• ilja73

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Undrar om det där med medlemsgrupper är bra. Det är det kanske men frågan är om det inte blir svårare att få påfyllning av nykomligar. Eller så är det lättare att hitta oss, så kan det också bli. Vad tror ni?

• ilja73

Men att det ska vara så svårt att kopiera texten innan man byter sida! Hände både igår och idag...

Ela:
    Fin familj

Tjet:
    Skönt att separationen går så smidigt. Jag förstår att det känns jobbigt, det gör det ju även om det är rätt beslut. *kram*

Jag vill gå på AW men vet inte hur sambon jobbar.

iPad, det är ju varken en telefon eller en dator. Är inte det det sämsta av två världar? För stor för att ha i fickan men man kan inte göra lika mycket som på en dator?

Grattis Cissi!!!{#emotions_dlg.flower}

• ilja73

Stackars Assar, magsjuka är verkligen inte kul.

Välkommen hem Cissi!

Nu ska jag se till att vi får i oss nåt att äta innan det är dags för mello

• ilja73
    johlinn:
    Jag missade ditt inlägg förrut. Gud vad härligt att E utvecklas så. Jag blir så glad för er skull.

Ela:
    Vad mysigt med sådan syskonkärlek .

I övrigt tycker jag melodifestivalen var ovanligt bra i år. I stort sett gick rätt låtar vidare och programledarna var bra. Agenterna kunde jag dock varit utan men det var lite coolt att de fick Carl Bildt att vilja vara med.
  • ilja73

Man har ju inte tid för FL när man jobbar ju . Men jag hinne rläsa en del iaf.

juni:
    Vad jobbigt med knasande mage, stackarn. Hoppas förkylningseländet går över snart.

Somna/Fisk:
    Ligger inte chatten nere för att de har problem med sajten?
    Eftersom det är så lååång tid kvar tills O börjar dagis (tre dar) så har jag inte satt mig in i hur man vabbar. Idag på jobbet pratade de äldre om hur det var på 70-80-talet, då fick man bara vabba 13 dagar per år. Var barnen mer sjuka kom det hem en samarit och passade dem medan man gick till jobbet . Min mamma var hemma tills jag började skolan så jag hade inte en aning om att det var så.

Annaloo:
    Men alltså, dagispersonalen måste ju få veta när barnen kommer till dagis. Vad hade svårmor gjort om de hade gått på promenad och helt enkelt inte var där när hon kom . Irriterande

ego:
    Idag var det faktiskt jobbigare att gå till jobbet än förra veckan. O var betydligt mammigare i helgen än han varit tidigare, man märker att han saknat mig. Och i morse ville han INTE att jag skulle gå. Sen kan man inte skylla på O att sambon stack ut huvudet genom balkongdörren när jag kommit ut och frågade om jag verkligen skulle ha med mig skötväskan till jobbet....

Jag vågar inte skriva upp mig på mer än nu på onsdag för jag vet inte om jag kan. Det beror på sambons schema. Men jag kanske hänger med. Vart ska vi?

AW kvällstid -utan barn (förutom späääädisar, dårå!)

Onsdag 9/2: Tjet, Gullet, Fiolina
    Onsdag 16/2: Tjet, Annaloo, Kate
    Fredag 25/2: Tjet, Lime, johlinn, Annaloo, Kate
    Tisdag 1/3: Tjet, johlinn, Kate, Gullet

• ilja73

Jag kikar bara in lite fort för att berätta att O började inskolning på dagis idag. Sambon kommer köra hela inskolningen eftersom jag är så nyanställd. Vi kör tredagars så sambon var med hela dan, vilket idag bara var 9-14. Det gick jättebra, O lekte och åt och verkade trivas rent allmänt. Det tog 20 min att somna och sen sov han 1 timme, inte perfekt men definitivt godkänt första dan. Det känns jättebra, jag tror inte det kommer bli några större problem faktiskt.

• ilja73

Jag orkar inte läsa och kommentera allt.

Idag var sista dagen sambon var med hela dagen på inskolningen så imorgon ska han lämna O där. Alltså, lämna min lilla lilla bebis alldeles ensam med förknarna och alla barnen . Det kommer ju antagligen gå bra och gör det inte det så vänjer han sig snart. Men ändå, det är ju min lilla pojke det handlar om.

I övrigt har nya jobbet stor potential att vara mördande tråkigt men kollegerna är iaf trevliga så jag ska nog överleva ändå.

Ela:
    Flyttade inte ni nyligen? Eller var det bara bokhyllor ni flyttade omkring? Var tittar ni på hus?

aigee:
    Men tjohoo vilken händelserik dag. Jag skulle inte vilja byta.

Annaloo:
    Vad jobbigt att inte veta vad som händer i förhållandet. Men din kompis äggreserver har ju faktiskt inte så mycket med kvaliteten på dina ägg att göra. Jag tycker inte du ska stressa iväg för den sakens skull. Därmed inte sagt att du ska dra ut på det hur länge som helst, jag tror alla mår bäst av att fatta beslut om hur ni vill ha det.

Somnat skrev 2011-02-14 18:28:56 följande:
    Är det bara jag som fnissar som en fjortis när jag läser ordet "attackhångel"? Och två ggr i samma inlägg?! Hohoho!

(Uppenbarligen HÖG tid att åka fr jobbet. Vilket jag också gör..)
    Hihi, jag tror nån är lite trött
  • ilja73

Det har gått jättebra för O idag. Han hoppade upp i frökens knä när han kom och tyckte tydligen att det var helt ok att pappa gick. Han åt bra och sov iaf ett tag, några andra barn vaknade och väckte honom. Sen när han är hemma testar han gränser och trotsar mer än vanligt men det är väl fullt normalt kan jag tro.

Kate:
    Grattis till treåringen{#emotions_dlg.flower}! (Egentligen skulle jag skicka en nalle istf en blomma men jag tycker fortfarande att de ser ut som döskallar )

Sara:
    Fy vilket väglag! Lite jobbigt när man inte har nåt annat val än att ge sig ut på vägarna.

Persefone:
    Jag fick inte vara kvar på den avdelningen det var meningen att jag skulle vara på. Personligen tycker jag nog att jag skulle kunna få vara kvar och kunna fortsätta göra de flesta arbetsuppgifterna men arb.givaren tycker att det är farligt för gravida. Istället har jag fått flytta till en avdelning där uppgifterna tyvärr är allt annat än spännande. Men det är iaf ett jobb, bättre än inget på CVt.

• ilja73

juni:
    Ja och det gör vi ju faktiskt .

Läste ni förresten att man kan bli mer deppig efter att ha fött en pojkbebis? http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article8570781.ab
    Enligt artikeln skulle det kunna bero på att kvinnor hellre vill ha flickor för att man kan identifiera sig mer med dem eller så beror det på hormoner. Det skulle vara intressant att se om det finns nån skillnad mellan dem som tagit reda på kön innan och dem som int egjort det. Personligen tror jag dock att det handlar mer om hormoner, jag var rätt känslig första veckan med O och inte fasen var jag besviken över att han var pojke.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13