Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

E. har även spontant tecknat sko och bok. Dubbel kommunikation

• johlinn

johanna - pratkvarn är han, men det mesta är fortfarande joller

Duktiga E. som kan säga ba-ba Det är klart han ska prata engelska, internationellt gångbart ju

• johlinn

kate - varför göra det enkelt när man kan göra det svårt?

Assar - haha, vilken fälla! Ah men deras mormor och morfar och farmor och farfar var också ankor.......

• johlinn

Marge - den onda modern Närå, det tyder nog mest på att han är trygg där också precis som hemma. Och det är ju allti skönt att få rätt

För att ytterligare skryta kan E. även säga: pepe=äpple, tomat, lök eller annat runt vi har i frukt/grönsaksskålen på köksbänken, nan=banan och sin=apelsin, medicin eller russin.

• johlinn

skor - det ska tydligen vara bra med hård sula säger ortopedteknikerna. Nåt med hur den böjs och så... Vi "får" inte köpa vilka skor vi vill eftersom de måste passa ihop med skenorna. Därför blir det nästan bara dyrskor, 500 kr ungefär. Och iom det har vi bara ett par gympaskor, ett par inneskor/sandaler. Plus ett par stövlar. goretexkängorna är ju fodrade så de är kvar på hyllan nu.

• johlinn

MrsF - ja det är superhärligt! Senaste var ko=korv
    Definitivt en flerordsmening - en viktig sådan!

E. försökte byta bort sin hink mot en eller annan fotboll när vi gick förbi fotbollsplanen häromveckan. Han sträckte upp hinken mot planen och ropade bo bo bo Vet inte om tolvåringarna var så intresserade det blev inte rusning

• johlinn
    Somnat skrev 2011-04-28 08:02:22 följande:
    Kan du be dem definera "hård" vid tillfälle? För som jag har förstått det så ska sulorna inte vara för mjuka (som tex Converse) men heller inte hårda (som jag ofta upplever att det (ursöta) traditionella street/löparskomärkena är), utan mer... "stabila". Som tex Viking. Som går utmärkt att böja i tån, men inte på så många andra ställen.

Va? Ville de inte ha en hink? Tonåringar nuförtiden!Förvånad
    Precis som du beskriver vikingskorna - de ska böjas precis där tårna böjs men ingen annan stans
  • johlinn

Eller hur - en hink mot en boll det är ju ett toppenerbjudande! Fin hink också som det blir sandslott av med torn om man är försiktig när man bygger lol

• johlinn

Nån som vill ha en söt snart treåring? lockigt hår, har börjat lära sig prata! Bortskänkes mot hämtning... Jeeez, hur hinner en unge upp på bordet 15 ggr under en 3 minutersperiod när jag tom ÄR i köket samtidigt.

• johlinn

Ela - absolut - lockig ungdj*vel inklusive sanslottshink!

Tapeter river katten, så jag står helst över det.

Cissi - synd att han är bortlovad, annars hade det kunnat bli ett bra byte. E. är lite blyg nämligen i en tre-fyra minuter sådär, så då skulle du få det lite lugnt en stund...

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13