Johlinn:
Kram på dig! Jag förstår att ni är trötta. När man är mitt uppe i något jobbigt så slutar man liksom reflektera och kör bara på. För det finns inget alternativ. Sedan när det är över och man andas ut så kommer alla tankarna. Och tröttheten. Jag förstår att det är jobbigt att läsa om barn som är friska. Jag hade känt precis likadant. Jag känner precis likadant fast det gäller andra saker.
Tack för tipset om bananglass!
Älgen skrev 2010-12-04 22:28:07 följande:
Somna, imorse tog jag fram mina änglabarn och tänkte då på vårt kollektiv. Kommer gå mycket pengar av budgeten till mat när G, S och N bor ihop!
Tell me about it! Mina föräldrar är här i helgen och de är helt fascinerade över vad G stoppar i sig. Fast vi kommer iofs inte att behöva ngn hund i kollektivet för vi kommer inte ha några rester. Där sparar vi en slant!
Skönt att du mår bättre!
Idag har vi misshandlat vår son. Först tvingade vi honom att vara vaken en timme längre än han brukar innan middagsvilan och en halvtimma av den tiden tillbringade vi badandes. Vår babysiminstruktör hade blivit kontaktad av en student på Berghs som ville ta bilder på ett barn som dök och G älskar att dyka så hon frågade oss. Det var lite knappt om tid, därav den udda tiden mitt i vilan. G var iaf glad och dök som en fisk. Upp och ner, fram och tillbaka. Jag tänkte inte på att de sväljer en del vatten när de dyker förrän instruktören sa till oss att nu fick det räcka. Allt gick iaf bra, vi gick upp, duschade och G somnade som en stock. När han vaknar två timmar senare hade han dock jätteont i magen. Stackars mammas älskling! Fy vad jag kände mig usel som lät honom dyka som han gjorde. Det dröjde säkert en kvart av jämmer och gråt (G gråter väldigt sällan och aldrig på det här sättet) innan gaserna började komma ut. När de gjort det var han dock sitt vanliga glada jag igen. Men ändå. Jag borde verkligen förstått att han inte vet sitt eget bästa. En liknande sak hände när han började äta vanlig mat. Han har älskat mat från första stund, så vi gick upp för fort i portionsstorlek och det gav naturligtvis en väldig magknip. Hemska mamman!