Limegrön, nej men vilken tjej ni har, hur sjutton har hon energi till att vara vaken så mitt i natten. Även om hennes taktik är rätt bra att sjunga så hon inte somnar om.
Somna, varför är jag inte förvånad över att G är en klätterapa under upplärning!
Vi har en tvättbänk i badrummet, där står toaborsten och på gästtoan står de uppe på badrumsskåpet... Vi har samma modell som Cissi pratar om, borsten står i en hög behållare med lock, så det är lätt att hiva upp den och få ner den utan otrevliga saker skvimpar ut.
Hanya, iiii för att städa badrummet med toaborsten.
Fiji, vårt dagis ringer inte heller en massa. Inte en enda gång hittills och då fick hon feber på kvällen då hon var sjuk för ett par veckor sedan. Hon var säkert hängig/gnällig under dagen innan men inte ringde de (jag menar det ur positiv synvinkel, hade hon varit super hängig så hade de så klart ringt.). Hängig och grining kan man ju vara om man sovit dåligt på natten.
Att gömma långt in bakom toan fungerar inte här för det är ju där allt det spännande finns och om man kämpar kanske man kan trycka in sig mellan toan och väggen för att se om det finns något spännande där, går inte helt bra när det bara är typ 5 cm mellanrum!
Ela, märks att du är tvåbarnsmamma med en tredje på G, två barn samtidigt uppe på toan!!!
Har ni en blivande äventyrare i er R kanske! Vi kände henne redan som nyfödd ska jag tänka när man får läsa hennes självbiografi!
Sahrakka, syrrans barn har gått i 1-3 års grupp resp 1-5 års grupper. Det sistnämnda var sämst. Det är svårt att göra en samlad aktivitet med barn i så olika åldrar. De gör aldrig större utflykter för de har ju 1 åringarna som inte orkar med. + att småbarnen blir lite nedsprungna. Personligen har vi L i en småbarnsgrupp och det är så suveränt att i de gruppen är alla 1 år som ska fylla 2. De delar gård med barn som är upp till 3 år. Fungerar sååå bra.
Alltså barn ska vara trygga på förskolan. Om vagnarna står på en innergård edy skulle jag inte oroa mig men om det är nära mot gatan så skulle jag också oroa mig.
Nu läser jag Elas inlägg om 1-5 årsgrupp men med tvärgrupper. Det lät ju toppen, så är det inte på systersonens dagis där är de bara blasé och verkar inte köra så hårt med pedagogiska övningar. Fattar inte varför syrran inte bytt dagis om jag ska vara ärlig.
Aigee, ja det är kul med ansvar för en liten knodd! Förste champinjondelare är ju ett toppen uppdrag!
Ela, ja salladsslungning lär jag få hjälp med för den kör redan hårt på tomgången!
L's insikt idag, det är jobbigt att det fastnar en massa rispuffar mellan tårna när man kliver omkring barfota på köksgolvet!
Men det lär nog spridas lika många på golvet igen nästa chans som ges!