna |Visa alla inlägg
  • SysterAnna

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Hjärta  Hjärta

BIM-listan

Laref  -  ÄL ? / BIM 31dec-2jan (5e/6e försöket)
    Systertillknorr 
     -  ÄL ? / BIM 1 jan (12e försöket)
    LetUsDoNumberTwo  
    -  ÄL 18-20 Dec / BIM 2 Jan (Försök 12)
    SysterAnna - ÄL 20-25 Dec / BIM 5-6 Jan (Försök 6)
    BlirSnart85 
     -  ÄL 22 dec / BIM 5 Jan (21:e fösöket)
    Myrran81  -  ÄL ? / BIM 6e januari (2a föraöket)
    Lovika83  -  ÄL 23 dec / BIM 6 jan (2a försöket)
    Baby W  -  ÄL 21 dec / BIM (6-)8 jan (15e försöket)
    ohbaby - ÄL 23/24 dec / BIM 7/8 jan (6:e försöket)
    Babydreamer  -  ÄL 22 dec / BIM 8 jan (3 försöket)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan ( 5e försöket)
    AnnJan  -  ÄL 25 dec / BIM 8 jan (2:a försöket)
    Babymoon  -  ÄL 30 dec / BIM 15 jan (1a försöket)

Hjärta  Hjärta

Hoppar in här! Mensen kom på BIM +1 denna månaden och OJ vad besviken jag blev, hade verkligen börjat hoppas när jag var sen... Ska försöka med ÄL-stickor denna månaden hade jag tänkt. Men nu tar vi nya tag och hoppas på ett plus i januari!
  • SysterAnna

Hjärta Hjärta

BIM-listan

Laref  -  ÄL ? / BIM 31dec-2jan (5:e/6:e försöket)
    Systertillknorr 
     -  ÄL ? / BIM 1 jan (12:e försöket)
    Frejja - ÄL 17 dec/BIM 3 jan.
    LetUsDoNumberTwo  
    -  ÄL 18-20 Dec / BIM 2 Jan (12:e försöket)
    Dellz  -  ÄL 21 / BIM 5 jan (3:e försöket)
    BlirSnart85  -  ÄL 22 dec / BIM 5 Jan (21:a fösöket)
    Casiopeja - ÄL 22 dec / BIM 5 Jan (4:de försöket)
    SysterAnna - ÄL 20-25 dec/BIM 5-6 jan (6:e försöket)
    Myrran81
      -  ÄL ? / BIM 6 januari (2:a föraöket)
    Lovika83  -  ÄL 23 dec / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Sommar   - ÄL 24 dec / BIM 7 jan (2:a försöket)
    Baby W  -  ÄL 21 dec / BIM 6 jan (15:e försöket)
    Babydreamer  -  ÄL 22 dec / BIM 8 jan (? försöket)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan ( 5:e försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    AngelandDevil  -  ÄL 30 dec / BIM 14 jan (1:a försöket)
    Babymoon  -  ÄL 30 dec / BIM 15 jan (1:a försöket)
    LilyRose - ÄL 31 dec/BIM 12 jan

Hjärta  Hjärta

jag tycks ha fallit bort och lägger in mig igen, la även till lilyrose och frejja

• SysterAnna

Bra sagt om faserna skruttnorpan!!! Känner så igen mig.

Har också haft tankarna att "då är det bäst med en bebis". Har väl släppt det mer eller mindre, nu vill jag bara ha ett plus. Börjar fundera på om jag har väldigt lång lutealfas och att jag har äl nu? Min livmodertapp sitter högt och känns öppen, men jag vet inte. Vi har fått till det varannan dag iallafall sedan mensen slutade och det är ju alltid trevligt Vill bara att det skall vara januari nuuuu!!! Har man lyckats eller inte? Skulle vara roligt att ge min pappa ett barnbarnsbesked i födelsedagspresent, om vi lyckats så kommer jag att vara i v. 6 ungefär när han fyller. Kan nog tänka mig att berätta så tidigt för mina föräldrar iallafall. 

• SysterAnna

Ja, det är fördelen med att jobba på en bebis i december, man har så fullt upp med allt annat att man inte hinner sitta och vänta på bim! Nu ska här sättas igång med lagandet av mat och godis ås det blir fullt sjå, får ta paus lite då och då för mys dock!

• SysterAnna
    MiAmore skrev 2010-12-18 17:05:06 följande:
    Jag måste få fråga er.. Ni som lyckas få till det var annan dag i en hel vecka (och mer?), hur lyckas ni? Vi kan få till det var annan dag i tre dagar (alltså tex måndagen och onsdagen), sedan orkar inte min man mer på några dagar
    Det är lite till och från hur ofta vi får till det, oftast blir det ofta precis när mensen är slut (mest för att vi är så sugna efter att ha gjort uppehåll från varandra i en vecka) sen brukar det bli mer sällan. Men det brukar väl ligga på 2-3 gånger i veckan. Men det hänger även på hur det ser ut här hemma, iom att jag har ett väldigt varierande schema så blir även sexet varierande.
  • SysterAnna
    Zophy skrev 2010-12-19 14:45:06 följande:
    Tack! Känner så väl igen känslan.. samma som när någon i bekantskapskretsen berättar att de väntar smått, då blir man så glad för deras skull samtidigt som man känner att "nej men det skulle ju vara JAG/vi..!" Försök mysa på fikat ändå och tänk att snart är det säkert din tur! Så säger sambon alltid till mig "tids nog är det din tur, vänta bara ska du få se".. men jag vill inte vänta mer, jag vill nuuuuu Flört
    Känner också igen mig i det där... Och sambon som säger "men det är ju ingen brådska, det kommer när det kommer". Det vet jag väl! Men jag vill nu!!!
  • SysterAnna

Bim -9/10 idag...Så lååååång väntan. Känner inget ännu och har inte heller så stora förhoppningar om att vi skulle ha lyckats denna månaden heller... På grund av diverse strul och på tok för mycket jobb så fick vi bara till det 2 gånger dagarna precis inpå ÄL (en av gångerna på ÄL-dagen tror jag). Men det är bara att vänta och se. Funderar på hur man skall göra med nyår nu dock. Brukar bli nåt glas vin eller två och champagne, men tänk om man lyckats. Visserligen lever inte barnet på min näring förrän framåt v.6, men ändå. Hur resonerar ni andra?

• SysterAnna

Hej! Grattis till er som plussat! och gott nytt år till er alla här i tråden, hoppas ni haft en kul nyår.

Känner att det är helt hopplöst att hålla tyst om att vi har startat bebisverkstan... Har kompisar som hela tiden frågar "funderar inte ni på att skaffa barn?", vet inte vad jag skall svara... Är så svårt att inte avslöja något. Vi är (vad vi vet) dem första bland kompisarna som planerar barn. Vi är även dem som har mest "läge" att skaffa barn så alla är nog nyfikna.
    Vet inte om jag känner något, tycker mig känna att det värker till och från i livmodern, men jag vet inte kan lika gärna vara inbillning. Höll mig nykter igår för säkerhets skull, skyllde på att jag kunde köra, är så jobbigt med bussen. Desstom skulle vi ha med oss mat och porslin till 14 pers, så buss hade varit svårt.
    Fick hem ÄL-tester i veckan, och min sambo var jättenyfiken på dem och jag förklarade hur dem fungerade osv. Så idag så frågade han "har du tagit några tester än?", så sött. Sa att det går inte förrän efter mensen, passade också på att fråga om han vill att jag säger till när jag får maxutslag och det ville han Så nu skall vi börja köra på lite mer "planerat". Om vi nu då inte skulle ha lyckats denna månaden, är väldigt fundersam till när jag skall testa mig, har BIM om 4-5 dagar och funderar på om man skall testa tidigt...

• SysterAnna
    skruttnorpan skrev 2011-01-01 22:02:43 följande:

SysterAnna; Vilke fin kille du har, vill verkligen vara delaktig!! Har du varit gravid tidigare? När plusade du då i sånt fall?? Testa kan man ju göra, bara man inte förväntar sig för mycket...Känner du av något i kroppen eller är allt som vanligt?

Ja, det är jättekul att han visar att han vill vara delaktig och vill att jag ska säga till om saker jag funderar på så att han också vet vad som ska göras.
    Nej, har inte varit gravid tidigare så allt är helt nytt... Känner inget särskilt, tycker mig känna lite värk till och från i tjejmagen men jag vet inte. Tror att allt är mest som vanligt :-/
  • SysterAnna

Tror jag skall testa imorgon, BIM -2/3.  Känner dock inget särskilt, tyckte att det värkte till i tjejmagen förrut men det gav med sig efter en dryg kvart. Tycker mig även ana nånting, inte värk med nåt, neråt vänster äggstock till och från. Men just nu pendlar man mellan hopp och förtvivlan, vill så himla gärna lyckas nu!!! Är så fruktansvärt less på att vänta mer

• SysterAnna

Grattis Kitty!!!

Testade själv minus idag... Känns hopplöst. Skall testa tidigast på fredag (BIM +1/2) om mensen inte dykt upp.
    Innbillar mig fortfarande att jag känner att det strålar/ilar/molar i tjejmagen till och från.   Är dessutom sjukt sugen på att äta saker! Har vräkt i mig choklad (gissa min lycka när jag upptäckte en överbliven paradisask förut?) bland annat. Just nu är det mandlar som jag hittade i en skål i köket till glöggen. Kan inte sluta äta! 

• SysterAnna

Idag inbillar jag mig inte, det molar och hugger till och från i tjejmagen! Brukar inte känna nåt innan mens annars så visst ökar hoppet, kan det vara vår tur? Är så underbart att läsa om ert pepp här i tråden och grattis till er som plussat och kämpa på ni som fått minus, det är snart vår tur! 

• SysterAnna
    Mischao skrev 2011-01-04 20:20:13 följande:
    Min sambo och jag försöker skaffa barn och i december var första försöket.
    Han fyller år på torsdag och det hade varit så roligt att ge han ett positivt test i födelsedagspresent. Känner mig inte gravid för fem öre förutom stickningar i livmodern men så har jag känt förut utan att vara gravid.

Nu till min fråga.. Jag ska inte ha mens förrän på söndag .Kan jag då göra ett test redan på torsdag och det visar positivt.. om det nu skulle vara positivt vill säga :) ?
    det finns dem som testar positivt så tidigt, men det är även många som inte får positivt. Om du har många test hemma kan du ju alltid köra på ett test, skulle det vara neg kan du ju vänta tills på söndag och BIM. Det hänger även på vilket test du använder, vilken känslighet det har. Hoppas du kan ge honom den finaste presenten som finns!!!
  • SysterAnna
    HjärtaHjärta

BIM-listan

Vill bli fyra  -  ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
    Frejja  -  ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)

Baby W
      -  ÄL 21 dec / BIM 5(-7) jan (15:e försöket)
    BlirSnart85  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (21:a försöket)
    Casiopeja  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (4:de försöket)
    Annakohler  -  ÄL 13/23 dec / BIM 5 jan (försökt sen mars 2010)

Lovika83  -  ÄL 23 dec / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Tinkerlina  -  ÄL ? / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Bäbis2011  -  ÄL 24 dec ? /  BIM 6 jan (5:e försöket)

Mischao
      -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Zophy  -  ÄL 22 dec / BIM 7 jan (5:e / 6:e försöket)
    MiAmore  -  ÄL 25 dec / BIM 7 jan (6:e försöket)
    Kitty 87  -  ÄL ? / BIM 7 jan (1:a försöket, 4:e barnet)
    LilyRose  -  ÄL 23 dec / BIM 7 jan (2:a försöket)
    Kitty 82  -  ÄL ? / BIM 7-10 Jan

Babydreamer 
     -  ÄL 27 dec / BIM 8 jan (3:e försöket)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan (5:e försöket)
    Ohbaby  -  ÄL 23-24 dec / BIM ca 8 jan (6:e försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    Mysloppan  -  ÄL ? / BIM 8-11 jan  (18:e försöket)
    ACJL - ÄL  26 dec? / BIM 8 jan ( 1:a försöket)

Limpan 83
      -  ÄL 26 dec / BIM 9 jan (1:a försöket)
    Lhea79  -  ÄL 22 dec / BIM 9 jan (3:e försöket)
    Linnsi  -  ÄL 23-25 dec / BIM 9-11 jan ( 2:a försöket)

Skruttnotpan
      -  ÄL 27-29 dec / BIM 10-14 jan (12:e försöket)
    Lolisa  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (2:a försöket)
    Matematik  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (15:e försöket)
    Sommar  -  ÄL ?? / BIM  11 jan ( 2:a försöket, 2:a barnet )
    AngelandDevil  -  ÄL 29 dec / BIM 12 jan (1:a försöket)
    HelenFr  -  ÄL ca 29 dec / BIM 12 jan (4:e försöket)
    Annelibengtsson80  -  ÄL 30 dec / BIM 13 jan (2:a försöket)

Deeya
     - ÄL 30-31 dec / BIM 14-15 jan (3:e försöket)
    Längtarefterbebis  -  ÄL 31 dec / BIM 14 jan (1:a försöket)
    Babymoon  -  ÄL 30 dec / BIM 15 jan (1:a försöket)
    Adora1  -  ÄL 2 jan / BIM ca 15 jan (2:a försöket)

Tigern01
      -  ÄL 31 dec / BIM 16 jan (2:a försöket)
    JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 16 jan (2 försöket efter MF nov-10)
    SoMa72  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (1:a försöket efter Mf nov-10) 

Chokladmuffins
      -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (8:e försöket)
    Sandy83  -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (4:e försöket)
    Jessieåalbin  -  ÄL 12 jan / BIM 26 jan (3:e försöket - första med rosenrot)
    T inne  -  ÄL 14 jan / BIM 28 jan (4:e försöket)
    Daniela01  -  ÄL 16 jan / BIM 31 jan (2 års försök)
    Skyrocket  -  ÄL ? jan / ca BIM 31 jan (3:e försöket)
    Flickanfin  -  ÄL ? / BIM ? (3:e riktiga försöket)
    Brooklyn  -  ÄL 18-21 jan / BIM 1-4 feb (4:e försöket, 2:a barnet)
    Lydiaz  -  ÄL 8-13 jan / BIM 28 jan-1 feb (7:e försöket, 3:e barnet) 

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref - plus på Bim ?
    Systertillknorr - plus på BIM+3

HjärtaHjärta

Så då var jag borta från listan också... Mensen kom inatt. Nu ska vi börja med ÄL-stickor här hemma. Lycka till alla andra, jag hoppas det blir många plus i tråden.
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!