Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Sara - sorry, missade ditt inlägg! Lät superläskigt, skönt att du är bättre!!!

• johlinn

Persefone- jag har medvetet struntat i att jag sänker min sgi rejält genom att gå ned i tid. Vårdbidraget som vi har är inte sjukpenninggrundande... Dock har jag ju rätt till det (om vi fortfarande har rätt till det dvs), även när jag är hemma med ett ev. syskon så det blir ju några kronor varje månad även om det inte täcker up helt. Jag jobbar 65% nu, lönemässigt hell, men livsmässigt underbart! Vårdbidraget är dock pensionsgrundande, så DEN ångesten har jag iaf sluppit... (jupp, jag är känd för att ta ut saker i förskott!! Långt i förskott)

• johlinn

Persefone - räkna på det! Jag ville ju jobba 75 för då skulle vi klara oss bättre ekonomiskt. men det var inte värt det för oss. Vi har mindre o röra oss med nu, men vi går runt iaf!

• johlinn
    Ela skrev 2011-03-16 11:12:02 följande:
    Nu för jag in en MYCKET MYCKET viktig fråga i tråden och räknar med alla släpper det ni har för händerna och ilar till min hjälp.

Vi åker till Mallorca i början av juni och jag inser att min mage då inte kommer att vara i skick för att bekvämt kunna visas upp i bikini (särskilt inte då jag tillåter mig att äta vad jag vill så länge jag helammar eftersom jag har svårt att få i mig tillräckligt). Jag funderar på tankini men när jag googlar lite verkar all liv vara tighta och lite korta. Jag trodde att vitsen var att dölja lite och efterlyser lite VIDD och LÄNGD. Eller blir det för mycket tyg när man badar?

So shoot! Finns det något som motsvarar mina krav? Det får gärna gå att amma i den också men det rent estetiska är viktigast.
    Jag köpte en dyyyr (ja bara en typ femhundring, men mer än vad jag hade tänkt mig o betala egentligen) men toppenskönt baddräkt från stadium. Bra stöd för bysten och så tightar den till magen ordentligt. Jag är jättesnygg i den Kan kolla hemma vad det är för märke, men en schyst baddräkt tror jag är ett bra alternativ.
  • johlinn

Totte går till doktorn läses flitigt här hemma! Tror den är jättebra för barn som varit hos läkare eller fått sprutor. E. sitter och funderar massor när vi läser den.

• johlinn

Somna - E. får inte ha mjuka saker. Han lker bara med bilar och bollar, duplo, tåg och bilar. Jag vågar inte riskera att han blir en "mjukis". Och en rosa sak som dessutom är mjuk känns jättefarligt!

• johlinn

köpte en verktygsbänk till E. Men jag måste nog byta ut den, den var ju röd! måste ju ha blivit nåt slags fabriksfel!

• johlinn
    Somnat skrev 2011-03-20 21:55:20 följande:
    Du hann först!

Å så gick den här helgen också... På torsdag ska jag på konferens och blir borta över natten = 8 h ostörd sömn och stor frukostbuffe! (Och så liiite jobb, kanske?)
    jobb är jobb. Konferens är inte jobb, det är konferens Helt skilda saker...
  • johlinn

Somna - underbart! Vilken syn

Assar - jag skulle gärna vilja ha en byggare med silvriga skor! Låter jättesnyggt

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13