Olimpia, grattis till nya jobbet! Förstår att det blir skönt att lämna det kaoset bakom sig.
Juni, kan addera barnfrisören i stort inköpscentrum till listan över inte så bra ställen. Nästa gång får hon haka på till min frissa!
Somna, ja i min familj får man inte heller lita på att det är samma i kartongen som kartongen visar!
Julkort, det bidde helt vanliga man köper i affären! Alla är nästa klara att gå iväg. Skönt.
Afro, välkommen hit!
Här är det tvärtom, mössa, halskrage, vantar och skor skulle hon gärna ha på hela tiden, men det godkänner inte mamma.
Men hon vägrade skor i början, vi hade invänjning med skor på inne och så vips var det ok med skor.
Katelynn, grattis till att du är fullärd! 
Elsis, hmmm, make och svärmor på köpet, är de bra på att skotta?! 
Gullet, håller tummarna för överklagan!
Fiji, BYT FÖRSKOLA!!! Hos oss får vi veckobrev där de skriver vad som hänt och presenterar menyn nästa vecka. De skriver upp hur barnen sovit och ätit varje dag på ett papper vid ingången. De hänger upp foton ifrån dagarna i hallen. Vi får en kort rapport för dagen varje dag när vi hämtar. De har temadagar och nu när det är så kallt har de varit inne och bakat pepparkakor, tom de små barnen. Vi har haft föräldramöte, samverkansmöte, personligt inskolningssamtal (efter inskolningensslut) och personligt möte gällande utvecklingsplanen för L. De tar varje dag emot barnen med ett leende och är jätte duktiga på att få barnen att glömma mamma eller pappa vid lämningen. De ser barnen och vet vilka som hakar på i deras rutiner och vilka som har lite svårt för att lämna leken när det tex är lunch och därmed kan de hantera barnens olika behov. L har haft lite klet i ögat, inte infektion bara klet pga trång tårkanal och kallt väder. Inte sjutton har de ens kommenterat det utan de vet att det är normalt.
Så jag ville bara ge exempel på vad ni borde kunna förvänta av er förskola.
Här har vi också klarat av en magsjuka. Maken och jag verkar ha klarat oss. Men jösses vad hon kräktes ner allt. Vi inser nu att vi måste ha en torktumlare så nu ska det stora chabraket till hörnbadkar troligen bort och in med ett vanligt badkar så vi också får plats med torktummlaren. Får se när vi tar tag i det.
Imorgon ska vi julmysa på skansen och på söndag kommer föräldragruppen hit på lek och glöggdate!
Kanelkakorna har just kommit ur ugnen, tack L för att du sov medan jag bakade!