• Linn73

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

Kramar till alla ni som kämpar därute!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

• Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • Lully Hill

Hej vänner!
    Hoppar in och skickar lycka till hälsningar till  till Linn och Kvinna72! Håller tummarna för er!

Poussin, kul att du är på gång med Athen. Du kommer inte bli besviken, tror jag! Om någon annan är intresserad läs min presentation så hittar ni info!  

Vinkar till er alla andra Hjärta 

...och tjejer, nu skiter vi i det här med AMH en gång för alla!! Eller hur?!

Kramar Lully 

Varje litet steg är ett steg framåt
  • Kvinna72

Tack för alla Hälsningar : ) man blir ju nästan rörd. Är på väg mot äggplock och det känns pirrigt i magen...
    Lycka till ni med allt ni också!
    Kram

• Barnlängtan11

Hej!
    Är en 37 årig tjej som precis fått avbryta mitt första IVF försök. Fick ut fem ägg och bara ett blev befruktat men klarade sig inte till dygn 2. Så nu känns det så tråkigt, har ju kämpat med alla hormoner i onödan. Jag har ett AMH värde på 0,77 och FSH 10. Är det så att ett lågt AMH värde = sämre äggkvalite´? Min mans spermier är normala så felet ligger hos mig. Känns som om jag aldrig ens kommer komma till ET. Är det någon här som är i liknande situation eller vet något om detta?
    Så tacksam för svar!!!

• Kvinna72

Hej, jag fick precis ut endast 3 ägg... Hoppas man har turen med sig men jag räknar inte med något. Såklart hoppas man att det iaf ska finnas minst ett bra ägg som kan klara sig. Svar blir imorgon.
    Kram

• Vädur 78
    Barnlängtan11 skrev 2011-11-30 09:21:42 följande:
    Hej!
    Är en 37 årig tjej som precis fått avbryta mitt första IVF försök. Fick ut fem ägg och bara ett blev befruktat men klarade sig inte till dygn 2. Så nu känns det så tråkigt, har ju kämpat med alla hormoner i onödan. Jag har ett AMH värde på 0,77 och FSH 10. Är det så att ett lågt AMH värde = sämre äggkvalite´? Min mans spermier är normala så felet ligger hos mig. Känns som om jag aldrig ens kommer komma till ET. Är det någon här som är i liknande situation eller vet något om detta?
    Så tacksam för svar!!!
    Vet precis hur det känns att inte komma till ET Har gjort 8 iVF och det har hänt 4 av dessa. Men vi hade otrolig tur och fick en son på behandling nr 4. Har bara haft runt 20% i befruktning. Har idag ett AMH på 0,83 så antar att det var högre när vi lyckades 2009 men jag har hört många som lyckats med lågt AMH tänk på att första IVF behandlingen är lite som en provomgång med... vad har du sprutat med och vilken dos?
    Resultat kan skilja sig mellan behandlingar med . Kramar om!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Kvinna72 skrev 2011-11-30 11:19:46 följande:
    Hej, jag fick precis ut endast 3 ägg... Hoppas man har turen med sig men jag räknar inte med något. Såklart hoppas man att det iaf ska finnas minst ett bra ägg som kan klara sig. Svar blir imorgon.
    Kram
    Håller tummarna för guldägg!
    ♥♥♥
  • Barnlängtan11

Hej Väderur! Tack för omtanken. Tyvärr är jag ännu mer ledsen efter samtalet med läkaren precis. Går på St Göran. Hon menade att de bara försöker en gång till eftesom det inte bildades några embryon. Vi hade ju köpt 3 pack och vi var beredda att kämpa länge. Hon trodde mina ägg var av dålig kvalité. Jag har använt menopur 375 enheter och korta metoden. Läkaren tyckte inte det var lönt att prova långa utan korta men eventuellt byta till gonal någonting...Känns verkligen jätte tungt. Kram

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH