• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

{#emotions_dlg.flower}Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

Mer om oss som hänger i 30+trådarna kan man läsa här: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m54549982.html

• Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13
  • Älgen

Johlinn, gott att se dig och tack för ditt sms!

Somna, vill gärna träffas och se alla babysar i helgerna men inte torsdag på trettonhelgen, då jobbar jag. Vi kan väl ta fredag? Gör genast en lista!

7 januari
    Persefone

Jättekul idé! Speciellt nu när jag tagit mig i kragen och mår toppen igen...

• Älgen

Somna, imorse tog jag fram mina änglabarn och tänkte då på vårt kollektiv. Kommer gå mycket pengar av budgeten till mat när G, S och N bor ihop!

• afrodite76

Elsis: Grattis till graviditeten Känner ingen det där med en osmidig make som kommer hem efter jobbet, suck.

Olimpia: Tackar och grattis till nya jobbet

Fiji: Låter inte som en bra dagis det där. Klart man vill ha info om allt, det negativa som det positiva. Man lämnar ju ändå sitt/sina barn hos dom. Hoppas att ni hittar något nytt.

Pysslig: Tackar Låter som om ni har en toppen dagis, önskar att A kunde också få börja på sånt snart istället för att umgås med en trött mamma.

☆° ★ Vår prins föddes 09 11 25, prinsen blir storebror 11 01 27★ °☆
  • Älgen

Men trevligt kommer det att bli. Jolinn, du skriver när du vill och orkar. Dock skönt för oss att höra från dig. Kramar.

• Somnat

Johlinn:
    Kram på dig! Jag förstår att ni är trötta. När man är mitt uppe i något jobbigt så slutar man liksom reflektera och kör bara på. För det finns inget alternativ. Sedan när det är över och man andas ut så kommer alla tankarna. Och tröttheten. Jag förstår att det är jobbigt att läsa om barn som är friska. Jag hade känt precis likadant. Jag känner precis likadant fast det gäller andra saker.

Tack för tipset om bananglass!

Älgen skrev 2010-12-04 22:28:07 följande:
    Somna, imorse tog jag fram mina änglabarn och tänkte då på vårt kollektiv. Kommer gå mycket pengar av budgeten till mat när G, S och N bor ihop!
    Tell me about it! Mina föräldrar är här i helgen och de är helt fascinerade över vad G stoppar i sig. Fast vi kommer iofs inte att behöva ngn hund i kollektivet för vi kommer inte ha några rester. Där sparar vi en slant!

Skönt att du mår bättre!

Idag har vi misshandlat vår son. Först tvingade vi honom att vara vaken en timme längre än han brukar innan middagsvilan och en halvtimma av den tiden tillbringade vi badandes. Vår babysiminstruktör hade blivit kontaktad av en student på Berghs som ville ta bilder på ett barn som dök och G älskar att dyka så hon frågade oss. Det var lite knappt om tid, därav den udda tiden mitt i vilan. G var iaf glad och dök som en fisk. Upp och ner, fram och tillbaka. Jag tänkte inte på att de sväljer en del vatten när de dyker förrän instruktören sa till oss att nu fick det räcka. Allt gick iaf bra, vi gick upp, duschade och G somnade som en stock. När han vaknar två timmar senare hade han dock jätteont i magen. Stackars mammas älskling! Fy vad jag kände mig usel som lät honom dyka som han gjorde. Det dröjde säkert en kvart av jämmer och gråt (G gråter väldigt sällan och aldrig på det här sättet) innan gaserna började komma ut. När de gjort det var han dock sitt vanliga glada jag igen. Men ändå. Jag borde verkligen förstått att han inte vet sitt eget bästa. En liknande sak hände när han började äta vanlig mat. Han har älskat mat från första stund, så vi gick upp för fort i portionsstorlek och det gav naturligtvis en väldig magknip. Hemska mamman!

• Somnat
    NalleStockholmsplaydate 7 januariNalle
    Persefone
    Somna

(Fast vi kanske borde ha med den 8:e el 9:e också ifall folk jobbar på fredagen som ju inte är en röd dag... Om det är så och ni vill vara med - Sätt upp en dag som ni kan så fortsätter vi fylla på)
  • Annaloo

Elsis: Jag tar din make + svärmor om du tar mina!

Gullet: Starkt jobbat!!! Jag förstår att det tar emot att ge sig in i överklaganscirkusen, men jag tycker det är jättebra att du gör det!

johlinn: Skönt att höra ifrån dig *kram* Jag kan egentligen inte ens föreställa mig hur tufft du måste ha det ganska ofta, men upprepar att E har haft tur som fick födas av just dig!

Ela: Spännande!!!!

Ego: Borde ha gått och lagt mig för länge sen, men jag sköt upp disken så länge att tröttheten gick över... Just nu är det ganska bra här hemma, men jag laddar inför morgondagen då vi ska fira svårmors födelsedag... Med lite tur vaknar jag med feber eller nåt så jag får stanna hemma...

• Annaloo

Jag har för mig att jag tog ledigt den 7:e för att dagis är stängt, annars kommer jag förmodligen inte ha något uppdrag då så...

NalleStockholmsplaydate 7 januariNalle
    Persefone
    Somna
    Annaloo

• MrsFreckles

Johlinn - kul att du kikade in, skont att ni mar bra! Ni har gatt igenom jattemycket, klart ni ar trotta.  Jag kan absolut forsta att det blir en massa blandade kanslor nar du laser om andra barn,  hoppas du fortsatter att beratta om hur du kanner har i traden.

Idag ar det tankt att vi ska kopa julgran, tycker om att ta in den sa tidigt som mojligt sa man far njuta av den lite mer! Hemma sa tog vi alltid in den den 23 december, och det var ju speciellt det med, men som sagt, nu skapar vi egna tradiitoner

• asap

johlinn - Hej på dig, kul att du tittade in. Förstår att ni är trötta efter allt ni gått igenom med op. Hoppas ni får en lugn och skön jul så att ni får ladda batterierna ordentligt.

Somna - Det är svårt det där att avbryta något man vet att de gillar för att det kanske kan komma surt efter. Då känner man sig ju rutten som säger stopp till det där roliga också. Skönt att det onda släppte efter några rejäla brakare iaf.

Annaloo - Bra tänkt där, med att byta man+svärmor ett tag. Av någon anledning brukar man lättare stå ut med andras eländiga släktingar.

Olimpia - Mysigt med gran! Ni brukar väl ha er gran på balkongen va? Då kanske den håller sig hela julen, men vi som har vår gran inne vill inte ta in den för tidigt, för då lär det inte finnas några barr kvar tills tomten kommer. Jag tycker alltid den brukar börja barra innan ljusen är tända ens.

Det har varit så mysigt på morgnarna igår och idag. Barnen har vaknat och inte krävt att vi ska kliva upp direkt och fixa frukost, utan de har skötit sig själva en lång stund. Ida fixar plats åt Gustav i hennes säng, fluffar kudde och ger honom nallen. Så ligger de där bredvid varandra och sjunger sånger och Ida läser Bamse för Gustav. Underbart att ligga och lyssna på dem! Igår hörde vi Ida säga "Ska jag lägga täcke på oss Gustav? Sådär. Det blev väl fantastiskt!"Hjärta

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13