• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

{#emotions_dlg.flower}Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

Mer om oss som hänger i 30+trådarna kan man läsa här: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m54549982.html

• Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13
  • Marge75
    asap skrev 2010-12-11 19:52:10 följande:
    Dubbelvagn - vi har en Easy Walker som vi kände var lite större än de flesta andra märken (dvs mera sittutrymme, främst på längden) och är nöjda med den. Nu är den utlånad till kompisar, men vi får väl begära tillbaka den i sommar när vi får vår trea. 
    Eh ... visste jag det där?! Har jag helt förträngt det? Jag har inte alls fattat att ni väntar en trea - GRATTIS om jag inte sagt det förr!

Cissi - A måste ju ändå vara världens näst sötaste kille!! Hjärta

Pysslig, underbart att mannen förstått att det finns ett konto som han behöver sätta in på! Men i sommar säger du? Är inte det lite spännande?

Persefone - tyvärr, har inte koll på författaren. Ela kanske har en gissning?

Olimpia - vad spännande med nya jobbet, spark i baken till på måndag! 
  • Marge75

Anna - shit!! Ja, det blir lite olika här i livet, kan man säga. 
    Jag har en kollega som är några år äldre än jag, vi känns hyfsat jämnåriga, vi befinner oss i ungefär samma situation jobbmässigt, har samma humor, samma referensramar. Hennes barnbarn är ett halvår äldre än S ...

• MrsFreckles

Oj vad jag tjatat om lussebullar och julklappar...hade visst namt det i tidigare inlagg

Anna - har en hogstadiekompis (eller egentligen anda fran lekis) som bor granne med mina foraldrar nu, och fick sitt forsta barn nar hon var 19, och sitte fjarde forra aret da hon var 36...olika val!

Pysslig - helt klart nagot annat nar man gar ut pa restaurang utan barn. Skont med lite avkoppling.

Marge/Assar/Pysslig - tack! ja det kanns kul med nytt jobb. det kanns som det ar mer i den riktning jag vill och hoppas pa lite lugnare tider nu, tredje jobbet pa ett ar

• Älgen
    Annaloo skrev 2010-12-11 21:18:31 följande:
    Hoppar in med lite ego, för en gångs skull dock lite annorlunda... Drömmer Fick precis veta (via FB - vad annars ) att en av mina bästa vänner från högstadiet och gymnasiet blev farmor igår. FARMOR!!!!! Hon är tre månader äldre än jag och jag går här och hoppas få bli gravid igen snart  medan hon har blivit farmor
    Vi har gjort lite olika val i livet kan väl kanske sammanfatta det som...
    Förvånad  Jag kan inte säga att jag är avundsjuk på din kompis dock, vill ha baby men inte farmor än...

Marge, jag tänkte att nån borde ha koll och om inte du har så var ju Ela min andra gissning, verkar dock som om hon helt själviskt väljer att föda barn istället för att hjälpa mig...

AssarP, har itne heller fattat nåt, ska du få en till? Grattis!

Hoppas alla magsjukor försvunnit, min son har inte haft magsjuka (än) och jag är så tacksam för det! FY!
  • Ela
    Älgen skrev 2010-12-11 23:20:22 följande:
    Marge, jag tänkte att nån borde ha koll och om inte du har så var ju Ela min andra gissning, verkar dock som om hon helt själviskt väljer att föda barn istället för att hjälpa mig...
    Näää, så självisk skulle jag aldrig vara! Jonathan Franzen heter författaren. Men varför du och Marge tror att jag skulle veta det bara så där förstår jag inte. Däremot är jag ju en jäkel på att kunna hobby-detektiva på nätet - kanske p g a mitt yrke.
    Två är dubbelt så bra
  • Mrs Firren

Men grattis till tillskottet AssarP! *helt missat*

• ilja73
    Assar:
    Jag har nog också missat att du är gravid. Grattis, när är det tänkt att den ska komma?
    Kan man ha barnet bakåtvänt i Easy Walkern?

Pysslig:
    Vad härligt med julbord och att bara umgås med vuxna när man gör det

Annaloo:
    Tänk om man hade fått barn för ca 20 år sen. Undrar hur livet hade sett ut då. Då hade jag ju inte haft OliverFörvånad
    MrsFreckles skrev 2010-12-11 21:59:15 följande:
    Oj vad jag tjatat om lussebullar och julklappar...hade visst namt det i tidigare inlagg
    Börjar komma i julstämmning

Pysslig:
    Hade inte du koll på det här med höger- och vänsterhänthet, när de utvecklar det. O äter helst med vänsterhanden när han äter med sked men sen använder han helst högerhanden när han äter med händerna. Sambon är lite dubblhänt, dvs han gör vissa saker med vänster och vissa med höger. Kan man se redan nu om han är lite vänsterhänt?
  • Ela
    Gladhannapanna skrev 2010-12-12 12:55:52 följande:
    Ela: Ingen bebisleverans idag?
    Oooohhh, noooo. Maken som har varit rejält sjuk är visserligen på bättringsvägen nu men magsjukan vandrar fortfarande runt i vår första-hands-barnvaktsfamilj. Så jag lär väl få knipa till dödagar.
    Två är dubbelt så bra
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13