Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Namaste72 skrev 2011-04-11 21:31:07 följande:
    Känns tryggt med en tråd som heter " 30+ med första barnet 1-18 år, del 34567"

vänta du, snart är vi där lmao
  • johlinn
    Ela skrev 2011-04-11 22:37:24 följande:
    Proteiner, schproteiner...
    mmm, who needs em?
  • johlinn

ah, där tog mina tio fria minuter med barnet lugnt sittandes framför pingu slut och han börjar slänga dvd-filmer på golvet... Återkommer!

• johlinn

vad varje barn bör ha i sängen

cilla67 skrev 2011-04-13 21:18:14 följande:
    A kan skrika ibland, men det är mest för att han har bestämt sig för att den ena eller andre ska natta. Eller för att han har fått för sig att han ska ha nåt med sig i sängen som vi tycker passar bättre på annat håll. Får han inte som han vill gastar han ett tag.
    För ögonblicket är i-säng-utrustningen en flaska vatten, två cerat och en linsask... 
  • johlinn

Ela - härligt att få rätt, det är klart, då kan man somna

E. gråter aldrig i princip vid nattning. Men det är ofta han får hysteriska utbrott där inget duger. Inget... Och skulle vi försöka trösta eller så så blir han ännu argare. Vi brukar erbjuda honom att komma till oss, eller sitta bredvid tills han lugnar sig. Bara vänta ut det helt enkelt.

• johlinn

och fikorna man väl hinner med har en helt annan refräng - Nej E. inte ta koppen, nej E. inte kasta skeden, nej E. inte sand på bordet, nej E. inte boll på bordet, nej E. det är mammas kaka du har egen kaka, nej E....

• johlinn

här är det förkylt. iofs är jag mer sjuk än E., men han är hemma ändå eftersom han är gnälligare än vanligt. Jag tror inte det är april på riktigt. Maj kanske är det nya april?

• johlinn

bra att alla är överens maj är det nya april helt enkelt - alla är friska, inga syskon slåss eller är avundsjuka!

• johlinn

anna - är inte du kate

Somna - G och G - glasklart ju

Jag har ett barn som kan prata! Eller ja, några ord har ju kommit här och där tidigare, men nu börjar han fatta att det här med ord är det sätt som vi andra kommunicerar med, att han med hjälp av ord kan FÅ DET HAN VILL HA Jippie!! Senast i morse sa han "ditta" och pekade på mitt mjölkglas, klart han ska få dricka "Sed" betyder självklart sked och vad docka och kaka betyder tror jag inte ens ni behöver översättning på. Docka är nya favoriten nu, slår tom bollar ibland Och kaka är allt som är sött och gott. Såklart boll kan han också säga även om det blir bon (med franskt uttal) ibland och ibland även bo! (med eftertryck)

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13