• Linn73

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

Kramar till alla ni som kämpar därute!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

• Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • 1111111
    Lully Hill skrev 2011-11-20 09:25:03 följande:
    Jag köpte 7 Keto DHEA på Proteinbutiken på nätet. Jag åt det ca en månad innan IVFstart. Lite kort kanske men jag tror det bidrog till fina ägg även om det bara blev två.
    Vill inflika att jag har hört att 7 Keto DHEA inte ger samma effekt, pga av att det är något förändrat i molekylkedjan.

Men strunt samma  - grattis till dina toppenägg! {#emotions_dlg.flower}
  • 1111111

Tyvärr ringde kliniken nu - det blir ingenting att lägga tillbaka i dag.

• längtar74

1111111 - välkommen till tråden. Vad tråkigt att höra att du inte får något att sätta tillbaks. Extra kram till dig.

Själv går jag vidare i behandling inför ÄD. Väntar nu på att få mens, o sedan börjar uppbyggnad m östrogen. Tid för ET är planerat till strax innan jul, så jag hoppas så på att det här året kan få sluta på ett riktigt bra sätt.

Kramar till er alla.

• Lully Hill
    1111111 skrev 2011-11-21 01:53:24 följande:
    Vill inflika att jag har hört att 7 Keto DHEA inte ger samma effekt, pga av att det är något förändrat i molekylkedjan.

Men strunt samma  - grattis till dina toppenägg! {#emotions_dlg.flower}
    Hej 1111111!
    Ledsen för din skull, men ge inte upp! Det gäller att det är en bra cykel också så resultatet kan bli mycket bättre nästa gång!

Ja, jag vet att 7 Keto inte är som "riktiga" DHEA hormonet men skall ha en "liknande" föryngrande funktion och är också tillåtet att köpa/föra in i Sverige. Nog var det föryngrande alltid för jag fick finnar av det!! 
    Rosenrot, DHEA etc. skall man äta en tid minst en månad innan man startar IVFen. Men man skall inte ta det när man börjar behandlingen för det kan störa medicineringen. Man får boosta sig innan så man är stärkt och "fit" när man börjar. 

Jag har varit orolig och tyckt att efter att ha mått så dåligt fredag-lördag så blev allting plötsligt så "tyst" i kroppen. Så jag åkte till Stein på Sibyllekliniken och satte mig utanför dörren i morse. Han hjälpte mig så jag fick se ett litet Hjärtablinka mot mig på skärmen!!!! Så underbart och gud vad skönt att kunna andas ut!
    Idag har jag varit hemma och legat på soffan för jag är sååå trött! Tänker inte anstränga mig ett dugg nu!
    Jag har kvar min riktiga VUL tid på torsdag, då skall jag dit igen och få hjälp med bilder etc att skicka till CFC. 

Nu vet jag att det är ett litet pyre där inne och det lever!

Kram alla!
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Vädur 78
    1111111 skrev 2011-11-21 08:46:04 följande:
    Tyvärr ringde kliniken nu - det blir ingenting att lägga tillbaka i dag.
    usch vad tråkigt samma för mig förra veckan! Det är så surt när man gått igenom hela behandlingen och inte ens får någon chans att ruva. Kram till dig
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Min läkare har pratat lite om att testa IVF i naturlig cykel? Är det någon som testat det här? Det var så man gjorde IVF från början. Kan ju vara värt att testa när äggblåsan får växa till sig i sin egna takt. En vän till mig som går på samma klinik gjorde detta efter 9 syskonförsök, varav vissa inte gick till ET och med detta lyckades hon på första försöket
    Vi funderar på om vi ska testa detta men kommer förmodligen ställa oss i kö för ÄD nu med.

kram kram på er! 

♥♥♥
  • Linn73
    1111111 och Vädur78, beklagar att ni inte har gått hela vägen. Det känns verkligen som att någon drar undan mattan när man kommit så pass långt och inte ens får en chans till graviditet. Stor kram till er båda.

Lully Hill, grattis till pickande hjärta! Härligt att du ger oss alla i tråden hopp, uppskattas verkligen!

längtar74, jag hoppas också att året slutar på ett bra sätt för er! Nu är det verkligen er tur!

Castor, spännande med ditt "experiment"! Håll oss gärna uppdaterade med vad som händer.

För egen del har jag sprutat med Menopur 450 ie i 15 dagar och det enda som blivit hittills är en follikel på 17 mm och tre på ca 10 mm. Inget höjdarresultat direkt, men jag sprutar vidare i några dagar till så blir det nytt UL på onsdag. Om de inte utvecklat sig bättre måste vi nog avbryta tyvärr. Känns så surt... Men jag ska försöka att inte ta ut något i förskott.

Nä nu ska jag gå och ta min "kvällssil"

Lycka till alla och kram!
  • mali66

@1111111, tack för info! och stora varma kämparkramar till dig inför framtiden!

Jag tänker nog testa DHEA inför min kommande Bangkok resa i slutet jan/början feb 2012.
    Tänkte börja med IVF försök och lyckas inte det blir det ÄD direkt efter.   

Men var köper man DHEA i Sverige?? 

Har hittat vår bra kliniker  men skall också kontakta en vän som arbetar inom fertilitetsbranchen i Bangkok. 

Hejja hejja alla tappra tjejer som kämpar för att föda fram liv!

• 1111111

Hemma nu efter en lång och tung dag.

Tack för alla uppmuntrande kommentarer. Hjärta Ja, så snopet det har känts, och de 4 timmar då jag inte visste om resan var slut redan eller ej var riktigt jobbiga.

Möte med kliniken: de vill fortsätta i januari och prova Menopur. Tydligen blir jag lite för snabbt stimulerad. Det kan förklara att jag får ut fina ägg som befruktas och delar sig, men tydligen på ett  lite konstigt sätt.  De sa att det var ingen idé att sätta tillbaka de äggen, de kan se att det inte kommer att bli barn av dem.

Nu är jag nyfiken på skillnaden mellan Gnal-F och Menopur. Såg att någon i tråden var missnöjd med att inte ha fått Menopur, det gör mig ju lite nyfiken.
    Ska PM:a AMH-info i morgon, måste sova nu.

Vädur 78 skrev 2011-11-21 19:06:19 följande:
    usch vad tråkigt samma för mig förra veckan! Det är så surt när man gått igenom hela behandlingen och inte ens får någon chans att ruva. Kram till dig
    Så tråkigt... Ja riktigt snopet känns det. Inte ens behöva invänta TD innan man vet att det är kört.

MEN jag är glad att jag fick ut ägg! Var mycket rädd för att det inte skulle bli ngt alls.
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH