• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

{#emotions_dlg.flower}Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

Mer om oss som hänger i 30+trådarna kan man läsa här: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m54549982.html

• Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13
  • johlinn

Pyttis - försöker med det också, men hinner inte alltid med...

Näh, tärning verkar INTE så kul o klä ut sig till

• Pysslig
    Pyttis, å det är en guld kommentar, det måste ni komma ihåg till hennes bröllopstal!!! Sötnos!
  • CaCC
    Barbabok skrev 2010-12-09 17:07:13 följande:
    Kikar in med influensa eller nåt? Fy vad jag har kräkts inatt, och resten kom andra vägen. Inte feber men nära. Har fått i mig lite vatten och Proviva men det åker hiss. Värre har varit att J ju är hemma och hyfsat pigg så jag har nog varit sämsta mamman nånsin idag för henne, bara legat. Hon fick yoghurt och bananer till lunch, jag fixar inte att stå upp. Nu har sambo åkt iväg till mormor med henne så jag har egentid, lyx!
    Fy vad jobbigt att må så. Förstår att du inte orkade laga lunch, då får det bli nödlösningar. Hoppas du kryar på dig snart. {#emotions_dlg.flower}
  • cilla67

Tack för tips! Jag hittade en tomtedräkt, det var ganska utplockat, men den gjorde succé i alla fall. Sällan har A varit så glad för något! Han sover nu sött i denna tomtedräkt, med mössa och allt! Hjärta

• CaCC

Pysslig - Ja det verkar som om hon faktiskt lyssnade och att jag kan få beviljad igångsättning för henne. Sen är ju frågan om vad läkaren säger som jag ska träffa i januari. Hoppas hon lyssnar också. Annars så ska jag smitta henne med min ångest så hon får känna på hur det känns att leva med det.

• CaCC
    cilla67 skrev 2010-12-09 22:00:07 följande:
    Tack för tips! Jag hittade en tomtedräkt, det var ganska utplockat, men den gjorde succé i alla fall. Sällan har A varit så glad för något! Han sover nu sött i denna tomtedräkt, med mössa och allt! Hjärta
    Vilken sötis
  • CaCC

Vi var hos mina svärisar och hälsade på förut för jag ville testa och se om det vi pratade om i söndags hade gått in hos dem. Vi fikade som vi alltid gör när vi är där och hon frågade om E skulle ha något och när jag sa att "vatten blir bra och en clementin" så lyssnade hon på det. Sen blev jag rätt full i skratt ska jag säga, E kusin som är 3 år var där också (hon mer eller mindre bor där kan man tro) och så säger min svärmor så här till henne:
    "Vill du ha lite glass i en tallrik" varpå kusinen svarar ja, då säger svärmor högt och tydligt "Ja det är väl klart att du ska få lite gott och äta du med". Tror ni det var menat som en pik till mig eller?? Skulle nog tro det jag. Stackars vår dotter som inte får äta sånt där ännu. Vi är så elaka jag och min man. Fast hon tror väl att det bara är jag som tycker så och att jag har övertalat min man om det. He he.

När vi kom hem så var klockan läggdags för E och jag gick ner och gjorde henne klar, sen gav jag henne välling, borstade tänderna och läste saga. Så satt vi och myste i fotöljen och myste innan jag la ner henne i sängen. Drog upp speldosan och sa gonatt och gick ut. Hon grät tills jag kommit ut och stängt igen dörren på glänt, sen blev hon tyst, sen har det varit knäpptyst hela kvällen. Första gången på ett tag nu som hon somnar så bra på kvällen. Får se om det var en tillfällighet eller om det har vänt.

Nu ska jag krypa ner i en skön säng och lyssna på ljudbok innan jag somnar. Imorgon ska vi på avslutning på öppna förskolan och tomten kommer dit. Ska bli roligt att se hur E reagerar på det.

• Limefrukt
    Fio: GRATTIS!!!!! Vad bra att du skriver om såna viktiga saker i den här tråden också. Jag hänger inte alls i den andra...
    *~*~* har världens sötaste dotter *~*~*
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13