• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

{#emotions_dlg.flower}Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

Mer om oss som hänger i 30+trådarna kan man läsa här: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m54549982.html

• Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13
  • MrsFreckles

Persefone - vi forsoker fira i Sverige varannat ar och i Portugal varannat men i ar fick maken inte mycket ledigt sa vi blir kvar, lite trist men ska ocksa bli skont att inte resa som vi alltid gor, och oroa sig for vadret mm... Har precis bokat biljetter till en julcircus de har i Hyde Park, ocksa en stor marknad och tivoli mm sa vi ska dit den 24, tror det blir kul for M! Jobbar ju till den 23. Pa julaftons kvall sa blir det lite svensk julmat;  en Jansons, kottbullar, agghalvor mm och Mozartkulor...ett maste! Och pa juldagen tankte vi ga till katolska kyrkan har i narheten och sedan forsoka oss pa att laga kalkon! Sa det blir en salig blandning av traditioner i ar

I mellandagarna kommer en mycket god van och halsar pa fran Sverige och ser verkligen fram emot det!

Cissi - vilken tur att spisen gick att laga! gulligt att han blev sa glad 

Har har vi bakat lussebullar, imorgon ar det dags att kopa sista julklapparna som ska skickas till Sverige samt med till Portugal.

• ilja73
    afrodite:
    Tack
    Ja, det där med vagn är inte lätt, jag vet inte alls hur vi ska göra med det och vad vi ska ha.

Olimpia:
    Tack
    Vad skönt att kunna lämna ifrån sig jobbet och känna sig nöjd med sig själv. Lycka till på måndag.

Cissi:
    Tänk att en leksaksspis kan betyda så mycket
  • asap

Eftersom jag inte "bloggat in", som min farmor säger, på hela veckan så har jag bara skummat igenom, och nu minns jag inte vem som skrivit vad.... Men jag försöker mig på lite kommentarer ändå.

Hoppas alla magsjuka har slutat kräkas nu! Usch och fy, det är verkligen inte kul.

Dubbelvagn - vi har en Easy Walker som vi kände var lite större än de flesta andra märken (dvs mera sittutrymme, främst på längden) och är nöjda med den. Nu är den utlånad till kompisar, men vi får väl begära tillbaka den i sommar när vi får vår trea. Jag har inte kollat om det passar med ståbräda på den, men det hade ju varit bra. Fast å andra sidan blir det kanske vansinnigt tungt att knuffa runt på tre ungar? 

Olimpia - Skönt med så lyckat avslut på gamla jobbet, du slutar verkligen med flaggan i topp! Låter som att ni kommer få en toppenjul också med det bästa av allt. Men vad är mozartkulor egentligen? Jag har hört om det förr, tror jag sett dem i affären också, men jag tror aldrig jag har smakat någon. Vad smakar de?

• MrsFreckles
    Gladhannapanna skrev 2010-12-11 20:01:02 följande:
    Assar: Mozartkulor är en bit nogat inlindad i mandelmassa och doppad i choklad. Mums!
    Verkligen mums! Kor dock en latmansvariant som inte ar sa dum den heller, har Nutella istallet for nougat!
  • CaCC
    afrodite76 skrev 2010-12-10 20:40:33 följande:
    Fiolina: GRATTIS!!!!!!! Gillar inte heller vagnar där dom sitter över varann, kul att titta in i ryggen på den andra, njaa, inte min smak och vill inte heller direkt att den lill* ska behöva sitta framåt så tidigt men om jag resonerar så så är det nog "bara" Brio och Emmaljunga som passar och dom känns också lite stora. Tror att jag är lite för komplicerad men mina krav.
    Babyjogger City Select är en vagn som går att ha barnen vända emot sig och som de inte behöver titta i ryggen. Det är ju en tandemvagn. Den har 16 olika kombinationsmöjligheter. Sen är den ju inte bredare än en vanlig vagn och går att använda som singelvagn också. Enda nackdelen med den är att den är rätt dyr.
  • Pysslig
    Cissi, tomtedräkt, ryggsäck och lagad spis, vilka turdagar för A! Skrattande

CaCC, hoppas att läkaren lyssnar på dig. Huvudsaken är ju att svärmor respekterade er vilja om att inte ge glass. Sedan är det ju klart att hon pikar för det är ju inte hennes åsikt, men det kan man ju leva med.

Persefone, tack för syskonvagnstipset!

Johlinn, men vad jobbigt för stackaren att den där jädrans magsjukan hänger kvar fortfarande. Rynkar på näsan

Olimpia, vad kul med huvudfotingarna! Skrattande Vad snabbt du börjar på nya jobbet, kul!

Idag åt vi julbord ute med min familj, ja vi och vi, jag och min familj för dotra har feber så maken fick stanna hemma. Han har börjat bygga på plusskontot inför hans USA resa i sommar. Det var både gott och mysigt. Och jag kunde ju koppla av och både äta, prata och lyssna! Tomte
  • Annaloo

Hoppar in med lite ego, för en gångs skull dock lite annorlunda... Drömmer Fick precis veta (via FB - vad annars ) att en av mina bästa vänner från högstadiet och gymnasiet blev farmor igår. FARMOR!!!!! Hon är tre månader äldre än jag och jag går här och hoppas få bli gravid igen snart  medan hon har blivit farmor
    Vi har gjort lite olika val i livet kan väl kanske sammanfatta det som...

• Annaloo

Cissi: Härligt med uppskattning!

Pysslig: Låter som ett riktigt trevligt julbord!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13