30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Sara - sorry, missade ditt inlägg! Lät superläskigt, skönt att du är bättre!!!
Sara - sorry, missade ditt inlägg! Lät superläskigt, skönt att du är bättre!!!
Persefone- jag har medvetet struntat i att jag sänker min sgi rejält genom att gå ned i tid. Vårdbidraget som vi har är inte sjukpenninggrundande... Dock har jag ju rätt till det (om vi fortfarande har rätt till det dvs), även när jag är hemma med ett ev. syskon så det blir ju några kronor varje månad även om det inte täcker up helt. Jag jobbar 65% nu, lönemässigt hell, men livsmässigt underbart! Vårdbidraget är dock pensionsgrundande, så DEN ångesten har jag iaf sluppit... (jupp, jag är känd för att ta ut saker i förskott!! Långt i förskott)
Persefone - räkna på det! Jag ville ju jobba 75 för då skulle vi klara oss bättre ekonomiskt. men det var inte värt det för oss. Vi har mindre o röra oss med nu, men vi går runt iaf!
Totte går till doktorn läses flitigt här hemma! Tror den är jättebra för barn som varit hos läkare eller fått sprutor. E. sitter och funderar massor när vi läser den.
Somna - E. får inte ha mjuka saker. Han lker bara med bilar och bollar, duplo, tåg och bilar. Jag vågar inte riskera att han blir en "mjukis". Och en rosa sak som dessutom är mjuk känns jättefarligt!
leker
köpte en verktygsbänk till E. Men jag måste nog byta ut den, den var ju röd! måste ju ha blivit nåt slags fabriksfel!
Somna - underbart! Vilken syn
Assar - jag skulle gärna vilja ha en byggare med silvriga skor! Låter jättesnyggt