• ilja73

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Oliver har fått för sig att han inte ska somna på kvällen. Det känns ju si sådär när han står och skriker i sängen i 45 minuter . Men å andra sidan så tror jag att det är en reaktion på dagisstarten och på sätt och vis är det ju skönt att han reagerar på nåt sätt. Hoppas bara att det går över snart...

oyra:
    Oj vad många fina handdukstips du kommer med . Jag som inte alls hade några planer på att köpa nya handdukar börjar blir riktigt sugen på att köpa nytt .

Persefone:
    Det ÄR mysigt när det snöar, så länge det inte påverkar trafiken eller blir jobbigt att gå i.

• ilja73
    Limegrön:
    Idag somnade han faktiskt som vanligt. Däremot var han skitsur vid middagen, han ville ha pipmugg men han ville inte ha locket fastskruvat. Vi var lite oense om det vettiga i att leka med en mugg med vatten vid matbordet . Vad kul med bortsliten blöja -not.
    Billabong skrev 2011-02-22 22:53:09 följande:
    Jag vill ha värme, solsken, glass, bad utomhus, ljumma grillkvällar, rosévin osv osv osv Inte mildras denna längtan direkt av att jag f.n. bytt ut mitt Hemnetknarkande till att hänga på Fritidsresors sajt.
    Ååå vilken längtan till sommaren jag fick nu.Cool

Johanna:
    Jag tycker det verkar enklare att använda shorts än att packa en väska med blöjor.

Barba:
    Å nej, inte löss. Ska alla tvätta och fixa med lusmedel nu?
  • ilja73
    Elsis:
    Aha, tält is da shit. Här har vbi mycket minde stök i vardagsrummet sen vi satte upp Os spis i köket i helgen. Däremot har vi köksprylar på hela köksgolvet.
  • ilja73

På tal om blöjor så kör vi med Pampers Baby Dry. De rymmer mest kiss och håller tätast på O.

Pyttis:
    Vad kul att höra att rören har gjort sån nytta på J

Fisk:
    Vad kul att talet börjar lossna så bra för er också. Jag kan verkligen tänka mig att tecken är bra men vi har inte tagit oss för att använda det.

Barba:
    Jag vet inte men jag förnekar totalt att O kommer komma i den fasenOskyldig.

• ilja73

Tack för en kul kväll igår med både god mat och trevligt sällskap. Hoppas ni som stannade lite längre fortsatte ha kul och inte är allt för slitna idag .
    Jag tycker det är dags för ny AW igen snart och kanske en lekdate på en helg.

Lycklig:
    Vi provade Huggies minsta när O var nyfödd men var inte så förtjusta i dem. Nu minns jag inte riktigt vad det var vi ogillade men jag har för mig att de känndes slemmiga. Man kanske skulle prova dem igen om de är billiga.
    Coop Forum där vi brukar handla inte så stor koll, det är medlemspris på Pampers och Libero och den rabatten dras av i slutet. Av nån anledning drar de av alldeles för mycket så istället för att betala 89:- så betalar vi runt 60:-. Jag vet inte om det är bara är vår storlek eller om det gäller alla. (Annaloo , det är samma Coop Forum som du handlar på om du nu handlar där istf Ica Maxi)

Ela:
    Vad bra med medlemsgrupp. Nu har jag ju knappt tid för en tråd så jag vet inte hur mycket jag kommer hinna in där också, men det är klart man tittar in ibland.

Lime:
    Men lilla A som inte vill sova när mamma inte är hemma . Som du säger, skönt att vara saknad men det finns ju gränser.
    Finns det nån mer Babblarnalåt än den som är på babblarna.se, eller är det bara den låten som går om och om igen?

Ego:
    O somnade före lunchen idag. Han har sovit bra inatt men var lite grinig på förmiddan. Strax innan lunch ville han ha nappen och sitta och mysa i pappas knä och det tog två minuter innan han somnade. Jag vet inte om han inte mår bra eller om det bara tar på krafterna att gå på dagis. Vi får se hur han mår när han vaknar, antagligen är han hungrig...

• ilja73
    Cissi / Lime:
    Ja att döpa låten till första låten är ju lite som att säga att det finns flera...

Olimpia:
    MrsFreckles skrev 2011-02-27 08:48:28 följande:
    Och maste konstatera att dottern nog ar en riktig liten engelska...vi lekte picknick igar, och sa "ringde" hennes mobiltelefon (pappas avlagda) och hon borjade ha en latsaskonversation...."OK, in a minute...we just need to have a cup of tea first..."   Vi dricker mest kaffe harhemma...

Fast nu vill hon se pa Bullerbyn sa lite svenskt blir det med
    Gulligt

Ego:
    Idag till middag var jag sugen på halloumi så jag köpte ett paket och stekte på till pannbiffen fastän sambon inte tycker att det är särskilt gott. Jag var helt säker på att jag skulle få äta upp allt själv men när O väl vågade smaka visade sig att han tyckte det var jättegott och åt flera skivor. Så nu kan han och jag lyxa på halloumi fler gånger när inte sambon är hemmaTungan ute.
  • ilja73

Idag var O på 18 månaderskontroll. Han var jätteduktig och fik godkänt på allt. Sprutan var han så klart inte så förtjust i men vem är det?

• ilja73

Ela:
    Det är inte bara FL via iPhone som är segt. Jäklar vad segt det går ikväll via vanlig hederlig dator.

Usch och fy för bihåleinflammation. Rinexin är ju också receptbelagt så även om det inte blir antibiotika måste du nog ta dig till VC ändå. Krya på dig.
    Läser vidare och ser att det gick bra på VC, alla kläder på plats och allt .

Persefone:
    Det känns tryggt att höra att du inte drar av dig byxorna så fort du träffar läkare på jobbet .

Assar:
    Jag skrattar högt åt verktygshistorien

Lime:
    Gulliga A som tycker så mycket om dammsugaren .

Ela:
    Råkade klicka hem... Jo jo

• ilja73
    Istapp:
    Hej, det var länge sen! Kul att se dig igen, jag har undrat hur du har det.
    Vi sätter O på pottan ibland men det är inte ofta det kommer nåt, när han är nödig ställer han sig upp illa kvickt så han är nog helt enkelt inte mogen för pottna än.
  • ilja73
    Somna:
    Om G lär sig säga "How you doin?" är det dags att bli nervös .

Marge:
    Vad skönt att ni börjar komma i ordning i lägenheten. Känns det som att ni kommer trivas också? Ett plus måste ju vara att förra ägaren flyttat därifrån .

Somna:
    Hälsa maken att saltlakrits är godis och glass är glass. Man ska inte blanda de där två hur som helst.

Ela:
    Byta bajsblöjor till tända ljus, ja det är ju nästan definitionen av romantik .

juni:
    Här har vi både kommunal ÖF och tre olika kyrkors ÖF. De har lite olika öppettider så jag brukar gå till den som har öppet när jag känner för att gå. Den som är bäst brukar inte ha kyrkliga sånger förutom ibland när det plötsligt är kyrkstund, så det gäller att ha lite koll. Det lilla ljus jag har handlar väl bara om stearinljusCool.
    Jaha, måste syskon ha likadana kläder , då hoppas jag att det är en lillasyster jag väntar .
    Ela skrev 2011-03-02 13:43:30 följande:
    Ni som surfar dator - har ni sett det nya (eller jag har i alla fall inte lagt märke till det tidigare) som de har börjat med till vänster? Relaterade trådar till denna tråd är "30+ med första barnet 1-3 år, del 10". Och del 11. Och del 12. DUH!
    Jag såg det igår. Just vad gäller 30+ känns det lite sådär relevant.

istapp:
    Om man hostar lungorna ur sig eller har ont i halsen tycker jag att man kan hålla sig hemma. Men vi har varit på ÖF eller haft O på dagis när han har varit snorig, så länge det inte är grönt snor eller han är hänging. Jag tänker att förkylningar har de ju ändå så det går inte att undvika. Men det är såklart en fråga om hur förkylda de är.
    Gladhannapanna skrev 2011-03-02 16:42:32 följande:
    Jag träffade en familj med åtta barn där mamman hade sytt byxor/kjolar i lila och så hade de vitt upptill, som ett barnhem...
    Hade hon sytt dem av gamla gardiner? *Do - a deer, a female deer....*

Ego:
    Det känns som att O har blivit äldre på bara några veckor. Det kommer nya ord mest varje dag, tex ja. Han är jättesöt när han säger ja och försöker nicka. Visserligen är de slesta orden bara enstaviga, förutom gurka som det tjatas om mest hela tiden. Och han tar sig för att flytta sin pall eller stolar så han når det han vill och han kan lägga knoppussel. De sista spåren av bebis bara försvann.
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13