• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

{#emotions_dlg.flower}Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

Mer om oss som hänger i 30+trådarna kan man läsa här: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m54549982.html

• Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13
  • CaCC
    afrodite76 skrev 2010-12-08 20:29:45 följande:
    CaCC: A kan inte gå ännu så tror att vi kommer att behöva ha en vagn till honom ett tag till. Har också tittat på Babyjoggern men inte riktigt bestämt mig för om jag tycker om den eller inte. Den är ju händig då man kan möblera om den lite hur som helst och inte bred heller....hmmm...kanske ska ta mig en titt på den igen och prova med A i.
    Ja då förstår jag att ni behöver en syskonvagn
  • cilla67

Den pålitligaste informationskällan av alla, TRÅDEN!

Vårt dagis har först vid direkt fråga igår meddelat att, ja, på måndag när det är luciafirande ska barnen ha antingen lusse-,  tomte- eller pepparkaksdräkt.  Var hittar jag det?
    Jag såg en jättesöt pepparkaksklänning på PoP för ett tag sen, men det känns inte riktigt aktuellt... Jag såg nåt annat, någon annanstans på stan förra veckan, men jag minns inte alls var. Har någon ett bra tips?

• Namaste72

cissi: Åhlens har!

{ Mamma till världens finaste dotter }
  • CaCC
    cilla67 skrev 2010-12-09 12:50:07 följande:
    Den pålitligaste informationskällan av alla, TRÅDEN!

Vårt dagis har först vid direkt fråga igår meddelat att, ja, på måndag när det är luciafirande ska barnen ha antingen lusse-,  tomte- eller pepparkaksdräkt.  Var hittar jag det?
    Jag såg en jättesöt pepparkaksklänning på PoP för ett tag sen, men det känns inte riktigt aktuellt... Jag såg nåt annat, någon annanstans på stan förra veckan, men jag minns inte alls var. Har någon ett bra tips?
    Om jag inte minns helt fel så har jag sett sånt på Kappahl. Så kolla där
  • Annaloo

Cissi: Åhlens har fina tomtedräkter, och jag tror att de flesta av HM, Lindex och KappAhl har med. Annars funkar ett rött underställ med Mössan åker ju ändå av efter tre sekunder så den behövs ju egentligen inte

• Annaloo

Cissi: Tre svar på tre minuter är rätt bra faktiskt

• cilla67

Anna, precis! Det är nästan så att jag skulle nöja mig med en mössa! Röda kläder har han ju redan!

• CaCC
    cilla67 skrev 2010-12-09 12:54:39 följande:
    Tack! Tråden är som vanligt en klippa att luta sig mot!
    Ja, det är skönt att veta att den finns
  • ilja73
    Piggley Wink skrev 2010-12-08 13:12:48 följande:
    Fio: Jag be av en tand på en soltorkad tomat för ett par år sen
    Men då kan man ju lika bra äta hur mycket knäck som helst. Spelar ju ingen roll vad man äter

Cacc:
    Vad skönt att BM lyssnar och tar dig på allvar. Får man fråga varför du inte vill gå över tiden?

afro:
    Vad skönt att ni fått dagisplats. Vi har sökt till februari men vi får antagligen inte reda på nåt förrän efter jul.
    Jag tycker det är synd att nästan alla syskonvagnar är framåtvända. Jag vill inte att den lill* ska behöva sitta framåtvänd när den är ett halvår och vill börja sitta upp. Teutonia är väl bra på det viset iaf. Sen finns det ju Phil and Teds där de sitter över varandra men jag är inte så förtjust i den.

För den som inte läser planerartråden och undrar varför jag vet nåt om syskonvagnar så kan jag berätta att jag plussade för en vecka sen . Jag vågar inte flytta in i syskontråden än eftersom det är så tidigt.
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13