• Linn73

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

Kramar till alla ni som kämpar därute!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

• Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • småsteg

Tusen tack för svaret Längtar74! Glad Det var ju skönt att höra. Hoppas då bara att livmodern håller sig i gott skick. När jag utreddes så verkade den vara i prima skick, men det börjar ju vara ett bra tag sedan. 

Sköt om er!  

• Lully Hill

Hej trådvänner!
    Hoppas allt är väl med er och att ni mår bra!
    Ja, jag har nu kommit till sista dagen innan TD! och vet ni, jag VILL INTE testa! 
    Konstigt kan en del nog tycka men jag går omkring och " är kanske gravid" och det vill jag inte sluta vara!  Det är underbart att gå om kring och vara "kanske gravid" !
    Det är bättre än att få svart på vitt i morgon att man inte är det. Något annat har jag ju inte upplevt under min långa resa.. Hur det skulle kännas att stå där med stickan och det är ett plus!! Jag kan inte föreställa mig det! 

Jag har ju en gång i mitt "tidigare" liv innan alla IVFer och göra barnprojekt varit i den situationen. Den gången då jag blev gravid spontant efter att ha slutat med p-piller. Det slutade ju tyvärr i MF i v 12. Sedan dess har jag aldrig plussat. Men detta var 10 år sedan och det låg ingen uppbådad kraft och energi bakom så hur det kändes det minns jag inte ens. Känns som det aldrig hänt!

Det är ovärderligt att ni finns här kära FL-vänner!! Jag vill krama om er alla i en stor gemensam Bamsekram! Vi som håller på med dessa görabarn-projekt sedan länge tror jag har slutat att informera sin omvärld IRL. Vi orkar inte med deras ständiga frågor "Hur går det?" och de kan aldrig riktigt förstå. Vi har inget riktigt stöd i verkligheten men här finns det! Hos er som verkligen vet vad jag går igenom! Det är underbart och tack fina tjejer!

Nu skall jag njuta av min sista "kanske graviddag". Imorgon får vi se om jag är tillbaka till den hårda verkligheten eller om en ny värld öppnar sig! 

Puss o Kram på er!

/Lully

Varje litet steg är ett steg framåt
  • Poussin
    Lully Hill - Inte är du "kanske-gravid" vännen - du är "på riktigt -gravid"!!! Så är det bara, det är ju kanon att mensen inte dykt upp, mycket positivt! Glad Ser fram emot din uppdatering imorgon. Kram!

Mariposa - Tack raring, roligt att höra! Kyss Är dock lite mindre pepp just nu, fyller år på måndag och alla årsdagar är numera en sån påtaglig påminnelse om att vi fortfarande är barnlösa - men jag kommer igen!

Linn - Hur mår du?

Kram till er alla! Hjärta
  • Lully Hill

Jag har plussat idag!!!!

Jag vågar inte njuta för jag nojjar om att det kanske är ett spökstreck. Att embryot redan dött och att jag ändå får mens snart. Så här kommer jag hålla på och jag inser ju att det ännu är en låååång väg kvar!

Men i vartfall kan vi konstatera att immunbehandlingarna har effert, Dr G och Dr D och allt vad de heter är på rätt spår!! Det inger ju hopp för alla!!
    Jag har inte plussat på 10 år och gör det efter första gången jag fått immunbehandling!! Oavsett hur det går nu så har något hänt i kroppen!!!

Min man vågar inte hoppas men jag har sagt njut och var glad så länge det varar. Går det åt skogen så får vi ta det då!! Jag har en alkoholfri bubbel hemma och det skall jag öppna i kväll!

Kram alla!   

• marias69

Grattis Lully Hill!!!

Det är ju helt fantastiskt! Vad är det för behandling som du har fått, vad heter läkemedlet och så vidare?

För min del slutade det med mens och minus.... Nu tar vi en paus och hoppas på våra tre frysta ägg. De sa till mig att äggen hade poäng 9,2 och det låter ju bra. Men varför vill det inte bli något?

Jag har också en autoimmunitet i botten (hypertyreos). Nu är mina värden normala, men immunförsvaret kanske är på helspänn. Det lilla jag har gjort för att hjälpa kroppen är att jag slutat med vete och minskat nästan helt på gluten som enl en näringsterapeut jag träffat är boven i många autoimmuna historier.   

Stor kram till dig och alla andra!

• Lovedo

Grattis Lully!!! Åh vad roligt!!
    Jag blir lite nyfiken på det här med immunterapi, vad är det för behandling du fått (något läkemedel?) och var har du fått den? Jag har själv mig veterligen inga immunologiska sjukdomar men å andra sidan är jag inte så säker på vad som ingår i den kategorin mer än bl a allergier, sköldkörtelproblem, reumatism. Vad finns det mer och hur testar man för detta? Som jag tolkar det som skrivits tidigare i tråden kan detta bl a leda till missfall och misslyckade ivf men även att man har ett lågt amh-värde i sig, har jag förstått det rätt då?
    Kram Lovedo

• Lully Hill

Tack raringar!

Jag har ordinerats Prednisolon 10mg (5mg morgon o kväll) from en vecka före ET och då fick jag också Intralipiddropp. Dagen innan ET fick jag ytterligare ett IL-dropp. Jag har en tredje påse som jag skall få nu snart tror jag. Beror lite på mina blodtester. Jag tog blodprover i går och får resultatet på måndag. Vi får se där efter hur många dropp jag skall ha.

Pred skall jag äta en tid, vet inte hur länge men minst till v 12 i alla fall.

Jag har på eget bevåg och i lönndom ökad dosen Pred till 15mg från ET. Jag äter 10 mg på morgon och 5mg på kvällen.

Jag visste ine heller att jag hade autoimmunproblem. Det berättade doktor att han trodde att det var då han hörde min historia. Sedan togs tester och det visade förhöjda nivåer killercells. Det kan man leva med men kroppen är inte särskilt babyvänlig. Även inom referensvärdena. Man skall ha låga nivåer killercells för att babyn skall kunna fästa och växa. "Normala" kvinnors immunförsvar går ned och accepterar embryot, med det gör inte vissa kvinnors immunförsvar tydligen. utan det attackerar embryot. Därför behandlades jag med immunnedtryckande medel så jag skulle vara i en fas motsvarande en gravid kvinna innan ET sedan skall detta stadium hållas så tills embryot växt till sig. Lite olika men efter 12-22 v kan man sluta med behandlingen.   
    Jag lägger in lite länkar om en stund.

• Anemon

Lully!!!!!! Stort grattis! Helt underbara nyheter, blir så glad för er skull, jag har följt dig i tråden och hållit tummarna.

Har inte skrivit så mycket i tråden på sistone men följer som sagt med. Själv är jag också i startgroparna för nytt försök igen. Hej till alla nya också!

• mariposa

Instämmer i kören: G R A T T I S! Allt kämpande har gett resultat. Är mycket glad för din skull och önskar dig fortsatt lycka!Hjärta

• småsteg

Instämmer med de övriga - stort grattis Lully Hill! Självklart ska du passa på att  njuta av framgångarna, för det är ju vad det är: framgångar! Man kan inte hålla på att oroa sig över allt, då försvinner ju glädjen över det som går bra också.

Skåla på och ta hand om dig! Skrattande

Kämpa på Marias69! Det låter ju lovande med bra ägg inför framtida försök! 

{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH