• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

{#emotions_dlg.flower}Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

Mer om oss som hänger i 30+trådarna kan man läsa här: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m54549982.html

• Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13
  • Elsis

CaCC, tyvärr tror jag inte att vi vinner så mycket på att byta svärmödrar, för min har samma uppfattning som din, att man kan ge sötsaker om man vill, för det får ju en farmor. I lördags var vi ute o fikade, A fick ostsmörgås + semper smoothie, som hon är väldigt förtjust i. Sen tiggde hon bär av svärmor, från hennes cheescake. När svärmors bär var slut, skulle jag just ge A av mina bär, men då säger svärmor. "Jag vet inte om hon får äta såpnt? (själva ostkrämen), och innan vi hinner svara stoppar hon en sked i munnen på A. Varför då fråga?

• ilja73
    Somnat skrev 2010-12-06 13:54:46 följande:
    Jag behöver skriva en ansökan så jag hamnade här. Logiskt, eller hur?!
    Ja, ansökan skriver man på datorn, FL finns på datorn. Hur logiskt som helst
    Har inga tips om att flyga med liten men hoppas att det ska gå bra.

Persefone:
    Jag vet inte hur mycket du har att säga till om men säg att du inte vill flytta upp honom. Det måste ju finnas fler barn i ungefär samma ålder som de kan flytta istället, eller så får småbarnsavdelningen vara lite större ett tag. Finns det några andra barn som är 2-2.5 år på storbarnsavdelningen? I så fall kanske det kan vara ok att flytta upp honom.
  • ilja73
    NalleStockholmsplaydateNalle
    7 januari
    Persefone
    Somna
    Annaloo
    Fiolina

8 januari
    Lime
    Somna 
    Fiolina
  • CaCC
    Elsis skrev 2010-12-06 15:21:00 följande:
    CaCC, tyvärr tror jag inte att vi vinner så mycket på att byta svärmödrar, för min har samma uppfattning som din, att man kan ge sötsaker om man vill, för det får ju en farmor. I lördags var vi ute o fikade, A fick ostsmörgås + semper smoothie, som hon är väldigt förtjust i. Sen tiggde hon bär av svärmor, från hennes cheescake. När svärmors bär var slut, skulle jag just ge A av mina bär, men då säger svärmor. "Jag vet inte om hon får äta såpnt? (själva ostkrämen), och innan vi hinner svara stoppar hon en sked i munnen på A. Varför då fråga?
    Det är så respektlöst tycker jag att bete sig så, det är så man skulle vilja slå till dem och be dem vakna ur sin lilla värld.
  • johlinn

juni - hoppas du fick sova lite! Fint namn - hoppas killen fått igång mjölkproduktionen så att han inte behöver äta lika ofta längre!

• Älgen

Jag vill köpa ett fårskinn att ha i pulkan. Vet nån om IKEA eller Mio säljer nåt som är bra?

• Somnat

Persefone:
    Jag köpte ett Löttorp (långhårigt vitt) till Gs vagn på IKEA. Kostade 299:-, tror jag. Det är ett skinn, till skillnad från barnkedjornas för runt samma pris som är skarvade. Exakt hur garvningen gått till vet jag inte, men jag betvivlar att det är på samma sätt som för tvättbara skinn. Som kostar mer än dubbelt så mycket.

IKEA har grå skinn också. Korthåriga och några tior dyrare.

Vad MIO har vet jag inte, men har inte sett skinn någonstans som kan matcha Kamprad i pris.

• Limefrukt

Persefone: Ska du bara ha ett skinn till pulkan så tror jag att ikeas är bra. Vi har ett dyrare tvättbart lammskinn i vagnen och ett annat fårskinn (som är köpt i någon baby-butik) till pulkan.

*~*~* har världens sötaste dotter *~*~*
  • Elsis

CaCC, ja precis. Men nu har svärmor iaf åkt hem för den här gången, men hon är tillbaka till jul.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13