Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Elsis skrev 2011-03-30 07:53:39 följande:
    Slänger in en snabb fråga. A kräktes lite för en stund sedan, sådär nästan vitt och luktlöst som när hon var bebis, det är väl inte att betrakta som magsjuka, såvida det inte kommer mer? Hon är pigg och glad för övrigt, och fnissar åt "käks". Det verkade mest som om det kom upp lite av vällingen hon nyss druckit till frukost. Men hon är ju 1,5 så inte någon bebis längre, kan de fortfarade bebiskräkas i hennes ålder?
    Det händer att E. gör sådär fortfarande och han är snart tre. Han kanske böjer sig lite för mycket så det blir tryck på magen eller så och då kommer lite tillbaka, ffa om det var något flytande. Inte magsjuka om hon inte kräks mer och blir påverkad såklart!
  • johlinn
    Elsis skrev 2011-03-30 08:34:32 följande:
    Tror inte hon är sjuk, för hon ville äta smörgås med mig, och vindruvor. Tack för snabba svar iaf. Då vågarvi nog oss på en planerad trip till stan iaf.
    det tycker jag - ha det så trevligt!
  • johlinn
    Piggley Wink skrev 2011-03-31 09:17:14 följande:
    Marge: Jag hoppas att mina också krymper när jag slutar amma N. De är alldeles för stora nu (70 H ). Innan barnen klagade jag på att DD-kupa sällan fanns i vanliga affärer, men nu , inga vanliga kläder går ju runt heller . Maken påpekade tom att man borde få förminskning av landstinget för att inte bli helt skev i kroppen när de blir så stora . Inte bra för min kassa rygg heller. Mår du bra nu?
    man kan få bröstförminskning av medicinska skäl, jag vet flera som fått det beviljat.
  • johlinn

somna - jag har fortfarande mjölkliknande vätska i brösten. Tror inte det är  mjölk längre, men det ser ut som det. Och jag har inte pumpat ut bröstmjölk sen E. var tre månader

• johlinn

Marge - kan tro det! E. är också mycket förtjust i o vara stor kille och gunga i stora gungor! Det är häftigt, men lite läskigt samtidigt tycker han!

Barbabra - grattis på 25-årsdagen

• johlinn

Lycklig - jobbigt med vattkoppor - hoppas han blir klifri snart!

Marge - lite med overaller som med sittvagnar va? Jag tvättar vår tyget till vår just nu, beräknar att den håller sig ren i ungefär fem sekunder när den väl börjar användas igen... 

• johlinn

underredet skulle nog också må bra av en omgång. Får se om jag orkar ta itu med det också senare. Men i frågan tvätta eller inte tvätta så var det en icke-fråga här hemma. Skitigare vagn får fick man leta efter...

• johlinn

MrsF - underbara nyheter

Marge - skööönt, då behöver jag inte tvätta den igen på flera år Tackar gud för google för övrigt, hade aldrig fått loss klädseln annars, jag var övertygad om att den var fastsydd och fastnitad nånstans, men det var bara en tryck-knapp

• johlinn

Lime - lider med dig! Så jobbigt när barnet är sådär hängigt och gnälligt och man själv är långt ifrån på topp. Tycker att postpaket till Lycksele låter som ett realistiskt alternativ - prova det

• johlinn

Fråga: Hur kommer det sig att barnet fick väckas klockan åtta igår när vi skulle till dagis, men vaknade själv kvart över sex i morse? Arg som ett bi för att jag inte kom och lekte med honom...

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13