Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Namaste72 skrev 2011-06-30 21:04:11 följande:
    Stor kram till lille E som fått vattenkoppor!

Är mitt barn det enda barnet i världen som biter sönder allt vad pennor, kritor, tusch heter? Hade hon kunnat hade hon bitit sönder vattenfärgsblocken!
    Här målas det inte några kluddar eler streck, här ÄTS det Obestämd

Så var det hos oss tills i höstas! måla - varför då? ÄTA kritor, det är grejen! Men det gick över!

tack för medkänslan, jag hoppas också på lindrig variant. han har inte brytt sig om de koppor han har ännu, men med tanke på att jag upptäckte de första fem utslagen samtidigt nu på kvällen och ingen av dem syntes i morse så kanske det ser värre ut i morgon...

Kate - jepp, och jag är GLAD för den prognosen!

• johlinn

E. har ingen feber och verkar inte besvärad ännu av utslagen. Det har kommit några fler dock, så den allra lindrigaste varianten kan vi nog glömma...

Assar - japp, det var beställt så

Anna - skansen rules - det räcker nog ett tag för K och då kan ju mamma få se på lite djur också

• johlinn

sällan varit så glad för mulet väder i juli Svalare, skönare, bättre! Fler koppor, mer hängig kille. Han sover middag nu, skönt det iaf, han brukar inte sova och igår var det mycket gnäll på kvällen.

• johlinn
    cilla67 skrev 2011-07-04 15:03:49 följande:
    Vad det är härligt med sommar! Dagis är stängt, maken jobbar och jag har det urmysigt med barnen - eller?!
    Halväten frukost (A) - check
    Sagostund (A) - check
    Mellis (alla) - check
    Titta tv (alla) - check
    Ägna 2 timmar till att äta lunch (A) och ändå misslyckas - check
    Slå lillebror (A) - check
    Tvångssiesta i spjälsängen (A) - check
    Hetsäta godis (c) - check

Harmoniskt!

E. hade ketoner i urinen igår, tecken på att han bränner av fettlagret. Kanske inte precis det han behöver, men men. Vad gör man när ungen tom nekar glass Han dricker iaf bra idag!!

• johlinn

Eller hur! Nånstans finns det extra energi att ta av, han är mycket piggare idag än igår!

Det låter absolut troligt cissi kul att det går ned! E. är yoghurtperiodare, ibland är det JÄTTEGOTT, ibland är det JÄTTEHEMSKT!

• johlinn

oj vad det kliar nu på liten skrutt. Han ålar sig som en orm när han ligger på rygg för o komma åt eländet. Har lärt sig nya ord: "dia" för klia och "pickar" för prickar. Sötast var när han såg mina leverfläckar på armen och sa "pickar, dia" och så kliade han Hjärta

• johlinn

Moppen - det går fint o dra runt ungen på skansen innan han uppskattar det hela också hälsar E-familjen... Första året på skansen tittade vi på djuren och han på barnen som tittade på djuren. Alltid nåt. Men hans föräldrar var glada

• johlinn

Bra där Barb På båda sakerna! Jag har haft mitt fb-konto vilande i över ett halvår och det känns befriande

E. den fantastiska ungen kan gå ute med rollator. Inte så att han väljer det själv, men han KAN  Hans krypdagar är räknade!!! Byxkontot räddat!   

• johlinn

två års utomhuskrypande, jo, det äär ett o annat byxpar som gått åt

Han är en riktig stjärna min gosse Han ser så stor ut när han går och står!   

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13