• ilja73

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Idag har vi varit på ettårskalas. Man kan konstatera att alla har olika definitioner av "barnsäkra". Pappan till ettåringen hade barnsäkrat eftersom han hade satt hörnskydd på fönsterbrädorna (som inte var särskilt vassa) och satt barnspärrar på några av skåpen. Sen att de hade en bokhylla med glashyllor fulla med CD-skivor i golvnivå, böcker i en annan bokhylla, spis med icke-fungerande barnnspärr och serverade fikat på soffbordet är en annan sakDrömmer

Heja Somna som har fixat ny trådSolig.

22 november funkar bra för mig.

Limegrön:
    Va, håller du på och hjälper folk som vill ha hjälp på jobbet, det kan du ju inte göra .

Pysslg:
    Gulliga L som snor folks mat

I övrigt hoppas jag att alla sjuklingar kryar på sig och att de som velar bestämmer sig för att gå på AW.

• ilja73

Jag inser att jag inte har skrivit här på 2,5 vecka . Så kan det gå, jag får nöja mig med att kommentera det senaste

Cacc:
    Hej, du är ny i tråden va? Välkommen
    Vad jobbigt med feber men skänt att den inte var så jättehög. Skänt också att hon somnade så bra.

Lime:
    Smart med bandspelare när man tappat rösten. Hoppas det funkade

Afro:
    Oj, är A så stor redan. Grattis och välkommen till tråden.
    O tycker om sina skor så vi har som tur är inte det problemet. Det är nog en faaas, när han inser att han kan få leka ute om han har skorna på sig går det nog över. Sen vet man ju inte hur lång tid det tar för honom att inse det...

Olimpia:
    Å har du fått nytt jobb! Grattis så mycket!

Elsis:
    Men oj vad jag har missat mycket. Grattis till graviditet!

juni:
    Jag läste om olyckan igår men visste inte att bebisen dött. Fy vad hemskt

Grattis Doktor Katelynn!! Vad duktig du är som har fixat det hela Han en härlig resa.

Marge:
    Vad skönt med lite lugn och ro. Hoppas sockorna blir både varma och fina

• ilja73
    Elsis:
    Tack för erbjudandet men jag nöjer mig med min sambo och son Hoppas hon kommer på att det där med att sova är bra snart.

Gullet:
    Lycka till i domstolen. Hur stora är chanserna att vinna mot försäkringskassan?

Fiji:
    Vad ledsen jag blir av att läsa om Ns dagis. Det låter som att de ser förskolan som barnförvaring och att föräldrarna inte ska hålla på och bry sig. Jag förstår om ni ser er om efter en annan fsk. *Kram*

Mrs Fisk:
    Vad skönt att läsa om fsk som funkar så bra . Låter härligt att D utvecklas hela tiden

Olimpia:
    Jobbigt med sterss. *kram*
  • ilja73
    Ela:
    Så ser det ut i min telefonbok också . Men vilka nummer har du då, jag menar så vi vet vilka vi ska satsa på? Eller får man bara vara med och tävla om man är med i telefonboken?

Pysslig:
    Usch för kräksjuka
    Jag skickade in beställning på julkort igår. Det blev ett kort på O när han sitter i snön, så det är vintrigt men inte juligt. Han ville inte sitta still när jag skulle fota honom i lussebullekläderna.

Cacc:
    Vad jobbigt att du mår så dåligt. Jag tror att det är rätt vanligt att barnen beter sig olika mot mamma och pappa. Så jag tror inte att du gör nåt fel, hon kanske är mer fäst vid dig och tycker det är jobbigare att somna ifrån dig. Hoppas det går över och att du mår bättre snart. *Kram*

Limegröns Amanda:
    Sluta hålla mamma och pappa vaken på nätterna!
  • ilja73
    Johlinn:
    Skönt att höra att ni mår bra. *kram*
    Bananglass låter gott, det vill nog O provaDrömmer
  • ilja73
    Pyttis:
    Hoppas J mår bättre nu

Somna:
    Stackars G som fick magknip av för mycket dykande . Skönt att det gick över så fort.

Annaloo:
    Hur gick svårmors födelsedag? Hon verkar vara en så fantastisk människa så det måste ha varit underbart

Olimpia:
    När jag var liten så tog vi också in granen den 23:e men sen jag flyttade hemifrån så har jag köpt den ca 1 vecka tidigare. Det är så mysigt med gran. Sambon tror att O kommer riva hela granen men jag vill ha en ändå, vi får väl hoppas att han inte får den på sig i så fall

Assar:
    Gud vilken mysig morgon Vad härligt med sån syskonkärlek.

Cacc:
    Å vad jobbigt att svärmor inte lyssnar. Måste kännas skitfrustrerande när hon verkar hålla med och sen skiter i det. Bra gjort i alla fall att ni tog upp det. *Kram*

Sara:
    Är det en nyöppnad fsk de ska börja på? (förlåt en som inte hänger med ). Hoppas det kändes bra idag.

Ang gran så gillar jag inte kungsgran, de luktar ju inte gran. Förrut köpte jag jättebra granar flera år i rad på ett ställe men så slutade de sälja där så förrförra året köpte jag på Plantagen och den var visserligen mycket billigare men den barrade innan den kommit in. Förra året hade vi ingen gran eftersom vi flyttade då. Så nu vet jag inte var vi ska köpa. Jag undrar om det är bättre ju dyrare det är eller om det var slump att den billiga plantagengranen var dålig.

Gullet:
    Hoppas verkligen att det går bra i domstolen.

juni:
    Gulligt med en till liten Nils i tråden. Det är ett fint namn

johlinn:
    Vad skönt att få vara hemma och rå om sig själv en dag.

Aigee:
    vinkevink
  • ilja73
    Somnat skrev 2010-12-06 13:54:46 följande:
    Jag behöver skriva en ansökan så jag hamnade här. Logiskt, eller hur?!
    Ja, ansökan skriver man på datorn, FL finns på datorn. Hur logiskt som helst
    Har inga tips om att flyga med liten men hoppas att det ska gå bra.

Persefone:
    Jag vet inte hur mycket du har att säga till om men säg att du inte vill flytta upp honom. Det måste ju finnas fler barn i ungefär samma ålder som de kan flytta istället, eller så får småbarnsavdelningen vara lite större ett tag. Finns det några andra barn som är 2-2.5 år på storbarnsavdelningen? I så fall kanske det kan vara ok att flytta upp honom.
  • ilja73
    NalleStockholmsplaydateNalle
    7 januari
    Persefone
    Somna
    Annaloo
    Fiolina

8 januari
    Lime
    Somna 
    Fiolina
  • ilja73
    Barba:
    Vilket tråkigt sätt att göra av med julklappspengarna på . Men alltså, vad äter du för sorts chips? Så hårda brukar de väl inte va?

Lime:
    Vad skönt med lite bra nattsömn. Inte så att jag menar nåt specifikt om det uta bara rent allmänt
    Här har O sovit lite dåligt några nätter men i natt var det betydligt bättre. Å andra sidan låg jag vaken ändå och kunde inte somna om på över två timmarObestämd.

Här har O gått och blivit pappig plötsligt. Ett par gånger har det hänt att jag håller honom men han vill inte vara hos mig, han vill till pappa. Känns ju skönt på sätt och vis men samtidigt lite märkligt eftersom jag alltid har varit den som duger bäst tidigare.
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13