30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Idag har vi varit på Sachsa barnsjukhuset med O. Han hade ingen aptit idag heller så jag ringde BVC och hon tyckte vi skulle åka in. Vad mycket bättre bemötande man får där jämför med närakuten (där läkaren skrämmer livet ur O och knappt lyssnar på vad man säger). I vilket fall som helst så visade det sig att han var förstoppad, hon lyssnade på magen och det var alldeles tyst där inne. Så han fick lavemang, jag höll på att baxna när jag såg flaskan, 125 ml , men det var tydligen inte så mycket enligt sköterskan. Det tog ca 15 minuter och sen kom det en rejäl laddning. På eftermiddan har han varit mycket gladare och fått i sig både mat och gröt och katrinplommonpure. Hoppas att han mår ännu bättre imorgon.
Olimpia:
Gulle-M som ska snulla
Kate:
Jag har tränat på friskis-gym vid KI och det är bra inte överdrivet käckt och inte snobbigt, jag har dock inte testat några pass där. Men jag har testa friskis pass där jag bor och det är bara ledarna som har röda shorts . Duktiga du som ska träna
Det jag tycker känns jobbigt med Os dagisstart är att jag inte har nån aning om hur det blir, personalen är inte anställd än och lokalerna har jag inte sett.