• ilja73

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Barba:
    Ja, pojkar har snopp, flickor har ingen snopp, det vet ju allaObestämd.

Cissi:
    Vilka lägenheter du har bott i
    Det finns så mycket trådar här på FL att man blir alldeles matt...

Somna:
    Bra iaf att du sa till att vara kvinna kanske inte är den enda kvalifikationen hon hade. Jag hade nog tappat hakan och inte sagt nåt föör att sen bli skitsur.
    Häromdan på jobbet var det en artikel eller kolumn i metro ang att det bara är män som har lett allsång på skansen (och nu att Måns Zelmerlöv tar över). Då konstaterades av kollegerna att det här med jämställdhet har gått för långt, det fanns väl inga kvinnor som passade för jobbet. Jag kände att jag inte måste diskutera emot allt när jag är ny på jobbet och försökte hålla tyst.

Elsis:
    klart det är en tvåordsmening .

Söder:
    Grattis till treåringen i efterhand.
  • ilja73
    Johanna 35 skrev 2011-03-03 23:29:13 följande:
    "Men bakstjärten syns jättetydligt i alla fall"

Lime:
    Bra med recepttråd!

Ego:
    Jag har en kompis som är barnmorska och idag har han skrivit på FB att han har fått en son. Lite gulligt faktiskt att han skriver apgarvärdena innan han berättar om längd och vikt. Tror man måste vara BM för en sån sak .
  • ilja73

Oliver drar sig i snoppen och säger "dä?" och jag säger snoppen och sen klappar han sig på magen och frågar "dä?" och jag säger magen. Sen drar ci igenm lite delar i anskiktet också. Nu är ju inte snopp ett nytt ord men varken han eller jag gör snoppen till nån annorlunda kroppsdel än nåt annat.

Istapp:
    Vilken trevlig dag du hade .

Barba:
    Jobbigt att se på när vissa är dåliga föräldrar. Det var ju inte ren misshandel så man kan ju inte säga åt hennne att hon inte får göra så även om man tycker det är olämpligt. MAn blir ledsen av sånna föräldrar .

Ego:
    Tidigare i veckan konstaterade sambon att vi fått fel kastrullskydd till spisen, det passade inte. Så idag kollade jag instruktionsboken, konstaterade att det var rätt och satte dit det.

• ilja73
    Pysslig:
    Vilken härlig kväll och morgon!

Assar:
    Gullungen som tänkte smita med farmor
  • ilja73
    Lycklig:
    Tar aldrig maken E ibland på helgerna så du får sova? Eller vaknar du av honom och har svårt att somna om?
    johlinn skrev 2011-03-06 17:39:02 följande:

Att se när Elias står på egen hand är det vackraste jag sett på sen första gången jag såg honom den dag han föddes!

Ååå, det kan jag tänka mig

Ego:
    I syskontråden nämndes sushi. Vad kan jag säga, vissa blir inspirerade av det vissa blir inspirerade av glass-recept. Jag köpte en 16 bitars för jag tänkte att O kanske ville ha. Nu ville det sig inte bättre än att de höll på att stänga så jag fick 20 bitar istället för att de skulle slänga och O geggade lite med de tre han fick på sin tallrik och tyckte inte om dem. Så jag fick äta 17 själv. Det blir man mätt på.
  • ilja73
    Assar:
    Å vad mysigt det låter med vår-fixandeSolig.
    Nu är jag kanske en glädjedödare men enligt SMHI ska det snöa imorgon. Enligt klart.se ska det å andra sidan inte det. Nu pratar jag om Sthlm alltså.

Ela:
    Passa på att prata när de sover . Jag tyckte inte det lät skrytsamt utan mersom ett konstaterande.

Persefone:
    Ja ibland kan en enkel trea räcka
  • ilja73
    Olimpia:
    Vilken härlig helg
    Jag har int estört mig på att det saknas åäö när du skriver. Fast det där med varma sjalar kan ju bli lite luddigt förstås

Annaloo:
    Ska K också tal aför FN. Det gjorde O när han var 10 månader.

Lime:
    Vilket fruktansvärt smaklöst hus. Alla detaljerna var för sig som enda detalj hade kunnat vara snyggt men allt tillsammans...Kräks
    Jobbig fas. O kan också hålla på och slänga mat på golvet men inte hela tallriken och det är när han har ätit sig mätt. Vi brukar säga till och hoppas att det går över.

Juni:
    OBehagligt med magknipen. Ring 1177 om det inte blir bättre.

Pysslig:
    Ja det är verkligen trist att det knappt finns neutrala kläder. Det var lite lättare när man kunde köpa på bebisavdelningen men nu är det kört.
  • ilja73

På tal om flick/pojk-kläder så köpte jag byxor till mig i helgen och insåg inte förrän efteråt att det inte finns några fickor på demSkrikandes. Finns det herrbyxor utan fickor? Var ska jag ha min mobil och nyckel när jag jobbar? Självklart borde jag kollat när jag köpte, men jag tänkte inte på detSkäms.

Barba:
    Jag har helt glömt att det gjorde ont att föda O och tänkte leva i den villfarelsen ett tag till så jag undviker förlossningsprogram just nu.

Olimpia:
    Jag tyckte dijon-avsnittet var det roligaste den här säsongen. Vilken  skräck att komma hem sent och krypa ner brevid sambon för att upptäcka Ove Sundberg där .

juni:
    Skönt att det börjar bli bättre i magen.

Cissi:
    Men att fira semeldagen är ju ändå lite kul. Jag är inte så förtjust i semlor så jag har inte ätit en enda i år.

Assar:
    Det gäller att fokkusera på det viktigaste . Inga semlor på jobbet är ju katastrof .

asap skrev 2011-03-08 20:22:50 följande:
    barba - Mmmm! Men ärligt talat är det jordgubben som ser allra godast ut, tänk om jag hade en stor skål med sådana här nu. Tungan ute
    Håller med!Tungan ute
  • ilja73
    Annaloo skrev 2011-03-09 08:57:55 följande:
    juni: Vad skönt att du mår bättre och att de hittade något på VC! Med tanke på att de har serverat semlor på kafeer i flera månader så måste det ju vara ok att spara sina semlor ett par veckor till!
    Nej nu är det väl fasta?
    Vad tråkigt att de inte gör nåt kul på Ks dagis. Iofs är det viktigaste att den dagliga verksamheten är bra men det är klart man vill att de ska fira lite extra när dt är nåt särskilt.

Hanya:
    Stackars lilla I som är sjuk. Vi har gett medicin i spruta och det har funkat bra. Vi har å andra sidan aldig testat flytande alvedon (suppar funkar bra). Hoppas hon kryar på sig snart.

Ego:
    O har också feber idag. När sambon kom och hämtade på dagis sa de att han sovit ovanligt länge och verkade hängig men han hade inte feber när de mätte. När de kom hem hade han dock 39.0. Han å iaf ordentligt till middag och verkade hyffsat pigg på kvällen även om han fortfarande hade feber när han gick och la sig.
    Han fick sin 18 mån vaccination förra veckan så det kan ju vara en reaktion på det. Eller så är han sjuk på riktigt.
  • ilja73
    Marge:
    Krya på dig!
    Hoppas du mår bra nog imorgon att ringa astmaläkaren. Och hoppas du får bra svar.

Johlinn:
    Heja dig som fixar ny sjukgymnast! Det är bra gjort.
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13