Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

ah, deklarera. Det gör jag i morgon kväll som vanligt. Varför vara ute i tid när man kan vara i sista minuten

Cissi - men stackarn som kräktes Och allergichock lät inte heller så vidare värst kul, vilken dag?!
    Söt kommentar om fyrverkierna

ska köpa fler "nonger" i morgon tror jag

• johlinn

Kate - många blommor, klart det ska vara många

Somna - mmm, mer hotellhäng kan du räkna med!

Själv är jag av åsikten att flyget borde bära mer av sitt miljöansvar och kosta betydligt mer än det gör idag... Och tåget borde subventioneras mer och bli billigt billigt!

E. hade försökt få förskolepersonalen att blåsa upp en trasig ballong i parken i fredags. Han är envis det lilla livet, hade hållit på hela timmen de var där med o räcka fram den med uppfordrande blick

• johlinn
    cilla67 skrev 2011-05-02 12:50:32 följande:
    Nu har A och jag lunchat vid det lilla bordet i hans rum. Det gick mycket bättre än det brukar vid köksbordet... Miljöombyte kanske är bra, eller så är det fel på vår köksmiljö.
    Mysigt med "picnic"!

Märkligt det där, E. har näringsdrycker som han gladeligen slurpar i sig på dagis och när vi är ute. Hemma - häller ut. Bara häller ut. Vill gärna ha dem, dra ur sugröret, trycka på paketet och hälla ut...
  • johlinn
    cilla67 skrev 2011-05-02 21:34:14 följande:
    Är det någon som har "Vem sover inte"? Jag har just hört maken läsa den för första gången och hur han liksom stakade sig vid sidan "Men vad nu? De vuxna sover inte fast det är natt?!" 
    Jag minns ju att jag själv blev en smula överraskad av bilden på den sidan, men det är ju en del av livet! Fast jag hade inte väntat mig det i en barnbok  för så små barn och med nallar och kaniner! 

oh, intressant! Den boken i serien har vi inte, men vi har andra. De behandlar alla möjliga intressanta ämnen, ska kika på den där också!
  • johlinn
    cilla67 skrev 2011-05-02 22:12:01 följande:
    Jag gillar dem jättemycket. Just den här kände jag nog egentligen var för lite större barn än A, eftersom den handlar om att nalle sover över hos kanin, men till slut får kanins mamma ringa efter nalles, för nalle törs inte sova där allt är annorlunda. Det känns ju som om det är en liten stund kvar innan det är dags att sova över... Favoriterna här är annars Vem blöder och Vems mormor. Den senare lånade vi av en slump på biblioteket dagen innan vi skulle åka till min mamma och baka pepparkakor, vilket ju är vad de gör i den boken. 
    cool slump!

Ja, här hemma har vi en som är för svår för E. den heter "vem är död" och den greppar han inte alls. Däremot är "vem bestämmer" jättebra och spännande. Och så gillar han även de enklare med samma figurtyp som heter "Hej!" och "Oj!" tror jag.
  • johlinn
    cilla67 skrev 2011-05-02 22:25:32 följande:
    Nej, döden är kanske lite för knepigt även i sagoform. Vem bestämmer ska vi låna så snart vi hittar den! A gillar att gå till "teket" men han blir alltid lika besviken när böcker han bespetsat sig på inte finns där, Man får akta sig för att bygga upp förväntningar på att det ska finnas vissa böcker inne.
    mm "teket" är ett favoitställe hos både E. och mamma också. Skulle tro att det lätt kan bli ledsamt om det inte finns det man vill ha, är ju inte som en butik direkt!!

E. har fortsatt att leta efter "nong" här hemma. Slömamma orkade inte handla idag, stackars barn Han letade och letade och började nästan gråta när N. sa att det inte fanns någon ballong under pianot haha!

Sen sa han även "bi" för bil "bassa" för bajsa. Han är helt otrolig, är som om någon tagit av  korken på ordburken!
  • johlinn

Ela - jag köpte min fina baddräkt med schyst dra-in effekt och bra stöd för bysten på en vanlig stadiumbutik. Men så är jag högst ordinär i storlekarna också. Typ medium-large...

Cissi - en sån hade jag när jag var liten. En stor favorit i många många år Hoppas han vänjer sig vid o köra den, de är ju så fina

Trodde kanske att unge herrn hade glömt bort ballongerna. Det är tre dagar sen den senaste "försvann".  Men imorse när han slog upp sina blå var det första han sa "nong" "såsa" (bytte "låsa" mot "såsa" igår). Sen tillbringade han morgonen med o krypa runt i lägenheten och leta efter "nong"... Så i em blir det till o köpa ballonger.

• johlinn

Cissi - låter som en strålande present! Ta hand om er på eran dag

Tack kate - det är häftigt värre med barn

• johlinn
    cilla67 skrev 2011-05-03 17:53:08 följande:
    Tack! Han har lite att kompensera, så det var nog lite dåligt samvete där. Förra året glömde han bort det helt och blev jättegenerad när jag hade köpt rosor till honom. I år hade han bjudit hem en kompis till i kväll, som ska sova över.
    Han fick slita idag, stackarn. G, som brukar sova mellan ungefär 11 och 14, när jag var borta, gastade tydligen hela tiden och tuppade av strax innan jag kom hem. Gastande G och gnällig A är ingen rolig kombo, så jag är glad för hans skull att hans kompis kommer så han får lite roligt också. Vin och sex får vi väl ha en annan kväll!
    vin och sex är överskattat när man är nybliven förälder. Ett par timmar för sig själv är mer värt ibland *minns*

Har äntligen köpt "nong" och E. blev så lycklig. Dock gjorde jag misstaget att släppa ballongen så den pruttade och flög iväg. Det var jätteläskigt och sorgligt... Men ordningen återställdes snart när jag blåste upp den igen och knöt ordentligt. Lycka lycka lycka
  • johlinn

i morse satt han i köket och sa "nong, mamma, pappa, nong" Skönt att han listade de viktigaste sakerna i hans liv just nu och att man åtminstone finns med på listan!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13